2009-01-13, 17:59
Medlem
Det har sagts förut,men tåls att sägas igen.
Beställ inget från Gun,han är en scammer,en skithög,ett stort jävla svin.
Citera
2009-01-13, 18:42
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoker
Det har sagts förut,men tåls att sägas igen.
Beställ inget från Gun,han är en scammer,en skithög,ett stort jävla svin.
Jag misstänker att det finns två stycken Gun. En som scammar och en som inte gör det.
Det är inte första gången scammers uttnyttjar redan kända namn, för tydligen ska där finnas en seriös Gun med.
Men detta var ju något man visste skulle hända med tanke på folks desperation efter tramadol efter att WT åkte fast.
Citera
2009-01-13, 19:31
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanärkung
Hej.

Det står att Tramadol är narkotikaklassat på Wikipedia, men det är väl endast tabletter 400mg+ och pulver som är klassat, än så länge?
Vill ju inte vara olaglig när man beställer!

Det är riktigt.
Citera
2009-01-13, 20:34
Medlem
Hur ser ni på tradolan (kanske 150mg) + lite jack daniels? Dricker helst inte alkohol och gillar inte direkt effekten av det så tänkte spica till det lite med ett par tradolan nu på lördag när det är 18års fest.
Citera
2009-01-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bragd
Hur ser ni på tradolan (kanske 150mg) + lite jack daniels? Dricker helst inte alkohol och gillar inte direkt effekten av det så tänkte spica till det lite med ett par tradolan nu på lördag när det är 18års fest.
Läs första sidan / FAQ:n
Citera
2009-01-13, 22:10
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Testa spica till lite tradolan med lite tradolan istället. Tror det räcker gott.
Det är väl ändå ballare att köra tramadol hardcore än supa...? Ändå att det är lite ballare.
Senast redigerad av 1,2-tetraheptan 2009-01-13 kl. 22:12.
Citera
2009-01-13, 22:52
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:

Jag dricker oftast ett par öl när jag går på tramadol. Tycker det boostar skönt. Håll dig på en bra nivå, och drick dig inte full. Ska du röka spice så hade jag inte druckit något då jag inte vet hur spicet fungerar med alkohol, om det slår lika så mycket hårdare som cannabis gör när man är full alltså. Men du är bossen så du får välja.
Citera
2009-01-14, 03:04
Medlem
Foams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag dricker oftast ett par öl när jag går på tramadol. Tycker det boostar skönt. Håll dig på en bra nivå, och drick dig inte full. Ska du röka spice så hade jag inte druckit något då jag inte vet hur spicet fungerar med alkohol, om det slår lika så mycket hårdare som cannabis gör när man är full alltså. Men du är bossen så du får välja.

"Spica" som i "krydda till"
Citera
2009-01-14, 12:27
Medlem
Matasars avatar
2:a dagen utan tramadol!
Jag svettas och fryser varanan minut, har blött ner 3! täcken i natt så dom gick inte ens ligga i längre utan det var som att dra på sig en isfilt till slut.
Det flashar i skallen och jag har kommit fram till att det är när jag tittar åt nått håll hmm alltså en större rörelse med ögat.
Tittar jag bara rakt fram så händer inget men tittar jag fort åt sidorna kan jag dra loss en 10-20 flashar i snabb följd.
Kunde inte sova utan låg o kved med en stephen king ljudbok som hade korta romaner och det bedövade mig en aning från att inse hur jävla dåligt jag mår!
Jävligt bra o grymma romaner måste jag säga, särskilt den om han som sitter i ett spanskt dödsrum under förhör och undrar hur i helvete han ska klara av 4 personer och överleva den stunden.
Tagit tramadol i över 1 år varje dag och i slutet låg jag på över grammet pulver varenda dag för att ens känna av det.
Har fått en rejäl tinnitus som är högre än normala samtal och musik i "vanlig" volym och den är kukig när man ska sova!
Har tappat avståndinställningen i ögonen så jag ser dubbelt redan efter 1 meter men det hoppas jag går över annars kan jag nog fan inte sätta mig bakom ratten nått mer.
Känns ganska meningslöst det gångna året även om jag lurat mig själv till att jag mår för jävla bra..
Men det är ju jag i ett nötskal! <-applåder idiotjävel är allt jag har att säga.

