Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-09, 00:03
Medlem
Slumbarns avatar
Är det bara jag som föredrar tramadol över oxicontin? Oxi är dyrt, ruset varar mycket kortare, toleransen ökar fort som satan.
Citera
2020-11-09, 12:11
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Känner exakt samma som du fast tvärt om. 300mg är dock en rätt svag dos för bra eufori. Testa 500mg nästa gång.

Håller personligen inte med. Jag har ätit tramadol många många gånger genom åren, så jag är inte novis direkt. För mig fungerade 200 mg gott o väl för att få ett "lyckorus"/eufori genom hela dagen. Visst med tiden så behövde man öka dosen i och med toleransen, men att äta 500 mg för att få eufori stämmer inte alls. För någon som är ny så ska 150-300 mg räcka. Sen är alla olika så vissa kanske behöver högre doser, trots att de är nya och inte vana med tramadol. Sen kan det bero på själva pillret också, är det en seg depot tablett så bör man kanske ta mer, är det de riktigt potenta tamol xx så ger 200 mg världens rus.
Citera
2020-11-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Håller personligen inte med. Jag har ätit tramadol många många gånger genom åren, så jag är inte novis direkt. För mig fungerade 200 mg gott o väl för att få ett "lyckorus"/eufori genom hela dagen. Visst med tiden så behövde man öka dosen i och med toleransen, men att äta 500 mg för att få eufori stämmer inte alls. För någon som är ny så ska 150-300 mg räcka. Sen är alla olika så vissa kanske behöver högre doser, trots att de är nya och inte vana med tramadol. Sen kan det bero på själva pillret också, är det en seg depot tablett så bör man kanske ta mer, är det de riktigt potenta tamol xx så ger 200 mg världens rus.

Håller helt med. 150-200 mg räcker för lättare eufori och ruskänsla. Dvs. påverkan på serotonin och noradrenalin (ökat välmående och initiativförmåga). Vill man i stället ha mer opioidtung känsla (nodda eller liknande) så behöver man högre doser eftersom tramadol är en svag opioid. Men är det en opioideffekt man är ute efter skulle jag rekommendera andra (starkare) opioider än tramadol, typ oxy eller morfin.
Citera
2020-11-09, 17:11
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Nej det gör det inte men är du säker på att tjack inte har någon påverkan på serotoninet?

Haha jo, det har det ju faktiskt. Lite mer logiskt dessutom. Smart jag är 😁
Citera
2020-11-09, 17:37
Medlem
Opererade bort två visdomständer i fredags och har så helvetes ont fortfarande (blir bara värre). Fick inget utskrivet, utan blev ordinerad ipren. En polares bekant var behjälplig och fixade fram något smärtstillande, vilket är tramadol enligt honom. Det "ska" vara 200mg per tablett, men jag blir osäker pga källan.

De är helt vita, utan någon form av märkning, rätt stora också. Vill inte ta något på rak arm som jag inte vet vad det är. Brukar de se ut så här? Tänker pröva en 1/4 om jag får något svar här för att vara på den säkra sidan.
Citera
2020-11-09, 19:39
Medlem
Ni som käkar tram hur brukar ni fördela det om ni ska ha lite trevligt en kväll? Själv brukar jag alltid börja med 200 om jag inte tagit på länge och 400 om min tolerans är lite högre sen fylla på efter en timme sen igen efter en timme. Så landar på 600-800mg. funderarar på blir det bättre russ om man tar 600 direkt. Problemet med mig är att jag blir så fruktansvärt illamående om jag tar för hög dos direkt. Sen tycker jag det är skönt att sprida ut det lite så man känner av det en längre tid
Citera
2020-11-10, 07:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reky
Ni som käkar tram hur brukar ni fördela det om ni ska ha lite trevligt en kväll? Själv brukar jag alltid börja med 200 om jag inte tagit på länge och 400 om min tolerans är lite högre sen fylla på efter en timme sen igen efter en timme. Så landar på 600-800mg. funderarar på blir det bättre russ om man tar 600 direkt. Problemet med mig är att jag blir så fruktansvärt illamående om jag tar för hög dos direkt. Sen tycker jag det är skönt att sprida ut det lite så man känner av det en längre tid

Du kan ju köpa Postafen receptfritt på apoteket mot illamåendet åtminstone 🤭🤔
Citera
2020-11-10, 08:40
Medlem
Om man tagit till o från i 2 år hur många dagar i rad kan man ta lena i rad? 2 dagar? 3? Har tagit i 4 dagar nu, men vill inte få nån jobbig AT men det kanske jag får nu ändå.
Citera
2020-11-10, 11:17
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benz.97
Om man tagit till o från i 2 år hur många dagar i rad kan man ta lena i rad? 2 dagar? 3? Har tagit i 4 dagar nu, men vill inte få nån jobbig AT men det kanske jag får nu ändå.

Nä tror inte du får nån jobbig AT efter 4 dagar. Har själv käkat sen i fredags men är inte särskilt orolig. Kanske blir på lite dåligt humör när jag slutar! Har 4 200s kvar sen blir det paus för mig 😊
Citera
2020-11-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Nä tror inte du får nån jobbig AT efter 4 dagar. Har själv käkat sen i fredags men är inte särskilt orolig. Kanske blir på lite dåligt humör när jag slutar! Har 4 200s kvar sen blir det paus för mig 😊

Vilka har du?
Har 2-3 200mg krka röd oranga
Citera
2020-11-10, 11:38
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Vilka har du?
Har 2-3 200mg krka röd oranga

Har dom vita billiga Santeria 200mg 😊 krka e mkt bättre men dessa funkar ändå rätt bra bre 😁 skönt att man slipper krossa dom!
Citera
2020-11-10, 13:09
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

För mig personligen så räcker det med att äta tramadol under en väldigt kort tid, några dagar en vecka, för att må piss när jag lägger av. Inte att jag kommer att ligga i sängen skakandes med kallsvettningar osv, men bara må allmänt dåligt psykiskt i ca 3-5 dagar. Vet inte vad det är med just tramadol, men för mig så biter den ganska snabbt på mig trots att jag käkat det i någon vecka.

Men äter du tramadol i 4 dagar i streck så har jag svårt att se att du skulle få någon jobbig at, i värsta fall kanske du mår lite risigt och känner dig allmänt låg i 2-3 dagar. Glöm inte att tramadol är en opiat (om än svag) och antidepp i ett, så det är inte ovanligt att man känner sig väldigt sliten efter bara några dagars användande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in