Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 20:37
  #38437
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Har helt enkelt inte haft tid att äta. Har fullt upp med att städa och sånna sysslor som annars är tråkiga

Känner mig lite smått skakis just nu. Känns som när jag ätit dåligt under en dag. Åt kl 17:30 och borde inte känna så här. Googlade och hittade någonstans att tramadol boostar koffein. Har druckit kopiösa mängder coca-cola idag. Kan det vara så att tramadolen har boostat den lilla mängd koffein coca-cola innehåller och att koffeinet gör mig skakis?
Nej förmodligen är du skakis för att du inte har ätit och kanske även för att du är uppe i varv av städandet.
Citera
2018-10-20, 16:10
  #38438
Medlem
Halmgriss avatar
Bump om klassiskt dilemma: tog 100mg 5-HTP för omkring 24 timmar sedan. Är det en dålig idé att ta tramadol idag? Har smakprovat 100mg tramadol redan, vill gärna dosera 100mg til ikvlll. Har ingen historia av serotonergt syndrom eller krampanfall sedan tidigare.
Citera
2018-10-20, 18:41
  #38439
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmgris
Bump om klassiskt dilemma: tog 100mg 5-HTP för omkring 24 timmar sedan. Är det en dålig idé att ta tramadol idag? Har smakprovat 100mg tramadol redan, vill gärna dosera 100mg til ikvlll. Har ingen historia av serotonergt syndrom eller krampanfall sedan tidigare.

Jag är ingen läkare så ta inte mina ord för givet, men det bör inte alls vara några problem med det. Men dubbelkolla det. Jag tror att det är helt lugnt, men som sagt, ta inte mina ord för sanning.
Citera
2018-10-21, 20:18
  #38440
Medlem
Detevigaavigas avatar
Första gången jag är uppe på 400mg. tycker dom tabletter jag har nu är jävligt ojämna i styrkan. Röda 200 mgare, ibland kommer det på snabbt som fan ibland inte alls. Har ingen särskild tolerans heller, Men det är ok för mig.
Citera
2018-10-23, 18:47
  #38441
Medlem
Tramadol och fluoxetin

Hej. Har rätt mycket tamol-xx 200mgare kan jag ha kul med dom även fast jag är på fluoxetin behöver jag ta större doser? har iktrovil och lyrica men inte epilepsi.

Tog 800mg precis uppdaterar om jag känner någon eufori
__________________
Senast redigerad av nitro97 2018-10-23 kl. 19:03.
Citera
2018-10-23, 18:49
  #38442
Medlem
Gravedigger69s avatar
Har också röda 200? Hört att dom ska vara indiska någon som vet?
Citera
2018-10-23, 18:59
  #38443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravedigger69
Har också röda 200? Hört att dom ska vara indiska någon som vet?
Ja dom är indiska ska vara dom bästa med den infon jag fått.
Citera
2018-10-23, 19:45
  #38444
Medlem
Detevigaavigas avatar
hej


ang. tramadol AT (avtändning)

så har tagit kanske 10 tramadol, inte ens i rad men fördelat över några veckor, främst två,
hursomhelst, jag känner av en svag AT. Tex svettades ganska mkt i natt och vaknade med blöta lakan och täcke. Klarar mig ganska bra, men om jag idag tar en liten dos typ 50-100 mg. Hur mycket nollställer den avtändningsfasen? Får jag börja om igen från dag 1 på AT eller är det typ, hur ska ja säga, som att jag bara pausar AT från dag 2-3 och så fortsätter den igen imorgon när dosen släppt.

Jag jobbar nämligen och har inga problem med AT på jobbet men samtidigt orkar ja inte gå runt och frysa alt. svettas då och då. Är oxå medveten om jag inte tar nån tablett idag så är säkert ATn, över imorgon kväll.
Citera
2018-10-24, 04:07
  #38445
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
hej


ang. tramadol AT (avtändning)

så har tagit kanske 10 tramadol, inte ens i rad men fördelat över några veckor, främst två,
hursomhelst, jag känner av en svag AT. Tex svettades ganska mkt i natt och vaknade med blöta lakan och täcke. Klarar mig ganska bra, men om jag idag tar en liten dos typ 50-100 mg. Hur mycket nollställer den avtändningsfasen? Får jag börja om igen från dag 1 på AT eller är det typ, hur ska ja säga, som att jag bara pausar AT från dag 2-3 och så fortsätter den igen imorgon när dosen släppt.

