2008-01-04, 12:48
Medlem
Ja, okej, jag kan väl hålla med om 30% mer är en betydande mängd, men där jag tog upp det så menade jag i jämförelse med morfinet och då är 30% inte så mycket jämfört med 70-75%, fast visst, 30% är en hel del.

Och angående kicken, så har ju vissa sagt att det inte finns någon, och andra att dom fått en kick, men jag skrev ju också att det kunde finnas en kick, men att den då absolut inte kunde jämföras med den på t.ex. morfin, eller heroin, alltså skillnaden mellan oralt och IV på alla 3, var för sig..Hoppas någon fattar vad jag skrev där. ^^

Finns det andra som IV:at tramadol och skulle kunna dela med sig av sina upplevelser?
Citera
2008-01-04, 12:52
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger_Jönåker
Att tjäna 30% är väl mycket, det är ju nästan 1/3 mer av substansen!

Precis.
Citera
2008-01-04, 15:05
Medlem
maiden_666s avatar
Ha sökt och läst runt lite nu...

Men saken är den att jag åt 5 mg alprazolam igår mot en mycket jobbig panikattack.
Är det lugnt att klämma i sig några XXX mg tramadol ikväll ?

och en fråga till angående Diazepam som kramplösare.. ska man ta de samtidigt eller om man känner att man blir dålig ?
Citera
2008-01-04, 15:15
Medlem
Åt du det igår och så inget mer så borde det ha gått ur blodet, sen även om du hade det kvar i systemet ser jag inte hur det skulle skada.

Och ang. diazepam så bör du ta det som en förebyggande åtgärd, alltså innan, eller samtidigt som tramadolen, inte om du känner att ett anfall är på gång, då kanske det är för sent (om du inte tar det IV, då).
Citera
2008-01-04, 15:28
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666

Men saken är den att jag åt 5 mg alprazolam igår mot en mycket jobbig panikattack.

och en fråga till angående Diazepam som kramplösare.. ska man ta de samtidigt eller om man känner att man blir dålig ?

1) Ja, inga problem alls.
2) Samtidigt. En liten mängd räcker, exempelvis 5 mg.
Citera
2008-01-04, 15:39
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666

Precis som mqa sa, det är inga som helst problem eller risker efter det gått en så lång tid, diazepamet borde tas precis vid samma tidpunkt som tramadolet konsumeras oralt, skall det tas IV eller IM så skall diazepamet tas minst en eller två timmar innan beroende på dosering i förhållande till tolerans.
Citera
2008-01-04, 15:44
Medlem
maiden_666s avatar
tack för svaren visste jag kunde lita påa tt få svar så fort här
men diazepamen "förstör" inte ruset eller förändrar det på något sätt, alltså man märker ingen skillnad på ruset om man tar 300mg tramadol med eller utan 5 mg diazepam?
Citera
2008-01-04, 16:46
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tovablomman
men varför? det är ju bara dumt!
nej sprutor ska man hålla sig borta från då har det gått jäkligt för långt... :/

Lite nyfiken på varför det är dumt att andvända sprutor? Det är ju bara fördelar med iv. Varför har det gått för långt, du knarkar ju redan ? Vad tycker du om rektalt intaf, är det äckligt eller dumt? Nyfiken på hur du resonerar dig fram till dina slutsatser?
Citera
2008-01-04, 17:59
Bannlyst
så igår testade jag tramadol. jag tog 400mg nobligan. och jag fattar inte whats the big deal. Vad är det man ska känna. allt som hände var att jag blev lite varm och fick lite lätt klåda. och att ögonen blev lite småtunga. och idag när jag vaknar är det som ögonen fortvarande är tunga och vill blunda men sammtidigt är jag pigg? är det normalt?
Citera
2008-01-04, 19:27
Medlem
Citat:
bombade lite tram idag, men skiten kom ut i munnen så jag nästan spydde, sprang ut i köket och tog en klutt kalles kaviar och till min förtjusning så hjälpte det! ett hett tips till er som råkar ut för samma sak

Tycker inte tramadol (hcl) smakar så farligt, har smakat betydligt värre saker. Brukar blanda pulvret med vatten och dricka. Kanske att det skulle bli äckligt om man hade jävligt hög koncentration på lösningen, jag vet inte..
Citera
2008-01-04, 19:36
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycore
så igår testade jag tramadol. jag tog 400mg nobligan. och jag fattar inte whats the big deal. Vad är det man ska känna. allt som hände var att jag blev lite varm och fick lite lätt klåda. och att ögonen blev lite småtunga. och idag när jag vaknar är det som ögonen fortvarande är tunga och vill blunda men sammtidigt är jag pigg? är det normalt?

Thats it, för de flesta av oss som testat tram! Första gången var min bästa gång, efter det så känns det knappt alls och tram andvänds nu mera som ett lite kraftigare huvudvärkstablett!
Citera
2008-01-04, 19:42
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Thats it, för de flesta av oss som testat tram! Första gången var min bästa gång, efter det så känns det knappt alls och tram andvänds nu mera som ett lite kraftigare huvudvärkstablett!

Hur vet du att det är så för dom flesta? Tror tvärtom att de flesta är nöjda med tram-ruset, därav dess popularitet. När det gäller Tram finns det dock massa gnällspikar som klagar på ruset, ta ngt starkare då å sluta klaga! =P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in