Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-06, 01:37
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
så man ska bara svälja dem ...inget snortande elr dylikt?... och kan jag värkligen ta 300 mg ..utan något opiat beroeonde eller tolerans ?

Ja, då det är direktverkande så är det bara att svälja, du tjänar inget på att snorta eller öppna kapslarna. Dessutom kommer du ångra dig brutalt om du öppnar kapslarna och dricker eller snortar det. Jag vågar påstå att jag, bortsett från ketogan, provat alla piller man kan få rus på och de flesta andra droger också som inte kommer i pillerform.
Vad vill jag säga med det? Jo - tramadol är - åtminstone enligt mig - den i särklass vidrigaste substansen som finns. Iallafall vad det gäller substanser med potential att berusa sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Från kl 06 i förrgårmorse till kl 06 igårmårse käkade jag 1500 mg Tram utspritt, men 1g utspritt på 6h, och det slutade med ett krampanfall där på morgonen... Jag har nu återhämtat mig i 24 timmar och känner mig relativt fräsch. Detta var mitt första krampanfall, jag har tidigare kört doser på 1g utan att ha nojjat ngt, så jag undrar vad för gräns jag borde sätta nu? 800 känns rimligt, och är det lugnt ifall man käkar dom idag? Ingen större risk för krampanfall bara jag nyss haft ett, väl?

Vad jag förstått och sett några exempel på så är det lättare att få krampanfall när man väl fått det en gång. När du är uppe i såna doser skulle jag föreslå att du byter preparat och brukar någon annan opiat. Nästa steg är förslagsvis sub eller oxy.
Själv har jag haft en jävla tur när det gäller kramp och tramadol, eller så är min kropp mindre benägen att få det helt enkelt, har aldrig känt av någonting - detta trots att jag legat på doser på både två och tre gram, antagligen mer också. Ofta flera dagar i rad men även slängt i mig såna doser när jag varit "nollad". Numera fungerar tramadol inte på mig alls, även om jag inte rört någon opiat på flera månader och slänger i mig ett par gram. De fysiska effekterna kommer ju, lite klåda, svårigheter att pissa o.s.v. Men någon tillstymmelse till välmående finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Men då känns det ju iallafall säkert är jätte nojig för serotonergt syndrom eftersom en polare fick det när den idioten blanda Sertralin med Tramadol. Vilken dos rekommenderar du för en som mig som inte tagit tram på 3år för att bli riktigt skön :P?

Jag kan givetvis inte svära på det men risken är försumbar, även om den finns där. Beror antagligen på hur länge och vilka doser du gått på, ju längre och högre doser desto mer har du naturligtvis kvar i kroppen.

Nu vet jag inte vilka doser tram du gått på tidigare men 300mg hade jag rekommenderat dig att börja med.
Citera
2015-10-06, 13:12
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Är det Tramadol Actavis 50mg kapslar? Gulgröna med märkt "TK" på? Såhär ser dem ut

200mg sen fyll på med 50-150mg max om du vill, men inte mer än 150

Nöj dig där, även om du inte blir helt skev. Annars leker du med elden.

Tramma lugnt

Fy fan tror 300mg var på tok för mycket igår spydde typ hela natten nonstop och svetten bara spruta och ögonen gick i kors gick fan inte att koncentrera mig på någonting framför mig utan att se dubbelt
Citera
2015-10-06, 16:48
Medlem
Truedetective2s avatar
Nån som har några synpunketer på att kombinera tramadol och metadon ?
Citera
2015-10-06, 16:55
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Fy fan tror 300mg var på tok för mycket igår spydde typ hela natten nonstop och svetten bara spruta och ögonen gick i kors gick fan inte att koncentrera mig på någonting framför mig utan att se dubbelt

Man ska alltid fylla på och känna efter
Citera
2015-10-06, 21:19
Medlem
Löper man större risk att krampa igen, efter att man haft sitt första krampanfall? Är min kramptröskel lägre än vad den var innan?

Sökt svaret på dessa frågor ett tag nu, någon som vet?
Citera
2015-10-06, 23:14
Medlem
Tjo boys, tog 200mg tramadol kl 12 inatt, sen efter typ 1.5 timmar la jag på 100 till sen efter 2 timmar kanske 200 till.

Har aldrig rört tramadol innan (Tiparol) och nu mår jag illa/ är JÄÄÄÄVLIGT trött, spydde kl 12 i morse och nu för 10 minuter sen fick jag kväljningar.
Hur lång tid innan detta försvinner?
Citera
2015-10-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Tjo boys, tog 200mg tramadol kl 12 inatt, sen efter typ 1.5 timmar la jag på 100 till sen efter 2 timmar kanske 200 till.

Har aldrig rört tramadol innan (Tiparol) och nu mår jag illa/ är JÄÄÄÄVLIGT trött, spydde kl 12 i morse och nu för 10 minuter sen fick jag kväljningar.

Det säger väl sig självt? Sov! Imorgon mår du garanterat bra igen.
Citera
2015-10-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Det säger väl sig självt? Sov! Imorgon mår du garanterat bra igen.

Vet inte om jag kommer spy igen då jag inte fick upp något, och har inte ätit på 24 timmar heller typ.. så är ruskigt hungrig
Citera
2015-10-06, 23:46
Medlem
Citat:
Vet inte om jag kommer spy igen då jag inte fick upp något, och har inte ätit på 24 timmar heller typ.. så är ruskigt hungrig

Då tycker jag du tar och äter lite. Om jag förstått dig rätt så har du inte sovit på snart 24 timmar heller, inte konstigt att du mår som du mår.
Citera
2015-10-07, 12:51
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
tjena!

Vi är ett par polare som ibland brukar köpa ett parti kartor tram för att mysa till vardagen. Brukar bli väldigt mysigt, speciellt med lite gräs.
Men nu till saken. En av vännerna mår alltid bra under ruset, äter och dricker som man borde. Dagen efter så mår hen alltid väldigt dåligt. Nästan AT likt.

Av bara ren nyfikenhet. Kan hen redan skaffat sig ett fysiskt beroende på så kort tid?
Eller är det bara en av alla tramadolens fula bieffekter? Tacksam för någon som kan ge mig ett svar som jag blir klokare av.

EDIT: Det är inga stora doser vi pratar om. Vi tar mellan 150-250mg per person under en helkväll.

mvh
Citera
2015-10-07, 18:48
Bannlyst
Citat:

Hur gick det? Du tog aldelles för mycket, mild överdos. Du mår bättre nu? 200 mg hade räckt utan tolerans i russyfte. Kanske 100 mg-200 mg mot smärta.
Citera
2015-10-07, 20:05
Medlem
Stonedapess avatar
Intagit 200 mg tramadol och känner ett mysigt kroppsrus, ett bättre humör och känner ett väldigt driv att vara social och så. Positivt överraskad av denna drog faktiskt, själva ruset ligger lite i bakgrunden men humöret är ju topp

Nu till mina frågor. Finns det typ ett "tak" på hur påverkad man kan bli?, tänker mest på kroppkänslorna (är medveten om kramprisken) och kan man ta 50-100 mg bara för att få de humörshöjande effekterna? (typ för att känna större livsglädje i vardagen utan att bli för sänkt)

Bless!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in