Jag jobbar nämligen och har inga problem med AT på jobbet men samtidigt orkar ja inte gå runt och frysa alt. svettas då och då. Är oxå medveten om jag inte tar nån tablett idag så är säkert ATn, över imorgon kväll.

Nollställs väl inte. Säg att du gått igenom en AT och är på dag 6 utan tramadol. Skulle du på dag 6 käka 100mg så tror jag inte det skadar så mycket eller tar dig tillbaka till dag 1. Men det är ju bättre om du låter det gå hela 2 veckor, så är du i princip kvitt din AT och kan ta tram en dag utan att behöva oroa dig för AT.
Citera
2018-10-24, 14:23
  #38446
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Nollställs väl inte. Säg att du gått igenom en AT och är på dag 6 utan tramadol. Skulle du på dag 6 käka 100mg så tror jag inte det skadar så mycket eller tar dig tillbaka till dag 1. Men det är ju bättre om du låter det gå hela 2 veckor, så är du i princip kvitt din AT och kan ta tram en dag utan att behöva oroa dig för AT.
mhm, nu var det här bara på dag 2 in och jag tog faktiskt 100mg igår och så 50mg idag. Får väl se hur jag mår imorgon när jag inte tänkte ta nått. Håller på och testar mig fram lite vad som är bra dos utan att bli dålig. Vet en gång jag hade AT men då var det mer månader av bruk. Det var inte så roligt. Sen har man ju slutat cold turkey (1 år) med benzo men då var det mest typ ryckningar och spasmer inte influensa symtom
Citera
2018-10-24, 15:28
  #38447
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
hej


ang. tramadol AT (avtändning)

så har tagit kanske 10 tramadol, inte ens i rad men fördelat över några veckor, främst två,
hursomhelst, jag känner av en svag AT. Tex svettades ganska mkt i natt och vaknade med blöta lakan och täcke. Klarar mig ganska bra, men om jag idag tar en liten dos typ 50-100 mg. Hur mycket nollställer den avtändningsfasen? Får jag börja om igen från dag 1 på AT eller är det typ, hur ska ja säga, som att jag bara pausar AT från dag 2-3 och så fortsätter den igen imorgon när dosen släppt.

Jag jobbar nämligen och har inga problem med AT på jobbet men samtidigt orkar ja inte gå runt och frysa alt. svettas då och då. Är oxå medveten om jag inte tar nån tablett idag så är säkert ATn, över imorgon kväll.

Inte får du väl at av 10 tramadol fördelat på flera veckor?

I alla fall, har man tagit tramadol länge, så är ju första dagen utan lättare än andra dagen
Det beror på att man har kvar substansen i kroppen. Om man då andra dagen tar en mindre dos förlänger man bara avtändningsfasen och så känns dag tre och fyra jobbigare än de behövs.
__________________
Senast redigerad av st33r 2018-10-24 kl. 15:30.
Citera
2018-10-24, 15:33
  #38448
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Inte får du väl at av 10 tramadol fördelat på flera veckor?

I alla fall, har man tagit tramadol länge, så är ju första dagen utan lättare än andra dagen
Det beror på att man har kvar substansen i kroppen. Om man då andra dagen tar en mindre dos förlänger man bara avtändningsfasen och så känns dag tre och fyra jobbigare än de behövs.
jo en mini avvänjning blev det faktiskt, det i kombo med en större dos på 400mg tror jag var grejen som gjorde att det blev så. Låt oss säga att jag 10, 200 mg tabletter delade till 100mg. Så snarare 20 dagar då men enstaka mellanrum plus en högre dos på 400mg som avslutning gjorde mig lite sårbar för AT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback