Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-10, 12:49
Medlem
elmerengues avatar
Kan man räkna med svaga fysiska symtom efter att ha kört 350mg/kväll i två veckor? Aldrig haft fysiska symtom förut och ingen tolerans innan heller.
Citera
2013-10-10, 15:30
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Kan man räkna med svaga fysiska symtom efter att ha kört 350mg/kväll i två veckor? Aldrig haft fysiska symtom förut och ingen tolerans innan heller.

Ja det är vanligt att få en mindre at efter den dosen den tiden.
Jag tillhör de få som redan efter 4 dagar+ får at-besvär, på låga doser dessutom.
Citera
2013-10-10, 17:37
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Ja det är vanligt att få en mindre at efter den dosen den tiden.
Jag tillhör de få som redan efter 4 dagar+ får at-besvär, på låga doser dessutom.
Det verkar uppenbarligen vara olika. Senaste gången jag körde i flera dagar var för några månader sen och då kanske 9 dagar i sträck men jag upplevde ingen fysisk at efter det. Den psykiska finns ju dock där i några dagar och den kommer alltid efteråt men den går tack och lov också över. Ska iofs nämnas att jag inte intog något i lördags då jag var ute och drack så det har med andra ord blivit 13 kvällar av 14 men jag vet inte om det påverkar symtomen något nämnvärt positivt? Vad kan man förvänta sig
ifall det sker då, svårare att sova, rastlöshet och myrkryp?
Citera
2013-10-10, 18:04
Medlem
frågan har nog tagits upp tusen ggr förr men, tram o starköl? Är det lungt att dricka låt säga sex stycken stora starköl efter man tagit 200mg tram?
Citera
2013-10-10, 20:41
Medlem
kan vända på frågan med. hur är det att ta 200mg tram efter 5-6 starköl?
Citera
2013-10-11, 12:40
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Det verkar uppenbarligen vara olika. Senaste gången jag körde i flera dagar var för några månader sen och då kanske 9 dagar i sträck men jag upplevde ingen fysisk at efter det. Den psykiska finns ju dock där i några dagar och den kommer alltid efteråt men den går tack och lov också över. Ska iofs nämnas att jag inte intog något i lördags då jag var ute och drack så det har med andra ord blivit 13 kvällar av 14 men jag vet inte om det påverkar symtomen något nämnvärt positivt? Vad kan man förvänta sig
ifall det sker då, svårare att sova, rastlöshet och myrkryp?
Sömnproblem svettningar och ont i knäna/smalbenen brukar jag få. Samt lättare förskylningssymtom.
Detta efter någon vecka på 150mg/dygn. Vill inte veta hur jävligt det skulle bli om man gick på riktiga missbrukardoser.

Citat:
Ursprungligen postat av White-rash
kan vända på frågan med. hur är det att ta 200mg tram efter 5-6 starköl?
Måste du blanda så börja försiktigt med 1 öl några timmar efter tramadolintag.
Att dricka några öl på afterglowen kan vara riktigt fint, men det är några folköl max som gäller, iaf för mig.
Citera
2013-10-11, 14:56
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Sömnproblem svettningar och ont i knäna/smalbenen brukar jag få. Samt lättare förskylningssymtom.
Detta efter någon vecka på 150mg/dygn. Vill inte veta hur jävligt det skulle bli om man gick på riktiga missbrukardoser.

Måste du blanda så börja försiktigt med 1 öl några timmar efter tramadolintag.
Att dricka några öl på afterglowen kan vara riktigt fint, men det är några folköl max som gäller, iaf för mig.

Det är ingen fara, jag har druckit mig stupfull ett otaliga gånger med 1-2 G tram i kroppen.. Tram är ju inte riktigt som andra opioder och opiater iochmed att den är serotenerng också fel stavat men whatever, man blir ju tvärtom mer speedad av högre doser i mitt tycke...

menmen ta det försökigt iaf! Konstigt det här med tramadol. Upplevde ju tramadolens jungfrutid när man kunde beställa hem hekton för ett par hundra utan att tulllen tog det osv..

Fick dock en gång ett ep anfall på 32 st 50 mg tram.. Efter det kan jag aldrig känna mig riktigt moffad på tram som mina polare blir om de kastar i sig 500 mg och noddar som fan medans jag tycker snusen o ciggen är lite godare på 1 G lixom.. Funderar på ifall EP anfall har sönder ngt i hjärnan...
Citera
2013-10-11, 18:16
Medlem
Har tängt tagit 400mg under kvällen. Men fick tidigare 5mg stilnoct av en polare, tog den för en timme sen är det farligt att kombinera detta med tram? Rökt en holk med.
Citera
2013-10-11, 18:49
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Har tängt tagit 400mg under kvällen. Men fick tidigare 5mg stilnoct av en polare, tog den för en timme sen är det farligt att kombinera detta med tram? Rökt en holk med.
Det är en farlig kombo, men inte i de doserna, så du behöver inte oroa dig. Ta inte mer bara, för säkerhets skull.
Citera
2013-10-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Det är en farlig kombo, men inte i de doserna, så du behöver inte oroa dig. Ta inte mer bara, för säkerhets skull.

Då behöver jag inte oroa mig, tack! Haha ursäktar för felstavningar och konstiga formuleringar. Mår rätt bra
Citera
2013-10-12, 08:54
Medlem
dengsmurfens avatar
Sorry, orkar inte scrolla, så i fall detta tagits upp ber jag om ursäkt för ev upprepning.

Är väldigt bevandrad i tramadolträsket. Har ätit det för min skadade rygg sedan 2002, och då med dosen 400 mg/dag, men äter i dag upp emot 1 gr/dag de dagar jag tar det för att få ut någon som helst effekt. Tillvänjningen och toleransnivån är ruggigt hög. Så, till min fråga. Kan man blanda Tramadol med morfin. Har kommit över ett parti 10 mg Dolcontin Retard och har just tagit 80 mg. Känner knappt av det.

Någon som har erfarenhet av att blanda dessa medikamenter. Eller över huvud taget, morfin och andra mediciner - Lyrica, Neurontin, Stilnoct...

Kärlek & Respekt.

/A.
Citera
2013-10-12, 13:06
Medlem
masterior26s avatar
Hur lång tid tar det för tramadol att slå på? Gav min mamma 50 mg nyss på grund av smärtor så vill bara veta hur lång tid det tar så jag inte behöver köra in henne? Tror jag har hört att mellan 1-2 timmar ska det ta stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in