Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-12, 18:31
Medlem
Fossmos avatar
Tjena, installerade nyss boinc då jag änkte vara med å folda lite, men när installationen var klar så försvann alla spel och en del program spårlöst från datorn
Programen som försvan var bla. Spotify, Google Earth, Fraps, MSN, Skype, mm.
Det är lungt bara att göra en systemåterställning tänkte jag, men tro fan att det går, alla återställningspunkter har försvunnit med...

Det jag kan tänka mig vara något som orsakade problem var att jag ändrade installations mappen från Program till Program Files (x86), fast vafan liksom ska det betyda att de flesta program man har avinstalleras...
Citera
2011-08-30, 00:41
Medlem
NEXUS100s avatar
Det är inte så att det har följt med något virus när du installerade Boinc?
Jag kör själv Boinc på min dator, samt att jag har några av dom program som du nämnde försvan, men jag drabbades inte av något när jag installerade det.

På vissa sidor med boinc-projekt så går dom ut och varnar: dom frånsäger sig allt ansvar för om virus skulle följa med någon av filerna som tankas ner osv.
Citera
2011-08-30, 01:18
Medlem
swebarbs avatar
Låter som virus eller spyware, knappast normalt att andra program tar bort andra program.
Citera
2011-08-30, 07:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Kör också BOINC (ATM SETI och Einstein), inget virus. Om du laddade ned programmet från den officiella hemsidan ska du inte få virus, då har du fått ditt virus från allt porrsurfande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in