2013-05-12, 03:55
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slajen
Har käkat ca 900 mg på två dygn, nu är jag inne på tredje dygnet. Har fått dålig sömn (tramsömn) och ätit väldigt lite. Är det STOR kramprisk att ta 300 ikväll?

Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope
Det är inga problem.

Ska man ge råd till personer som ställer seriösa frågor är det väl sjukt respektlöst att ge sådana jävla inkompetenta råd som inte stämmer?

1. Det är individuellt för varje person.
2. Lite sömn och ätit dåligt påverkar negativt
3. Kramprisken ökar för varje dag på raken du äter
4. Vissa får aldrig kramp medan andra får det väldigt lätt, exempelvis jag som har fått det på 100 mg, 300 mg eller 500 mg medan jag inte fått på 800 mg.
5. Jag har aldrig fått kramp när jag tagit 1 st benso (aldrig mycket då det är risk för andindsdepp) tillsammans med tramadol.
6. Bara för att läkemedelsföretaget rekommenderar högsta dos 400 mg på ett dygn betyder inte det att du inte kommer kunna gå kramp på lägre risker.
7. Jag har vänner som tagit 4000 mg och fick ett riktigt allvarligt krampanfall, detta är enda gången han har fått krampanfall under de 7-8 åren han har missbrukar. Förutom den gången har han vissa gånger tagit upp till 2500 mg men ligger vanligtvis på 6-700 mg dagligen. Krampanfallet kom för ett par månader, alltså långt efter att han började missbruka medan mitt första krampanfall kom efter några månader.

Flashback är bra till mycket och man kan få många svar men bara för att någon inte har fått kramp på de doserna är det absolut inte "inga problem". Ska man ge någon råd bör man ha kunskapen att ge råd. Jag är absolut ingen lärare eller expert i ämnet men jag har brukat det själv under fler år, samtidigt har min min sambo inte fått ett enda krampanfall trots att han varj gång tagit samma dos som mig och ofta sovit kortare tid.

Jag tror inte det är jätte farligt att du har tagit 300 mg under kvällen, men man ska alltid ha i baktanken att kramp kan uppstå. Ett fåtal gånger har jag känt av att det varit på gång och andra gånger helt utan förvarning. I somras fick jag ett så kraftigt att en stor del av sommaren har raderats ur minnet, då tog jag "endast" 500 mg men ingen benso.

Knarka med förstånd och ge knarkråd men ännu större förstånd - folk litar på de råd som ges och det kan sluta ritkigt tråkigt. Då jag själv ger tramadol/nobligan erbjuder jag alltid kunderna som handlar att köpa ett par benso och ta 1 under det dygnet de ska ta trammen.

PM:a gärna om du har frågor eller undrar något mer.

Ta hand om dig och god natt på er
Annica, snoken
Citera
2013-05-12, 04:04
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
normaldos för någon utan tolerans så nej, ingen fara.

Normaldos för någon utan tollerans?
Herregud, hoppas ingen är dum nog att lyssna på dig. Knarka med förstånd och ge knarkråd med ännu större förstånd!
Citera
2013-05-12, 04:09
Medlem
snoken01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Tjo!
Tagit ca 05 tjack under onsdagskväll ca 05g och ungefär sovit 1-2timmar inatt, ätit normalt och allt sånt. Kan jag ta 500mg tram idag runt 15-16 tiden eller är det en dum idé pga min sömnbrist och krampen?

Efter att ha ätit dåligt, sovit dåligt och trappade ner tramadol tog jag en 100 mg tramadol - 1 st ritalin 40 mg. Fick krampanfall, har dock låg kramptröskel. Fick i efterhand veta att tramado och tjack/uppåt inte är en blanding att rekommendera.

Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Funkar nog, du blir ju trött av tramadol när ruset går mot sitt slut.

