Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag håller med om att KÅ Bjurkvist är en tveksam debattör.
Men din källa där var minst sagt tveksam den med. "Hebefilt perspektiv"?
Är det något du stödjer?
Överlag har jag svårt att förstå positioneringen och det svart/vita tänkandet. Även om KÅ Bjurrkvist är en förvirrad fanatiker - innebär det per automatik att han INTE blivit utsatt för övergrepp som ung?
Vad i domen är det du misstror så mycket att den förtjänar att raljeras över?
Och även om nu Monica Antonsson och kärringarna runt henne beter sig som idioter, vilket jag håller med om, innebär det att alla i kretsen runt hennes "motståndare" Daddy INTE gör det? Ta den här "Yakida" t ex. Han verkar ju minst sagt lika sinnessjuk som KÅ Bjurkvist. Eller?
Nej jag stödjer ingenting som har någonting med övergrepp på barn att göra. Men jag ser inte potentiella barnaskändare i en man eller kvinna för att K-Å påstår det.
Jag fylls med fullständig och djup avsky mot det K-Å håller på med, det finns inte en man som går fri från honom. Det räcker med att någon insinuerar något så kan det vara kört. Du läser väl själv att han tycker att det är helt rätt att hänga ut män om det så bara finns den minsta lilla misstanke att han betått övergrepp. Berangar tog upp K-Ås familj, men hon glömde totalt bort hela familjer som lider skada av K-Ås framfart. Men det spelar väl inte så stor roll i hennes värld, det är ju skillnad på folk och folk, tydligen.
Jag är fortfarande idel öra om någon kan berätta vad som hände när K-Å gjorde en helvändning när det gäller Denny.
Jag ser också det som händer på Monica Antonssons blogg och det tar jag totalt avstånd från, hon verkar vara en själsfrende med K-Å.
Jag kan inte uttala mig om Yakida, jag vet för lite och har inte haft tid att sätta mig in där.
Ang K-Å och om han varit utsatt för övergrepp så tror jag att han har varit det. Domen är en obehaglig läsning och är en förklaring till det han håller på med. Men det ursäktar inte hans beteende över huvudtaget. Han borde få hjälp att komma vidare istället för att få hjälp av andra som hetsar honom. Inte minst för män som offras av hans framfart och får sina liv förstörda.
Det påminner lite om "om jag inte får dig skall ingen annan heller få det - pang!"