Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-22, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananskiva
Helt ny inom tramadol men mycket sugen på att testa ikväll då jag har fått hem 2 piller. De ska vara av samma kvalité och 100mg var, men på ena står det "topdol" på baksidan. Båda är kapslar.
Är det lugnt att ta dom samtidigt?
Vad har jag att förvänta mig? Jag har ingen tolerans då jag aldrig provat detta

200mg alltså, och du lär inte känna så mycket eftersom det är första gången, andra gången vet du hur du ska hantera kicken och lär förhoppningsvis känna något då kroppen varit i kontakt med det tidigare.

Din fråga; Ja, det är helt lugnt. Dock kan du, om du har otur spy 2-3 gånger, men du kommer inte må illa utan bara spy helt plötsligt. Det är en jättevanlig bieffekt av tramadola, så oroa dig inte och tro att du snear eller dylikt. När din tolerans ökar så måste även du öka doseringen, speciellt om du tar det dagen efter igen. T.ex. tar du 200mg idag och 200mg imorgon kommer du inte bli lika kickad imorgon, därav ska du öka med minst 50mg, d.v.s. 250 mg+ imorgon o.s.v.

Så ta båda pillerna ikväll och försök lära känna kicken, nästa gång råder jag dig att ta 250mg, men 200mg går utmärkt också med tanke på att din tolerans är ganska låg, om du nu känner dig osäker.

Om du nu, eller när du får, känna av kicken så kommer du känna välbehag. Otroligt skön känsla, det är ganska svårt att förklara men du kommer garanterat att tycka om det!

Edit: De slår in efter en dryg timme, ett tips är att röka en spliff eller bara ta en cigg. Joint + Tram är den bästa som hänt mig! Cigg är även jättegott att röka när man är tead. Det känns som om röken bara andas in naturligt, du kan även få en liten liten kick, men det lär du märka(cigg)! Promenader är också väldigt uppskattade. Det är verkligen jätteskönt att bara gå och jag, beroende från person till person, fryser inte ett dugg när jag är tead.

Hoppas jag var till hjälp och håll oss (mig) gärna uppdaterad/e om hur du kände o.s.v.
Peace
Senast redigerad av SVERlGEDEMOKRAT 2014-01-22 kl. 14:45.
Citera
2014-01-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVERlGEDEMOKRAT
200mg alltså, och du lär inte känna så mycket eftersom det är första gången, andra gången vet du hur du ska hantera kicken och lär förhoppningsvis känna något då kroppen varit i kontakt med det tidigare.

Din fråga; Ja, det är helt lugnt. Dock kan du, om du har otur spy 2-3 gånger, men du kommer inte må illa utan bara spy helt plötsligt. Det är en jättevanlig bieffekt av tramadola. När din tolerans ökar så måste även du öka doseringen, speciellt om du tar det dagen efter igen. T.ex. tar du 200mg idag och 200mg imorgon kommer du inte bli lika kickad imorgon, därav ska du öka med minst 50mg, d.v.s. 250 mg+ imorgon o.s.v.

Så ta båda pillerna ikväll och försök lära känna kicken, nästa gång råder jag dig att ta 250mg, men 200mg går utmärkt också med tanke på att din tolerans är ganska låg, om du nu känner dig osäker.

Om du nu, eller när du får, känna av kicken så kommer du känna välbehag. Otroligt skön känsla, det är ganska svårt att förklara men du kommer garanterat tycka om det!

Edit: De slår in efter en dryg timme, ett tips är att röka en spliff eller bara ta en cigg. Joint + Tram är den bästa som hänt mig! Cigg är även jättegott att röka när man är tead. Det känns som om röken bara andas in naturligt, du kan även få en liten liten kick, men det lär du märka!

Tack för svar!
Vad tror du om åksjuke tablett (postafen) innan jag tar tramadolen, för att motverka att spy? Spliffen kommer att vara redo i högsta hugg.
Citera
2014-01-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananskiva
Tack för svar!
Vad tror du om åksjuke tablett (postafen) innan jag tar tramadolen, för att motverka att spy? Spliffen kommer att vara redo i högsta hugg.

