Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-03, 15:21
Medlem
Tramadol är farligt att använda i mer än 6 månader oavsett dos. Förklaringen är att serotonin och dopamin förändras på ett sådant vis att hjärnans signalsubstanser lägger av att fungera normalt.
Stesolid är inte rätt medicin även fast många tror det. Om man ska återhämta sig, 2 veckor citalopram.
Citera
2013-02-03, 18:02
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynnare
Hur farligt är det att få ett krampanfall, när man ligger i sängen och typ halv sover
Har läst att man kan svälja sin tunga under krampanfall och sluta andas så de är väll farligt även om du ligger i en mjuk säng. Om inte annat en jävla skräck upplevelse, tror det är sjukt otäckt att krampa
Citera
2013-02-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardassgiganigga
Hur är smärtlindringen på Tramadol? Är det någon här som av någon anledning skärt sig under ett Tramadolrus? Kändes det något nämnvärt eller var smärtan nästintill obefintlig?

Aldrig skurit mig under rus, men knockat in i skåpslucka så att jag fick bula, gjorde inte så ont som det borde ha gjort, men dagen efter kom smärtan dubbelt upp. Funkar inte på mig som smärtstillande i förebyggande syfte iaf, prövade en gång innan jag skulle tatuera benet, att smälla i mig ett par tram, ca 350-400 mg, men tyckte att jag var mer känslig för smärta än vid tatuering i helt nyktert och rent tillstånd.
Citera
2013-02-04, 01:26
Medlem
Exonis avatar
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna fråga men här får ni den.

Om jag haft recept utskrivet på en medicin för 1 år sedan pga. av operation hur stor är risken att jag kan fortfarande hämta ut idag?
Citera
2013-02-04, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna fråga men här får ni den.

Om jag haft recept utskrivet på en medicin för 1 år sedan pga. av operation hur stor är risken att jag kan fortfarande hämta ut idag?

Giltighetstiden är normalt 1 år, men receptutfärdaren har möjlighet att ange kortare giltighetstid.

Telefonrecept är recept som receptutfärdaren ringer in till apoteket. Sådana recept gäller endast för ett expeditionstillfälle inom 1 månad.

Telefaxrecept är recept som receptutfärdaren faxar in till apoteket. Även telefaxrecepten gäller för ett expeditionstillfälle inom 1 månad
Citera
2013-02-04, 07:47
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronotram
Giltighetstiden är normalt 1 år, men receptutfärdaren har möjlighet att ange kortare giltighetstid.

Telefonrecept är recept som receptutfärdaren ringer in till apoteket. Sådana recept gäller endast för ett expeditionstillfälle inom 1 månad.

Telefaxrecept är recept som receptutfärdaren faxar in till apoteket. Även telefaxrecepten gäller för ett expeditionstillfälle inom 1 månad
Nu vet jag inte hur vårdinstanserna fungerar just där du bor, men mig veterligen är det fortfarande en läkare som behöver utfärda receptet oavsett tillvägagångssätt. Helst görs det av läkaren du är listad oss och i annat fall blir du uppringd om du bara skickar in en receptförnyelse sådär. Dessutom vill de ha betalt även för receptförnyelser över telefon numera.
Citera
2013-02-04, 11:17
Medlem
matteooos avatar
Någon som vet om det är farligt att dyka dagen efter tramadol intag? Det rör sig om 300 mg.
Citera
2013-02-04, 15:03
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteooo
Någon som vet om det är farligt att dyka dagen efter tramadol intag? Det rör sig om 300 mg.
Nej, tyvärr ta och Googla!
Citera
2013-02-04, 15:07
Medlem
hur stor del av alla tram man tjackar på nätet är oäkta egentligen?
Citera
2013-02-04, 15:08
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteooo

Jag dykte dagen efter jag hade tagit tram å ja klarade mig
Citera
2013-02-04, 16:37
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickafittsaft
Hur ska man veta det? de enda jag vet är att fearph***** tram är dåligt.
Elr va menar du med tjackar? köper antar jag
Citera
2013-02-04, 17:26
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickafittsaft
Om du inte är så bra på att utföra laborationer, Så blir det nästan omöjligt att veta att det du köper är oäkta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in