2011-08-11, 10:03
Medlem
Nuealltbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frederic
Det skulle ju kunna nämnas att i matchen mot Chelsea fick Barca Abidal utvisad efter en filmning från en Chelsea spelare, och på Camp Nou borde Barca ha haft straff minst en gång.
Sen att domaren på Stanford Bridge missade 2 solklara hands är mycket, mycket märkligt, men om han nu varit mutad borde han inte visat ut Abidal i ett sådant läge.

Inter?
Vad kallar du de uteblivna straffarna för Alves, både på Camp Nou och San Siro, Milito's offsidemål, och Bojan's felaktigt bortdömda mål i slutminuten på Camp Nou?
Sen att Busquets överdriver vidrigt mycket vs Motta är sant, dock får ni tänka på att Motta redan var varnad och satte faktiskt ändå också handen i ansiktet på Busquets, vilket SKA resultera i gult kort, ALLTID! Gult + gult = Rött!
Så det var ändå inte fel av domaren, hur äckligt det än var av Busquets.

Arsenal?
Tog inte Arsenalspelare med hands 2 gånger på Emirates, plus att domaren felaktigt dömde bort Messi's mål för offside?
Och om RvP nu inte "hörde signalen", så måste han vara bland dom sämsta anfallarna i världen om han inte kan få till något bättre än det skottet i ett sånt läge...
Och spelar inte 3 bortamål (antar att dom satt straffarna) mer roll än en utvisning?
Hmm, undra hur det låtit om det var tvärtom....

Sen att Pedro och Masch filmade mot Madrid är engångsföreteelser, har aldrig sett någon av dom filma annars.
Busquets och Alves filmar en del, tyvärr. Dock inte ens i närheten av så mycket som Ronaldo och Di Maria, ändå kallas Barca för filmare, just för att Barca är bäst just nu...

Har ni förresten sett straffstatistiken från La liga i fjol?
Mycket intressant läsning, man undrar vad som krävs för att Barca ska få straff i ligan ibland, när Real får det så fort nån av deras spelare slänger sig hejdlöst...

Som ni hör är jag såklart partiskt, men ni kan inte säga att något av det jag skrivit är osant?

Pz

Du måste fortfarande förstå att jag inte sitter och påstår att dom fuskar/mutar utan att jag bara försöker ta upp en diskussion om ett relativt hett ämne inom fotbollsvärlden som också involverar ett av världens absoluta topplag.
Citera
2011-08-11, 10:04
Medlem
börjar inte detta vara uttjatat?

tycker inte speciellt mycket om barcelona jag heller, men har tagit ut min frustration redan och koncentrar mig på nästa säsong istället
Citera
2011-08-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuealltbra
Du måste fortfarande förstå att jag inte sitter och påstår att dom fuskar/mutar utan att jag bara försöker ta upp en diskussion om ett relativt hett ämne inom fotbollsvärlden som också involverar ett av världens absoluta topplag.

Hey, hey, heeey...Riktades inte mot dig, utan generellt mot alla som slänger ur sig "FC UEFA" till höger och vänster, som ser det så blint så dom inte märker sakerna jag postade...
Citera
2011-08-11, 12:32
Medlem
heyhoxxs avatar
Jag har bara en sak att säga i detta sammanhang, Dani Alves filmning när Pepe "tacklade" han. Det är bland det värsta jag sett. Helt okej om han hade rest sig upp direkt efter det, vilket man borde göra. Men istället så måste han ut på bår trots att Pepe aldrig ens rörde honom.

Dani Alves är en skam.
Citera
2011-08-11, 12:58
Bannlyst
Nej de har inte mutat någon. Den där domaren som dömde Chelsea-barca var bara katastrofalt dålig och inget annat.

Sedan det där röda kortet som Pepe fick ska vara rött oavsett om han träffar eller inte.

Att Barcelona är patetiska filmare är dock sant.
Citera
2011-08-11, 13:10
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Det skulle ju kunna nämnas att i matchen mot Chelsea fick Barca Abidal utvisad efter en filmning från en Chelsea spelare, och på Camp Nou borde Barca ha haft straff minst en gång.
Sen att domaren på Stanford Bridge missade 2 solklara hands är mycket, mycket märkligt, men om han nu varit mutad borde han inte visat ut Abidal i ett sådant läge.

Inter?
Vad kallar du de uteblivna straffarna för Alves, både på Camp Nou och San Siro, Milito's offsidemål, och Bojan's felaktigt bortdömda mål i slutminuten på Camp Nou?
Sen att Busquets överdriver vidrigt mycket vs Motta är sant, dock får ni tänka på att Motta redan var varnad och satte faktiskt ändå också handen i ansiktet på Busquets, vilket SKA resultera i gult kort, ALLTID! Gult + gult = Rött!

Arsenal?
Tog inte Arsenalspelare med hands 2 gånger på Emirates, plus att domaren felaktigt dömde bort Messi's mål för offside?
Och om RvP nu inte "hörde signalen", så måste han vara bland dom sämsta anfallarna i världen om han inte kan få till något bättre än det skottet i ett sånt läge...
Och spelar inte 3 bortamål (antar att dom satt straffarna) mer roll än en utvisning?

