Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Har läst att det ska vara väldigt onyttigt och farligt att skjuta tramadol.
Ingen erfarenhet av det själv.
Farligt vet jag, det skall öka kramprisken VÄLDIGT mycket och jag har visserligen epilepsi så det är rätt korkat..
Har googlat runt lite och på bluelight finns det en del rapporter om just detta, dock är det inte så mycket att hänga i granen förutom att jag blir smärtlindrad fortare, men då krävs det att jag har käkat runt 600-700mg oralt först.
Tar ju som sagt ett tag innan det fäster på
Sen tycker jag det är helt sjukt och rubbat att min läkare skriver ut 300st tramadol piller till mig i månaden i olika styrkor när han vet att jag har epilepsi, förut fick jag visserligen stess till men det tog han sedan bort då han tycker det är alldels för beroendeframkallande.
Han vet om min bakgrund med missbruk, men ser väl lite mellan fingrarna vi har en väldigt GOD kontakt vilket är riktigt skönt, Har nu dock fått order från min EP-läkare att ta kontakt med min läkare som har hand om axel och rygg som är helt pajj att få byta.
Så ska försöka få tillbaka min oxycontin/oxynorm, Såvida jag inte kommer in på programmet nudå, Alt metadon via Smärtklinik, men det är väl knappast troligt, har dock fått remiss så man kan väl hålla tummarna