2011-08-11, 00:10
Medlem
Motleys avatar
"Denna tråd tillägnas er svenskrasister, svenskfientliga och mångfaldsfundametalister som skrikit rasist i 20-30 år".

Ganska ironisk mening. Du sågar folk för att anklaga andra för att vara rasister och skuldbelägga folk med andra åsikter, medans du själv gör EXAKT samma sak... (men visserligen är både vänster och högeranhängare lika bra på den typen av argumentation i "politiska debatter", inget nytt.)
Senast redigerad av Motley 2011-08-11 kl. 00:12.
Citera
2011-08-11, 00:17
Medlem
kakburks avatar
Vad som driver svenskhatarna och mångkulturalisterna är väl ett flertal faktorer.
Vi har de i det övre samhällsskiktet som bor i finare områden och som ständigt romantiserar över andra kulturer. De tycker ju falafel är gott, de har en gång träffat en pakistansk mattförsäljare som var trevlig och tjejen i cafeterian är faktiskt från Ungern, så det så.
Denna kategori skiter i att medelsvensson lider bara de får leva kvar i sitt segregerade samhällsskikt i total förnekelse med blicken drömmande fäst mot horisonten i ett rus av kosmopolitism och självgodhet.
Sen när det kör förbi en mörkhyad i deras område ringer de genast polisen, fattas bara.

Vi har även kategorin trasproletariatet som innehåller en rejäl dos överklasskids som är inne i en revolutionär fas just nu och gör gemensam sak med den hålögda underklassen och en massa invandrare (företrädesvis chilenare vid namn som Pepé och Rosíta).
Denna kategori drivs av en önskan om kaos. De tar ut sina egna misslyckanden på samhället via en vänstergemenskap där klasskampen är viktigast och vetskapen om att kaos föder möjligheter.
En vanlig figur är t ex överklasskidset Magnus som kommer från ett välordnat familjeförhållande där han med tiden känt sig för genom en privatrevolt med sin far.
Magnus har naturligtvis pipskägg och blå kraglös skjorta.
Bägaren rann över hemma i överklassvillan vid en söndagsmiddag där Magnus bryskt blev uppryckt vid middagsbordet och utslängd, ännu i kastet reciterandes Trotskij med smulor av slottssteken kvar i pipskägget.

Ja. Sen är ju politiker och journalister i symbios med varandra. Journalisterna spelar på politikernas eventuella brister på altruism vilket får dem att genast skärpa till sig och säga förlåt genom att ytterligare importera ett obestämt antal improduktiva negrer.
Man vill ju inte bli kallad rasist i tidningen dagen efter och den slösluga journalisten får återigen nicka åt sin seger där han låtit politikern tro att det var han som vann.

Resten av idioterna består av frigida batikhäxor, feministiska män och sotsniffande miljöpartister på flykt ifrån verkligheten.
Senast redigerad av kakburk 2011-08-11 kl. 00:27.
Citera
2011-08-11, 07:35
Bannlyst
Bara 13 svar? Varför reagerar ni inte? Fattar ni inte ni blivit förda bakom ljuset?
Citera
2011-08-11, 11:20
Medlem
För det första, att finna några argument som kanske stämmer in gör inte hela din teori sann.

Ex: Teori: Alla invandrare är kriminella.
Bevis: Ahmed, Usama och Mohammmed är kriminella. Ahmed, Usama och Mohammed är invandrare. Därför är alla invandrare kriminella.

Du förstår att det inte funkar att argumentera på detta sättet. Fragment av "bevis" gör inte hela teorin sann. Som vanligt brukar folk argumentera utifrån de små statiska observationerna de har utfört. Världen är mer dynamisk och komplex och kan inte förklaras med enstaka bevis. Att endast ta upp vinklade bevis leder till att din tolkning blir mer skev. Detta fungerar inte då du ska försöka beskriva en bild av hur världen ser ut. Att ta upp små fragment av verkligheten leder till att man får en Breivistisk (eget ord= skev världsbild) världsbild som förstärks av likasinnade.

Jämför med någon som skall beskriva hela färgskalan men tar endast ta upp den "mörka" halvan.

Anledningen till att jag inte tar upp det du har skrivit direkt är för att förklaringen ovan är så generell att den svarar på 99% av alla trådar som skapas på I&I.
Citera
2011-08-11, 11:23
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeriers
Bara 13 svar? Varför reagerar ni inte? Fattar ni inte ni blivit förda bakom ljuset?
Vem skulle reagera? Vem har blivit "för bakom ljuset"?
Citera
2011-08-11, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
För det första, att finna några argument som kanske stämmer in gör inte hela din teori sann.