Hoppas bara jag kan må bra snart..livet nu är sämre än sämst och är det någon som har en aning hur länge det tar innan detta jävla helvete trappar ner ?
Citera
2009-01-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matasar
2:a dagen utan tramadol

Jag svettas och fryser varanan minut, har blött ner 3! täcken i natt så dom gick inte ens ligga i längre utan det var som att dra på sig en isfilt till slut.
Det flashar i skallen och jag har kommit fram till att det är när jag tittar åt nått håll hmm alltså en större rörelse med ögat.
Tittar jag bara rakt fram så händer inget men tittar jag fort åt sidorna kan jag dra loss en 10-20 flashar i snabb följd.
Kunde inte sova utan låg o kved med en stephen king ljudbok som hade korta romaner och det bedövade mig en aning från att inse hur jävla dåligt jag mår!
Jävligt bra o grymma romaner måste jag säga, särskilt den om han som sitter i ett spanskt dödsrum under förhör och undrar hur i helvete han ska klara av 4 personer och överleva den stunden.
Tagit tramadol i över 1 år varje dag och i slutet låg jag på över grammet pulver varenda dag för att ens känna av det.
Har fått en rejäl tinnitus som är högre än normala samtal och musik i "vanlig" volym och den är kukig när man ska sova!
Har tappat avståndinställningen i ögonen så jag ser dubbelt redan efter 1 meter men det hoppas jag går över annars kan jag nog fan inte sätta mig bakom ratten nått mer.
Känns ganska meningslöst det gångna året även om jag lurat mig själv till att jag mår för jävla bra..
Men det är ju jag i ett nötskal! <-applåder idiotjävel är allt jag har att säga.

Hoppas bara jag kan må bra snart..livet nu är sämre än sämst och är det någon som har en aning hur länge det tar innan detta jävla helvete trappar ner ?

Ja du
Minst en vecka 10 dagar innan det värsta har lagt sig,efetersom du kör COLD TURKEY.

Jag gjorde det en gång och jag säger bara aldrig mer.
Nästa gång blir det ner-trappning istället,men jag säger bara lycka till o hoppas du klarar det
Citera
2009-01-14, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
hej äter tramadol av medicinska skäl, bröt foten och svår axelskada pga fall från ett utsiktstorn julafton. Äter 400 mg tram per dygn enl läkarord, tycker inte det hjälper så bra, kan man äta mer utan att riskera beroende i ca en vecka tror ni ? hur mycket i så fall ? tips på alternativ mot värken ? äter dessutom sobril 40 mg om dagen pga muskelkramp och ångest

400 mg är maxdos, mer bör man inte äta på ett dygn. Dels blir risken för obehagliga biverkningar större, dels ger det ingen egentlig effekt, och sist men inte minst ökar beroenderisken. Nu hade du bara tänkt ta mer i en vecka, men tro mig, den där veckan har en tendens att bli två. Och tre Och...så vidare.

Tar du tramadolet tillsammans med Alvedon eller Ipren? Det bör man glöra, den smärtstillande effekten blir bättre då. Prova att ta en Alvedon nästa gång du tar din tramadoldos, och se om det hjälper! Annars bör du prata med din läkare och tala om att du inte får bra smärtlindring. Kanske kan du få något annat utskrivet.

Mvh

Bella_Donna
Citera
2009-01-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cripps
Tja...det e ett helvete att tända av tramm är nu inne på min 10 dag utan tramm och nu mår jag ganska bra.

Dag 1-2: Mår väl sisådär inga större problem att funka som vanligt.

Dag 3-6: Här börjar helvetet öppna sina portar blir som en deg bunke. Dagarna är jag som en zombie nätterna är värst med ryck i både armar och ben. Slänger i mig sömntabs. men blir helt psyk på att käka, åt upp varje bullpåse i frysen (ja dom var frysta när jag åt dom), hundar attackera mig i sängen när jag var där för jag hade ju bulla i händerna. Vi har inga hundar så min sambo tyckte det var väldigt olustigt kan man säga.

Dag 7-10: Verkar som det värsta at börja lämna kroppen man börja funka som vanlig igen

Piller som jag åt under tiden: Sobril = gav ingen större effekt på mig Stilnoct = huva för dom bara hallicar

Så hade jag det iaf.. 14 dar utan tram och nu funkar jag ganska bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in