Jag käkar ca 200 mg tramadol varannan dag mot periodisk smärta. Har gjort detta i ca 1,5 år. MEN senaste månaderna får jag en riktig baksmälla dagen efter, är yr har ont i huvudet osv någon som vet var det kan bero på ? Det händer inte varje gång jag tar tramadol men säg varannan gång.
Jag måste även dricka mycket vätska under tiden jag är på tramadol, dricker minst 2 liter.
Tramadolen är skit bra som smärtstillande, men ibland tar man det för att liva upp vardagen med... början på beroende ?

Är det farligt att ta 200mg under flera års tid ? Min läkare hävdar att det inte gör det, då jag enbart tar 200mg samt inte varje dag utan varannan/tredje dag. Är lätt påverkad av tramadol och blir lullig, glädjerus men dagen efter yrsel/huvudvärk osv. borde jag sluta och byta till något annat ? Har dock testat dexofen/citodon mfl, utan att ta bort den smärtan jag får. Tramadolen är det som funkar bäst, men börjar få lite biverkningar..
några tips ?
Mvh