2011-08-16, 13:12
Medlem
Tykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Em7heer
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/602159-borlangefamiljens-ledare-frislappt-ur-thailandskt-hakte

Joel Nordin är nu frisläppt enligt UD. Sjukt konstigt...

Det är ju verkligen lurigt.
UD verkar ju inte heller hunnit med att lägga sig i..
Citera
2011-08-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Inte överdrivet. Typ 4500 SEK.

4700 kr ca ...mycket för den pundaren kan jag tänka mig
Citera
2011-08-16, 14:45
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyke
Det är inget lurigt med det. Även i Thailand är häkten och fängelser smockfulla och man kan inte bura in småpundare hur länge som helst.

Tjackpundaren Joel Malik Nordin får väl fortsätta punda ett tag till där nere tills det blir rättegång. Antingen flyr han från rättegången eller så tar han rättegången och får åka hem efter den.

Bästa är ju om han begår något grovt brott där nere, typ dödar någon flickvän (läs prostituerad) i fyllan och villan. Men eftersom småpundare ofta inte klarar av mer än att punda så är väl det att hoppas för mycket.

Den store förloraren i litet dvärgformat med en gigantisk snackande käft. Nu i Thailand.
Senast redigerad av 2006. 2011-08-16 kl. 15:08.
Citera
2011-08-16, 17:01
Bannlyst
Föddes i anstalt och skickad hit och dit efter det. Ett ytterliggare stort FAIL av staten m.ao.
Citera
2011-08-16, 17:46
Medlem
smguld88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Föddes i anstalt och skickad hit och dit efter det. Ett ytterliggare stort FAIL av staten m.ao.

Han kan väl göra egna val? Skyll fan inte på staten.
Citera
2011-08-16, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smguld88
Han kan väl göra egna val? Skyll fan inte på staten.
Du är tydligen inte medveten om hur mycket barndomen betyder för ens personlighet. En jävla massa är det. Staten har misslyckats eftersom han bokstavligen är dess barn.

Hans småbrott skiter väl jag i. Det finns kriminella som växt upp i bra mycket bättre miljöer men gör värre saker varje dag.
Senast redigerad av saggeliten 2011-08-16 kl. 18:00.
Citera
2011-08-16, 17:52
Medlem
smguld88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Detta är den bidragande orsaken varför jag inte åker till Thailand. Äckliga gubbar som förgriper sig på småpojkar och svenskar som sätter oss vanliga Svenssons i klistret med deras kriminella handlingar.

Så alla vi skötsamma barnfamiljer som njuter av Thailands klimat och gästvänlighet ska inte åka dit för att några få rötägg missköter sig?
Citera
2011-08-16, 18:13
Medlem
smguld88s avatar
Citat:
Du är tydligen inte medveten om hur mycket barndomen betyder för ens personlighet. En jävla massa är det. Staten har misslyckats eftersom han bokstavligen är dess barn.

Hans småbrott skiter väl jag i. Det finns kriminella som växt upp i bra mycket bättre miljöer men gör värre saker varje dag.

Trodde det var föräldrar även om dom är kriminella som ska fostra sina barn? Inte staten.
Citera
2011-08-16, 18:13
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyke

For att du skall bli slappt emot borgen har nere (vilket han har blivit) sa kravs det oftast att du erkanner brottet direkt (vilket ar mycket bra for dig vid en ev rattegang for nekar du och blir domd sa far du rakna med minst det dubbla gentemot om du skulle erkannt)

En borgensumma for tex innehav av sag 1 g Ice ligger pa 600.000 thb och uppat. Han kommer fa inn finna sig i ratten 1 ggr i veckan for att skriva pa papper.

Dom har aven sugit hans pass m.m och skulle han tex forsoka fly genom att tex ta sig till Vietnam och soka nytt pass sa kommer han, om han far passet vill saga fa det mycket svart att resa ut ur asien da hans namn,persnr,bild kommer att reggas pa alla flygplatser over hela asien... Skulle han da torska med flykt forsok da kan han bara halsa dom dar hemma adjo.
Citera
2011-08-16, 18:18
Bannlyst
Citat:
Trodde det var föräldrar även om dom är kriminella som ska fostra sina barn? Inte staten.
I en perfekt värld så är det ens egna föräldrar som uppfostrar en, ja. Dock är det lite svårt om de är kriminella eftersom det då är större risk att de är inlåsta.

Kolla upp historian om hans liv innan du svarar mig, tack. Skulle du varit där du är idag om du haft den bakgrunden, tror du?
Citera
2011-08-16, 18:33
Medlem
smguld88s avatar
Citat:
I en perfekt värld så är det ens egna föräldrar som uppfostrar en, ja. Dock är det lite svårt om de är kriminella eftersom det då är större risk att de är inlåsta.

Kolla upp historian om hans liv innan du svarar mig, tack. Skulle du varit där du är idag om du haft den bakgrunden, tror du?

Han har ett val.
Citera
2011-08-16, 18:38
Bannlyst
Citat:
Han har ett val.
Det hade du med.

Orkade du kolla upp hans historia eller valde du att fortsätta kommentera som en idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in