Ja du, har ingen som helst erfarenhet av postafen men en snabb titt på FASS tror jag inte det är någon fara, men ta inte för många. Om de ska motverka att du spyr är jag tveksam till. Låt bara kräkningen komma, det är inte så farligt, tro mig. Inte lönt att försöka undkomma den för det är bara onödigt.

Edit: Jag har även editat min text du citerade, kolla gärna på den igen! =)
Citera
2014-01-22, 18:51
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Bruten hand så kommer inhandla Tram 50isar för smärtlindring eftersom det är vad jag kan få tag på i opiatväg just nu. Ingen tidigare erfarenhet av opiater förutom fattiga citodon jag fick av sjukhuset. Första gången jag tar tram vill jag flumma lite för att efterföljande gånger bara känna smärtlindringen. Dosering?

Tack på förhand.
Du har inte tänkt på att säga till läkaren att Citodonen inte hjälper mot smärtan?
Citera
2014-01-22, 19:21
Medlem
Är det någon som köpt Tradolan eller tramadol på någon av webshoparna och fått dom i brevlådan?
Citera
2014-01-22, 20:09
Medlem
who-s avatar
Går det att blanda tramadol och morfin meda? Tacksam för snabba svar!

Mvh
Citera
2014-01-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nangfa
Är det någon som köpt Tradolan eller tramadol på någon av webshoparna och fått dom i brevlådan?

Är lite på samma linje. Finns det tramadol att köpa inrikes?
Citera
2014-01-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Du har inte tänkt på att säga till läkaren att Citodonen inte hjälper mot smärtan?
Har pengar så det räcker för att sponsra mina knarksäljare till vänner.
Citera
2014-01-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVERlGEDEMOKRAT

Din fråga; Ja, det är helt lugnt. Dock kan du, om du har otur spy 2-3 gånger, men du kommer inte må illa utan bara spy helt plötsligt. Det är en jättevanlig bieffekt av tramadola, så oroa dig inte och tro att du snear eller dylikt. När din tolerans ökar så måste även du öka doseringen, speciellt om du tar det dagen efter igen. T.ex. tar du 200mg idag och 200mg imorgon kommer du inte bli lika kickad imorgon, därav ska du öka med minst 50mg, d.v.s. 250 mg+ imorgon o.s.v.

Om du nu, eller när du får, känna av kicken så kommer du känna välbehag. Otroligt skön känsla, det är ganska svårt att förklara men du kommer garanterat att tycka om det!

Edit: De slår in efter en dryg timme, ett tips är att röka en spliff eller bara ta en cigg. Joint + Tram är den bästa som hänt mig! Cigg är även jättegott att röka när man är tead. Det känns som om röken bara andas in naturligt, du kan även få en liten liten kick, men det lär du märka(cigg)! Promenader är också väldigt uppskattade. Det är verkligen jätteskönt att bara gå och jag, beroende från person till person, fryser inte ett dugg när jag är tead.

Hoppas jag var till hjälp och håll oss (mig) gärna uppdaterad/e om hur du kände o.s.v.
Peace

Du var till väldigt stor hjälp, tack!
Jag tog dom för 3h sen och blev hur skön som helst. Rökte precis en fin indica spliff och blev 200x skönare allt är perfekt
Citera
2014-01-23, 00:19
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Har pengar så det räcker för att sponsra mina knarksäljare till vänner.
Jaha ja, annars är ju ett recept inga fel.
Citera
2014-01-23, 21:36
Medlem
NotReally...s avatar
Tjena, hur mycket brukar en kartong(10 kartor) tram kosta i nuläget runt malmötrakten
Citera
2014-01-23, 22:24
Medlem
Ballaurigens avatar
Halloj !
nu är jag lite nyfiken då jag inte har nån vidare erfarenhet av tradolan, men nu lyckats komma över några kartor 50 m,g, har däremot relativt hög toleran på oxy (norm och contin) hur mycket trad bör jag börja med ? funkar det att boosta med nån särskild benz ? det jag har tillgängligt är ikto,nitra,stess,oxaxepam,alpra(depå) samt immo. tacksam för svar. m.v.h
länge leve rättstavningsprogram! annars hade detta varit omöjligt att tyda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in