2011-08-15, 08:48
Bannlyst
Jag köper inte att Flashback stänger av användare för att vissa påstår att de har flera konton.
I mitt fall undrar jag hur man kan se om det är jag eller 8 andra som skriver från gemensam dator.
Även om Admin ser IP så hjälper inte det, ser man sedan MAC-adressen så hjälper ju inte det heller.
Vi blev bannade med påstådd sammankoppling, problemet är bara så enkelt att vi är 5 personer på samma dator.
Så jag undrar hur man kan banlysa konton med basis att de skulle vara samma användare.

Är väldigt nyfiken på hur man styrker sina beslut.
Dessutom så är registrerings e-mail inget att gå på heller, då flera kan använda samma E-mail.

Trodde flashback var en mer anarkistisk sida än diktatorisk

Inget ont mot varken Admin eller moderatorer, men undra får man ju alltid.
Citera
2011-08-15, 09:32
Moderator
evilhoneys avatar
https://www.flashback.org/t1294728
Söka först var inget som slog dig?

Sammanfattningen i de flesta trådar med samma fråga är att "det säger vi inte", i stort sätt.

Det vore ju förbannat korkat att ge ut våra arbetsmetoder, inte sant?

Har du problem med just DIN avstängning så ska du kontakta en moderator i första hand, admin i andra och sen posta en tråd här.
Citera
2011-08-15, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney

Sammanfattningen i de flesta trådar med samma fråga är att "det säger vi inte", i stort sätt.

Har du problem med just DIN avstängning så ska du kontakta en moderator i första hand, admin i andra och sen posta en tråd här.
så du tycker TS ska skriva i en låst tråd?
Citera
2011-08-15, 10:25
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youghertmannen
så du tycker TS ska skriva i en låst tråd?
Nej, han borde läsa den. Svaret på frågan finns ju redan där.
Ville han prompt skriva något eget så finns det ett par olåsta också.
Citera
2011-08-15, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney

Ja men jag har inget avstängt konto, men samtliga som har tillgång till samma dator har blivit avstängda ?
Svårt att acceptera. men men beslut är enhälligt
Citera
2011-08-15, 12:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbankrass
Ja men jag har inget avstängt konto, men samtliga som har tillgång till samma dator har blivit avstängda ?
Svårt att acceptera. men men beslut är enhälligt
Som jag sa i inlägget du citerade så kan man kontakta moderatorer, admins eller posta tråd, i nämnd ordning, om man vill klaga på ett beslut.
Citera
2011-08-15, 13:06
Medlem
Jeckes avatar
Man blir inte avstängd för att man har flera konton, det är fullt enligt reglerna.

Däremot är det mot reglerna att posta med ett annat konto, medans ett konto är avstängt.
Så att så länge som alla på samma dator håller sig till reglerna, så är det ingen fara.

Problemet uppstår när någon av dessa missköter sig, och blir avstängd, då riskerar alla att straffas.
Citera
2012-01-07, 14:25
Medlem
Brutes avatar
Eftersom TS inte kan vara mer specifik i sin rubriksättning, så passar rubriken även in på min fråga.

Om jag försöker regga ett nytt konto som jag vill ha för vissa typer av inlägg och jag då uppger samma epostadress vid registreringen, så får jag inte igenom reg av nya kontot.

Varför?

Man måste alltså ha ett nytt separat epostkonto för varje fb-konto? Motiv?

//Brute
Citera
2012-01-08, 10:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Eftersom TS inte kan vara mer specifik i sin rubriksättning, så passar rubriken även in på min fråga.

Om jag försöker regga ett nytt konto som jag vill ha för vissa typer av inlägg och jag då uppger samma epostadress vid registreringen, så får jag inte igenom reg av nya kontot.

Varför?

Man måste alltså ha ett nytt separat epostkonto för varje fb-konto? Motiv?

//Brute
Inget egentligt svar, men kanske en lösning.
Regga ett tillfälligt epostkonto på exempelvis hotmail, använd detta för att regga FB-kontot sedan ändrar du epostadressen så att den blir den samma som ditt ordinarie konto.

Jag kan tänka mig att det beror på att om man prenumererar på ämnen eller har avisering via mail när man får PM så blir det lite knepigt om det finns två konton med samma regmail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in