Sen att Pedro och Masch filmade mot Madrid är engångsföreteelser, har aldrig sett någon av dom filma annars.
Busquets och Alves filmar en del, tyvärr. Dock inte ens i närheten av så mycket som Ronaldo och Di Maria, ändå kallas Barca för filmare, just för att Barca är bäst just nu...

Mycket intressant läsning, man undrar vad som krävs för att Barca ska få straff i ligan ibland, när Real får det så fort nån av deras spelare slänger sig hejdlöst...

Som ni hör är jag såklart partiskt, men ni kan inte säga att något av det jag skrivit är osant?

Pz

Väldigt bra skrivet. Kunde inte ha sagt det bättre själv
Folk är så blinda av hat att de glömmer allt som går emot Barcelona. De nämner exakt allt alla fördelar de har fått, konstiga domslut osv osv, men inget som gått emot och sedan slänger ur sig FC UEFA och annat skit.
Citera
2011-08-11, 14:33
Bannlyst
De är smutsiga filmar till sig tittar får hjälp av domaren är inblandade i smutsiga affärer och vi får verkligen inte glömma deras presidenter brukar vara stora clowner som bajsar ur sig skit snack och deras gamla spelare leder av mindervärdeskomplex de har varit på toppen under 4 år och vet inte hur toppar klubbar agerar mot andra klubbar.
Citera
2011-08-11, 15:47
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:

Inter?

Arsenal?

Pz

Glöm inte matchen mellan Chelsea-Barca då Anders Frisk dömde. Nästan värre än norrmannen.
Citera
2011-08-11, 18:33
Medlem
Tänk på att det finns två sidor av myntet. Real Madrid har större spelare än vad Barca har, de spelar mycket tuffare. Nummer 17 i Real Madrid spelade skittufft, och det finns massor av situationer där de faktiskt gör saker som ger rött kort. Det kollar ni inte på dock för Real Madrid är det hederligaste laget som finns.

Sen att Manchester United fick sitt offsidemål i finalen godkänt, det snackas det inte heller någonting om. Tre mål gjorde Barca, mot det nästbästa fotbollslaget i Europa enligt många och det utan påverkan av "fusk". Ni ser bara besluten som hjälper Barca.

http://www.youtube.com/watch?v=6IfJ_PegvDA
Citera
2011-08-11, 18:48
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Glöm inte matchen mellan Chelsea-Barca då Anders Frisk dömde. Nästan värre än norrmannen.
Glöm inte heller matcherna 05/06 då Terry får straff för att han skjuter på Giovani von Bronkhorst, eller när hur Barca inte får straff då Marquez skjuter på Geremis arm inuti straffområdet.

Det finns alltid och kommer alltid finnas dåliga domare.

Citat:
Ursprungligen postat av flarns
Tänk på att det finns två sidor av myntet. Real Madrid har större spelare än vad Barca har, de spelar mycket tuffare. Nummer 17 i Real Madrid spelade skittufft, och det finns massor av situationer där de faktiskt gör saker som ger rött kort. Det kollar ni inte på dock för Real Madrid är det hederligaste laget som finns.

Sen att Manchester United fick sitt offsidemål i finalen godkänt, det snackas det inte heller någonting om. Tre mål gjorde Barca, mot det nästbästa fotbollslaget i Europa enligt många och det utan påverkan av "fusk". Ni ser bara besluten som hjälper Barca.

http://www.youtube.com/watch?v=6IfJ_PegvDA

Snackades inte heller om hur Inter vann sin CL, då det fanns straffsituationer väldigt likt de i Stamford Bridge och Barca - Inter matchen där Inter fick en hel del domarfördelar. Ingen snackar heller om hur Porto vann sin CL (som Mourinho borde skämmas över)..

Allt jag skrivit illustreras i videoklippet.
http://www.youtube.com/watch?v=YfMTSnpIL-M

Haters gonna hate.
Citera
2011-08-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Snackades inte heller om hur Inter vann sin CL, då det fanns straffsituationer väldigt likt de i Stamford Bridge och Barca - Inter matchen där Inter fick en hel del domarfördelar. Ingen snackar heller om hur Porto vann sin CL (som Mourinho borde skämmas över)..

Allt jag skrivit illustreras i videoklippet.
http://www.youtube.com/watch?v=YfMTSnpIL-M

Haters gonna hate.

Mycket riktigt!

http://www.youtube.com/watch?v=pr88GRCcqrM
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/elclasico/article12983923.ab

Förövrigt var bilderna på Pepes attack mot Alves manipulerade av Madridtidningen Marca som vi såg i det som TS länkade.
Senast redigerad av flarns 2011-08-11 kl. 18:59.
Citera
2011-08-19, 18:40
Medlem
Krayziebones avatar
Satt på muggen nyss och helt plötsligt såg jag Barcelona FCs hela organisation!

Skitförening är vad det är, enda sen Guardiola tog över tycker jag klubben börjat filma, och smöra för domare/fifa utav helvete mycket.

Höll på Barcelona sen jag var liten men dom senaste 3-4 åren tål jag bara inte klubben.
Allt jävla tjat dom höll på med mot Arsenal om Fabregas, FAN BJUD VAD DOM BEGÄR, inte mindre hela jävla tiden bara för han är fostrad i barca.

FUCK BARCELONA, tror dom är fotbollens Gudfader!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in