Ex: Teori: Alla invandrare är kriminella.
Bevis: Ahmed, Usama och Mohammmed är kriminella. Ahmed, Usama och Mohammed är invandrare. Därför är alla invandrare kriminella.

Du förstår att det inte funkar att argumentera på detta sättet. Fragment av "bevis" gör inte hela teorin sann. Som vanligt brukar folk argumentera utifrån de små statiska observationerna de har utfört. Världen är mer dynamisk och komplex och kan inte förklaras med enstaka bevis. Att endast ta upp vinklade bevis leder till att din tolkning blir mer skev. Detta fungerar inte då du ska försöka beskriva en bild av hur världen ser ut. Att ta upp små fragment av verkligheten leder till att man får en Breivistisk (eget ord= skev världsbild) världsbild som förstärks av likasinnade.

Jämför med någon som skall beskriva hela färgskalan men tar endast ta upp den "mörka" halvan.

Anledningen till att jag inte tar upp det du har skrivit direkt är för att förklaringen ovan är så generell att den svarar på 99% av alla trådar som skapas på I&I.

Det är ju AF själva som säger 218.000 invandrare inskrivna på AF!

Jag har fakta, vad har du? Trams?

Du förstår, det funkar inte att tramsa utan argument och fakta som stärker den!

Du förnekar alltså vi har inte 218.000 arbetslösa invandrare för 34 miljarder? Du tar upp ena patetiska trams exemplet efter det andra för att flyta fokus?

Är du en av dom som skrikit rasist i 30 år och nu är så totalt ägd för all framtid?
Citera
2011-08-11, 11:39
Medlem
Manuls avatar
Citat:
På Arbetsförmedlingen finns i dag 218.000 inskrivna med utländsk bakgrund. Många av dem är välutbildade, 60 procent har minst gymnasieutbildning. Trots det har många svårt att få ett arbete. Så kan det inte fortsätta. Vi behöver allas kompetens för att lösa den kommande generationsväxlingen.

Så det betyder att 40% av de inskrivna arbetslösa invandrarna inte ens är kvalificerade att hantera en sopkvast eller flippa burgare? Och sen när tusan började gymnasieutbildning räknas som hög utbildning? Det är ju ett absolut minimum för att du över huvud taget ska få ett jobb här! Har du bara gymnasieutbildning så är du i stort sett garanterad att bara få städjobb, jobb på Donken, eller jobb som telefonförsäljare, och där är det definitivt ingen brist på arbetskraft! Med tanke på att de känner sig tvingade att fiffla med texten så måste andelen faktiskt högutbildade arbetslösa invandrare vara försvinnande liten.
Citera
2011-08-11, 11:40
Medlem
Citat:
Det är ju AF själva som säger 218.000 invandrare inskrivna på AF!

Jag har fakta, vad har du? Trams?

Du förstår, det funkar inte att tramsa utan argument och fakta som stärker den!

Du förnekar alltså vi har inte 218.000 arbetslösa invandrare för 34 miljarder? Du tar upp ena patetiska trams exemplet efter det andra för att flyta fokus?

Är du en av dom som skrikit rasist i 30 år och nu är så totalt ägd för all framtid?

Jag förnekar inte faktumet att du har bevis men det jag vill bevisa är att du inte kan beskriva hela färgskalan genom att endast ta upp den mörka delen, dvs 4 osammanhängande faktadelar som skall tillsammans beskriva verkligheten. Vad folk gör på sin fritid är deras ensak och därför skiter jag i om du är rasist/nazist, bög, muslim etc eller allt kombinerat.

Jag tycker att du har en skev verklighet och tolkning av vad invandring är. Om någon skulle fråga dig vad invandring är skulle du säga " 218.000 arbetslösa invandrare för 34 miljarder".

Du skulle inte säga, en chans för andra att starta ett nytt liv, hjälpa samhället, begå brott, lida av ekonomisk och social oro, utnyttja samhällresurserna, bidra till att öka samhällsresurserna, hjälpa folket de har invandrat till, förstöra för folket de har invandrat till, förbättra kulturen, förstöra kulturen.