En fråga till dig bara, varför ägnar du tid åt att ge personer som faktiskt visar någon fom av hänsyn till sitt liv falska råd och tips? Har du inget samvete som säger att de kanske tror på det du säger?

Annica
Citera
2013-05-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoken01
Efter att ha ätit dåligt, sovit dåligt och trappade ner tramadol tog jag en 100 mg tramadol - 1 st ritalin 40 mg. Fick krampanfall, har dock låg kramptröskel. Fick i efterhand veta att tramado och tjack/uppåt inte är en blanding att rekommendera.

En fråga till dig bara, varför ägnar du tid åt att ge personer som faktiskt visar någon fom av hänsyn till sitt liv falska råd och tips? Har du inget samvete som säger att de kanske tror på det du säger?

Annica

Off-topic, men behövde bara säga att jag gillar dig skarpt!

Återigen: Någon som vet om runda knallröda tramadol märkta "R" på ena sidan?
Citera
2013-05-12, 13:28
Bannlyst
Hur är marknaden på tram idag, finns det mycket eller är det torrt?
Citera
2013-05-12, 14:34
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chords.
Vågar du chansa med tullen så är ju hela världen fylld av billig tramadol. Sverige är det lite sämre med..
Citera
2013-05-12, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chords.

Det finns hur mycket som helst.
Citera
2013-05-12, 18:32
Medlem
Citat:
Jag har vänner som tar upp till 2500 mg. Men de har käkat några år, deras lever mår nog inte speciellt bra och de är tungt nere i missbruket. Jag har satt min gräns på 700 mg.

Allt över 400 mg klassas ju som överdosering, det är ju vad tillverkaren rekommenderad och då också utspritt under ett dygn.

Vänligen,
Annica

Jag har käkat det i nästan 10 år. Brukar ibland ta 500 mg istället för 400 pga mina svåra smärtor.
Mina njurvärden har blivit något sämre, misstänker att det beror på min överdosering. Min kropp har blivit väldigt vanebildad av denna medicin, så denna medicin hjälper inte så bra.
Citera
2013-05-12, 21:15
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Normaldos för någon utan tollerans?
Herregud, hoppas ingen är dum nog att lyssna på dig. Knarka med förstånd och ge knarkråd med ännu större förstånd!
Kommer från den som blir avstängd på varje konto du skapar och sedan gör nya och kommer tillbaka.
Jag vet vad jag pratar om, nu vet jag inte vad jag skrev var normaldos för någon utan tolerans men allt upp till 400 mg är ju en normaldos för en nybörjare som är ute efter ett rus.
''hoppas ingen är dum nog att lyssna på dig''
Right back att you.

Började du tjura bara för att jag frågade varför du rekommenderar att folk ska ta benso ?

smh

EDIT: bättre att du skiter i att svara så slipper vi problem med mods pga argumenterande.
Senast redigerad av Danne796 2013-05-12 kl. 21:19.
Citera
2013-05-13, 17:07
Medlem
qleks avatar
Citat:

Annica
Jag visste riskerna att krampen åkar nått groteskt vid dåligt sömn men jag har tagit monsterdoser tram utan att krampa och jag käkade 600 denna dagen utan att sovit alls bra, kunde inte va nykter. Och jag fick ingen kramp, kanske var tur. Men som sagt kunde ej va nykter.
Citera
2013-05-14, 09:57
Medlem
Hejsan, hittade lite tradolan hemma, tar nuförtiden aldrig några droger men är lite sugen på att testa faktikst. Inget heroin det här vaaa? så jag blir torre direkt
Citera
2013-05-14, 18:21
Medlem
sincerely-yourss avatar
Har kommit över tradolan för mitt ryggskott. Efter att ha suttit och läst i den här tråden börjar jag undra lite över intaget.

Igår tog jag 200mg runt 21.00. Tänkte ta en dos på 150 mg nu.

Ligger jag inom farozonen att få kramper?
Är 350mg på inom 24h väldigt mycket?

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in