Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-11-16, 10:38
Medlem
Hispers avatar
Det finns en tråd just nu, "Mest onödiga forum på flashback?", där man ges möjlighet att tala om vilket forum här på FB som man anser vara mest onödigt.

Denna tråd fick mig att tänka på en idé som jag nog nämnt tidigare i ett annat inlägg. Då man har möjlighet att sätta andra användare på sin ignorelist pga att man är ointresserad av deras åsikter så skulle det vara bra att kunna göra detsamma för hela forum.

Har man varit borta ett dygn från FB och gör en sökning på nya inlägg så kan man få 400-500 träffar varav 5%, i bästa fall, är intressanta. Samt av dessa 400-500 träffar kanske 20% ligger i forum som är intressanta. Tänk om man då kunde slippa att slösa tid på ladda ned och sedan leta fram de intressanta ur denna stora skörd.

Visst riskerar man att missa en del guldkorn om man är för snäv i sina avgränsningar. Men det är ju jag som användare som gör den och det är bra jag som är förloraren. Ingen information stoppas så yttrandefrihenten, som det värnas om så hårt här, är inte hotad.

Allt det jag sagt ovan är med reservation för vad som är tekniskt möjligt.
Citera
2004-11-16, 10:42
Awaiting Email Confirmation
wasteds avatar
Bra förslag, har också tänkt på det här innan.
Citera
2004-11-16, 17:14
Medlem
Technicals avatar
Ähh, man tar ju forumet som det är.

Om man inte gillar vissa delar av forumet, låt bli att kolla där.

Finns många delar av Flashback som jag aldrig har orkat bry mig om ens fast man har varit medlem över ett år.
Citera
2004-11-16, 17:50
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technical
Ähh, man tar ju forumet som det är.

Om man inte gillar vissa delar av forumet, låt bli att kolla där.

Finns många delar av Flashback som jag aldrig har orkat bry mig om ens fast man har varit medlem över ett år.

Har du läst vad jag skrev?

Självklart så går jag inte in på sådant som jag är ointresserad av men jag skulle vilja välja bort forum så jag inte behöver få med dem när jag gör en sökning av "Nya inlägg"
Citera
2004-11-16, 17:57
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Har du läst vad jag skrev?

Självklart så går jag inte in på sådant som jag är ointresserad av men jag skulle vilja välja bort forum så jag inte behöver få med dem när jag gör en sökning av "Nya inlägg"

Ahha... Läste lite fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in