Som du ser försöker jag beskriva verkligheten. Det finns säkert en hel del andra faktorer och många av dessa samverkar. Det du gör är att du tar upp en av dessa faktorer och tror stenhårt på att inget annat existerar. Att tro att verkligheten är linjär leder till trångsynthet. Läs lite om flervariabelsanalys så kanske du förstår vad jag menar.
Citera
2011-08-11, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Jag förnekar inte faktumet att du har bevis men det jag vill bevisa är att du inte kan beskriva hela färgskalan genom att endast ta upp den mörka delen, dvs 4 osammanhängande faktadelar som skall tillsammans beskriva verkligheten. Vad folk gör på sin fritid är deras ensak och därför skiter jag i om du är rasist/nazist, bög, muslim etc eller allt kombinerat.

Jag tycker att du har en skev verklighet och tolkning av vad invandring är. Om någon skulle fråga dig vad invandring är skulle du säga " 218.000 arbetslösa invandrare för 34 miljarder".

Du skulle inte säga, en chans för andra att starta ett nytt liv, hjälpa samhället, begå brott, lida av ekonomisk och social oro, utnyttja samhällresurserna, bidra till att öka samhällsresurserna, hjälpa folket de har invandrat till, förstöra för folket de har invandrat till, förbättra kulturen, förstöra kulturen.

Som du ser försöker jag beskriva verkligheten. Det finns säkert en hel del andra faktorer och många av dessa samverkar. Det du gör är att du tar upp en av dessa faktorer och tror stenhårt på att inget annat existerar. Att tro att verkligheten är linjär leder till trångsynthet. Läs lite om flervariabelsanalys så kanske du förstår vad jag menar.

Den mörka delen? Du försvarar alltså lögnerna om behovet av 218.000 arbetslösa invandrare som kostar 34 miljarder?

Hur många länkar vill du ha som bevisar vår välfärd nedmonteras parallellt? Hur många länkar vill du ha?

De enda faktorerna som gäller här är lögnerna av behovet!!
Citera
2011-08-11, 12:01
Medlem
Citat:
Den mörka delen? Du försvarar alltså lögnerna om behovet av 218.000 arbetslösa invandrare som kostar 34 miljarder?

Hur många länkar vill du ha som bevisar vår välfärd nedmonteras parallellt? Hur många länkar vill du ha?

De enda faktorerna som gäller här är lögnerna av behovet!!

Jag ber dig att inte lägga ord i min mun och läsa igenom min föregående post.
Citera
2011-08-11, 12:07
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Detta debatt kommer bevisa vad många av oss invandringskritiker i åratal länge vetat men som blivit kallad rasist, främlingsfientlig, hatisk osv pga våra motdebattörer aldrig haft argument att försvara invandringen och ständigt måste ljuga om den. Nu har 2 pusselbitar fallit på plats.

Denna tråd tillägnas er svenskrasister, svenskfientliga och mångfaldsfundametalister som skrikit rasist i 20-30 år och inte är medvetna om era konsekvenser!

Behovet av invandrarna

Detta har nu resulterat i

218.000 arbetslösa invandrare

10.000 analfabeter

34 miljarder per år

Detta bevisar våra politiker, medier och mångfaldsfundametalister har ljugit mot oss i åratal!

Ni svenskrasister, svenskfientliga och mångfaldsfundametalister, ni ska svara på varför ni accepterar 218.000 arbetslösa invandrare Sverige aldrig varit i behov av nu när 3/4 av 40-talisterna gått i pension kostar 34 miljarder

Vad driver er? Vad? Vad driver er att ljuga? Njutningen att få skrika rasist och peka på någon?

Inför anarkoliberalism. Då försvinner alla bidrag..... case closed!
Citera
2011-08-11, 12:23
Medlem
Varsnats avatar
Citat:

PK-eliten här på flashback skiter ju på sig varje gång man svarar i dessa trådar.
260 000 000 000,00kr är prislappen varje år för invandringen.
Denna summan viftas bort så fort man nämner den.

Vad får vi för dessa pengar?
Ökat våld som leder till högre sjukhuskostnader och fler skadade som inte kan jobba kanske?
Vad vet jag?

Tror äldreomsorgen och sjukvården kan förbättras med dessa medel samt delas ut i form av stipendier som unga studenter som är framtidens forskare osv kan ta del av.

Vad kostar tex ett sjukhus att driva?
Eller kanske en skola?
Varför inte ett dagis?
Rent utav rusta upp saker i samhället?

Allt är rena hyckleriet, end of story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in