Citat:
Ja, då det är direktverkande så är det bara att svälja, du tjänar inget på att snorta eller öppna kapslarna. Dessutom kommer du ångra dig brutalt om du öppnar kapslarna och dricker eller snortar det. Jag vågar påstå att jag, bortsett från ketogan, provat alla piller man kan få rus på och de flesta andra droger också som inte kommer i pillerform.
Vad vill jag säga med det? Jo - tramadol är - åtminstone enligt mig - den i särklass vidrigaste substansen som finns. Iallafall vad det gäller substanser med potential att berusa sig på.
Citat:
Från kl 06 i förrgårmorse till kl 06 igårmårse käkade jag 1500 mg Tram utspritt, men 1g utspritt på 6h, och det slutade med ett krampanfall där på morgonen... Jag har nu återhämtat mig i 24 timmar och känner mig relativt fräsch. Detta var mitt första krampanfall, jag har tidigare kört doser på 1g utan att ha nojjat ngt, så jag undrar vad för gräns jag borde sätta nu? 800 känns rimligt, och är det lugnt ifall man käkar dom idag? Ingen större risk för krampanfall bara jag nyss haft ett, väl?
Vad jag förstått och sett några exempel på så är det lättare att få krampanfall när man väl fått det en gång. När du är uppe i såna doser skulle jag föreslå att du byter preparat och brukar någon annan opiat. Nästa steg är förslagsvis sub eller oxy.
Själv har jag haft en jävla tur när det gäller kramp och tramadol, eller så är min kropp mindre benägen att få det helt enkelt, har aldrig känt av någonting - detta trots att jag legat på doser på både två och tre gram, antagligen mer också. Ofta flera dagar i rad men även slängt i mig såna doser när jag varit "nollad". Numera fungerar tramadol inte på mig alls, även om jag inte rört någon opiat på flera månader och slänger i mig ett par gram. De fysiska effekterna kommer ju, lite klåda, svårigheter att pissa o.s.v. Men någon tillstymmelse till välmående finns inte.
Citat:
Jag kan givetvis inte svära på det men risken är försumbar, även om den finns där. Beror antagligen på hur länge och vilka doser du gått på, ju längre och högre doser desto mer har du naturligtvis kvar i kroppen.
Nu vet jag inte vilka doser tram du gått på tidigare men 300mg hade jag rekommenderat dig att börja med.