2011-08-10, 18:28
Medlem
Flashback4Evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0ck33
Om mindre än en månad

Det är väl det närmsta vi kommer just nu ja.
Citera
2011-08-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Utöya var värre, en fullvuxen och politiskt influerad psykopat som slaktar helt okända och oskyldiga barn och ungdom...

Mord som mord. Varför skulle Utöya vara "värre" bara för att gärningsmannen hade ett annat agenda?
Citera
2011-08-10, 18:47
Medlem
goelens avatar
Med tanke på att han bara höll på att skjuta i typ en och en halv timme lär det vara ett både kort och enformigt spel.
Och att folk ska ta rollen som Mr. Breivik och mörda små sossar är väldigt väldigt politiskt inkorrekt.

Men film? Den hade jag sett i alla fall.
Citera
2011-08-10, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Mord som mord. Varför skulle Utöya vara "värre" bara för att gärningsmannen hade ett annat agenda?
Han hade som "mål" att slå mot demokratin i sig (hindra nyrekrytering), och dessutom blir jag mer upprörd när en vuxen man slaktar ungdomar än när mobbade och förvirrade tonåringar "hämnas" på sina skolkamrater...
Citera
2011-08-10, 19:05
Medlem
BigFatCones avatar
En mod till Source kanske? Passar rätt bra in i CS-mallen faktiskt.
Citera
2011-08-10, 21:05
Medlem
Har ni aldrig spelat cs_utoya på cs1.6?
Citera
2011-08-10, 21:10
Medlem
COUPDETATs avatar
Däremot kommer det nog släppas en hollywood-version av händelsen på utöya. Alltså en film som nödvändigtvis inte utspelar sig i norge(inga direkta likheter), men innehåller många element från händelsen.
Citera
2011-08-10, 21:13
Medlem
Armadees avatar
Det fick mig ändå att tänka lite på hur få spel det egentligen finns där man kan döda barn.

Man kunde ju döda ungar i nån version av de gamla falloutspelen, men kommer inte på något FPS där man kan skjuta skallen av ungdomar med ett hagelgevär. Inte ens i postal 2 fanns det nåt annat än vuxna.

Så det finns nog absolut en marknad, tänk alla tonåringar som måste passa småsyskon/kusiner. När skrikandet och tjatandet blir för mycket kan de dra in på rummet och lätt avreagera sig med Anders Breivik: The Game.

Dock tror jag inte något spelbolag har samvete att göra ett spel på detta. Det var trots allt, en ganska vidrig händelse.
Citera
2011-08-10, 21:27
Medlem
assface5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadee
Det fick mig ändå att tänka lite på hur få spel det egentligen finns där man kan döda barn.

Man kunde ju döda ungar i nån version av de gamla falloutspelen, men kommer inte på något FPS där man kan skjuta skallen av ungdomar med ett hagelgevär. Inte ens i postal 2 fanns det nåt annat än vuxna.

Så det finns nog absolut en marknad, tänk alla tonåringar som måste passa småsyskon/kusiner. När skrikandet och tjatandet blir för mycket kan de dra in på rummet och lätt avreagera sig med Anders Breivik: The Game.

Dock tror jag inte något spelbolag har samvete att göra ett spel på detta. Det var trots allt, en ganska vidrig händelse.

Handlar förmodligen mer om självbevarelsedrift. Hur hatat skulle inte företaget bli ?
Citera
2011-08-10, 21:36
Medlem
Flashback4Evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Med tanke på att han bara höll på att skjuta i typ en och en halv timme lär det vara ett både kort och enformigt spel.
Och att folk ska ta rollen som Mr. Breivik och mörda små sossar är väldigt väldigt politiskt inkorrekt.

Men film? Den hade jag sett i alla fall.

Min tanke var mer att det blir ett litet spel men man gör det större genom att man tex får gå mot klockan. Vad jag minns tog det 17 min för snuten att ta fast Anders. Så säg att när du väl går av båten och hoppar på bryggan har du 17 min på dig att finna Anders. Sen kan man ha att Anders tar bara ett skott medan du själv klarar 3. Men är du 10 meter eller närmare Anders klarar du bara ett skott. Och du får mer cred om du fångar in honom, än dödar. Eller vise versa.
Columbine var också rätt kort. 53min eller vad det nu var. Så där fick ju spelskaparen hitta på lite annat. Bl.a att man kom till helvetet när man väl tagit sitt liv.

Sen skrev jag iof att man skulle ta rollen som snut och inte Mr. Breivik. Men det går säkert att lägga in så man kan vända på rollen också för den som vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Han hade som "mål" att slå mot demokratin i sig (hindra nyrekrytering), och dessutom blir jag mer upprörd när en vuxen man slaktar ungdomar än när mobbade och förvirrade tonåringar "hämnas" på sina skolkamrater...

Så om Anders var mobbad och förvirrad hade händelsen varit mindre upprörande?
Citera
2011-08-10, 21:58
Medlem
BaLLs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=VSRSoncoV4k
Citera
2011-08-10, 22:14
Medlem
paprikaflickans avatar
Någon gjorde ju ett om Vtech. så det kommer nog komma ett om detta förr eller senare också.

http://www.newgrounds.com/portal/view/378086
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in