Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Tugga sönder den/gnaga sönder den med framtänderna! hoppas du får nått slags rus!

Sjukt äckligt och tabletten krossas dåligt. Nej krossa den till pulver och lägg den i lite papper som du sväljer med vatten Ilove, Have fun!
Citera
2013-04-04, 21:57
Medlem
Hallå där allesammans!

Jag har fått förfrågan att köpa spanska tramadol NORMON (200mg).

Snälla, nån med lite erfarenhet utav dessa, gör en liten recension. Bra/Dåliga? och jämför med något annat märke.

TACK!
Citera
2013-04-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Bröt ett finger, fick först citodon, vilket jag sa inte hjälpte(ville ha tramadol) då skrev doktorn ut tramadol.

Tror det är svårare att få utskrivet om man lider av kronisk värk, då dom inte vill långtidsbehandla. Då är det bättre att man lider och har ont...

Du skulle dock kunna säga något med att det smärtar extra mycket ett par tillfällen i veckan och att du skulle vilja ha något starkare som tar bort toppen av det.

Tvärtom, Tramadol är en av dom BÄTTRE tabletterna att behandla med under långtid, pga dess lägre benägenhet till tillvandhet än tex morfin som har i princip identisk smärtlindrings effekt, men är mycket svårare att hantera som långvarig medicin. Tramadols fördel är att det är otroligt potent i förhållande till vad den faktiskt innehåller. Kombinerad med smärtblockare, såsom tex EP medicin, har du vid kirurgisk smärta, välldigt bra smärtstillare.

Jag är inne på år 7 med tramadol - som fortfarande fungerar bra. Men jag får sätta mig själv på "torken" i perioder, för att dämpa kroppens invandhet genom att halvera docen ett par månader. Sen kan man höja igen och få full effekt.
Citera
2013-04-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollygood
Kan någon vänligen berätta HUR man får tramadol utskrivet, vilka sorts besvär?

Skolios och ryggvärk till följd? Jag har det. Tacksam för svar.

Skulle säga att det beror på vad för värk du har. Tramadol är oslagbar mot fysisk smärta. Men den biter i princip inte alls på nervsmärtor. Då ska du ha en smärtblockare såsom tex EP medicin. Så beror på varför du har ont.
Citera
2013-04-04, 23:07
Medlem
lah-mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Nice =)
Nädå det är lugnt lite självdisciplin bara ta inte för ofta!

Betryggande Hur ofta är "för ofta"? Är typ 1-2 gånger i månaden okej?
Citera
2013-04-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollygood
Kan någon vänligen berätta HUR man får tramadol utskrivet, vilka sorts besvär?

Skolios och ryggvärk till följd? Jag har det. Tacksam för svar.
Där jag bor är det fan snart omöjligt att få tramadol utskriven
Citera
2013-04-04, 23:42
Medlem
Ilove420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Tugga sönder den/gnaga sönder den med framtänderna! hoppas du får nått slags rus!

Citat:
Sjukt äckligt och tabletten krossas dåligt. Nej krossa den till pulver och lägg den i lite papper som du sväljer med vatten Ilove, Have fun!

Tackar blir papper
Citera
2013-04-04, 23:51
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilove420
Tackar blir papper
hehe ostabilt, tugga är grejen
Citera
2013-04-05, 10:30
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Betryggande Hur ofta är "för ofta"? Är typ 1-2 gånger i månaden okej?
1-2 gånger i månaden är okej, till och med en gång i veckan (på helgen) skulle jag säga är "okej".

Grejen är att om man inte har en jävla självdisciplin och inte är väldigt nöjd med sitt liv överlag så är det väldigt lätt hänt att man börjar göra "undantag" och sen så sitter man där med ett dagligt bruk efter ett tag.
Citera
2013-04-05, 11:56
Medlem
Citat:
Alltså anledningen till att vissa upplever så är för att 100mg+ tabletter oftast är depot tabletter, vilket innebär att de släpps ut sakta i kroppen under längre tid. Dessa tabletter måste krossas om man vill få ett rus på dem. Krossar man dem inte till fint pulver är det inte säkert att man får bort hela depot effekten och därför tror jag folk upplever dem som att de är sämre. teoretiskt sett är självklart 2x50mg = 100mg osv.

Tack för tipset,polaren sitter nämligen på en bunt depot tabletter
Citera
2013-04-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
1-2 gånger i månaden är okej, till och med en gång i veckan (på helgen) skulle jag säga är "okej".

Grejen är att om man inte har en jävla självdisciplin och inte är väldigt nöjd med sitt liv överlag så är det väldigt lätt hänt att man börjar göra "undantag" och sen så sitter man där med ett dagligt bruk efter ett tag.

Tror det där kan vara ganska olika? Själv har jag tagit tramadol en längre tid ganska intensivt men aldrig känt nått beroende efter jag slutade
Citera
2013-04-05, 12:20
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarnet187
Tror det där kan vara ganska olika? Själv har jag tagit tramadol en längre tid ganska intensivt men aldrig känt nått beroende efter jag slutade
Självklart. Det är just det jag menar med självdisciplin och hur man mår i övrigt. Själv så lider jag av dystymi, hatar världen, har inte mycket till fritidsaktiviteter och har svårt för att känna mycket annat än apati eller ångest, därför så fastnar jag lätt för droger. Det beror helt och hållet på individen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in