2012-02-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnColtrane
Jag hitta 250mg tramadol i papperskorgen ( 5 st 50mg) som mor min hade slängt. Jag tänker självklart äta dessa men hur länge håller det i sig?

Det finns två skäl till att jag inte tar reda på infromationen själv, jag är lat och de är kul att skriva på Flashback!

Höj!
jag skulle säga 6-12 timmar ungefär. Beror ju på dos, mat och person.
Citera
2012-02-24, 17:13
Medlem
jag har en liten fråga angående det här med att alkohol och tramadol/tradolan. det är så att jag har fått en spricka i svanskotan och då skrev doktorn ut tradolan. tog en sådan kapsel imorse vid 10 tiden och sen fick jag en kapsel tramadol av en kompis för ungefär en timme sen... nu till min fråga: kan jag dricka alkohol ikväll vid 20 tiden utan att det är någon fara? tacksam för svar

kan tillägga att det var 50mg...
Senast redigerad av ildire 2012-02-24 kl. 17:21.
Citera
2012-02-24, 17:40
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ildire
jag har en liten fråga angående det här med att alkohol och tramadol/tradolan. det är så att jag har fått en spricka i svanskotan och då skrev doktorn ut tradolan. tog en sådan kapsel imorse vid 10 tiden och sen fick jag en kapsel tramadol av en kompis för ungefär en timme sen... nu till min fråga: kan jag dricka alkohol ikväll vid 20 tiden utan att det är någon fara? tacksam för svar

kan tillägga att det var 50mg...

Fick du Trad för svanskotan? Dämn, jag fick paracetamol för det... Haha, se vilka skillnader det är.

Som svar på din frågeställning så borde det vara lugnt, självklart inte riskfritt, drick inte för mycket, men den där dosen är jätteliten så det borde vara helt lugnt för lite alkohol!
Citera
2012-02-24, 17:43
Medlem
JohnColtranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
jag skulle säga 6-12 timmar ungefär. Beror ju på dos, mat och person.

Vad länge. Men blir det inte bara drygt efter ett tag? Jag tänkte ta dem vid tio ikväll, kommer jag vakna helt snurrig, eller går det ens att somna på tram?
Citera
2012-02-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Fick du Trad för svanskotan? Dämn, jag fick paracetamol för det... Haha, se vilka skillnader det är.

Som svar på din frågeställning så borde det vara lugnt, självklart inte riskfritt, drick inte för mycket, men den där dosen är jätteliten så det borde vara helt lugnt för lite alkohol!

ja jag fick ju det... haha jag antar att jag hade tur då för Trad fungerade riktigt bra mot smärtan.
det låter ju bra.. mkt alkohol brukar det alltid bli, men om man väntar ett par timmar med att dricka så borde det ju vara rätt lugnt. kollade i bipacksedeln som följde med men där stod ingenting så tack för snabbt svar
Citera
2012-02-24, 20:33
Medlem
Torrentss avatar
Citat:
Vad länge. Men blir det inte bara drygt efter ett tag? Jag tänkte ta dem vid tio ikväll, kommer jag vakna helt snurrig, eller går det ens att somna på tram?

Det brukar vara väldigt individuellt, men jag somnar väldigt bra på tramadol.
Och när man vaknar upp så brukar man känna sig lite småmysig fortfarande, men det beror ju på hur länge man sover. En lätt huvudvärk är inte helt ovanligt heller. Snurrig har jag då aldrig varit när jag vaknat.
Citera
2012-02-24, 20:39
Medlem
qleks avatar
Citat:
Tram rus drygt? går inte ens ihop i samma mening. Jag somnar inte på tram, ligger och drömmer och somnar efter några timmar och vaknar upp helt utvilad förutom när de har blivit lite för mke dagen innan. De gånger jag har tagit mellan 7-800mg har jag varit riktigt seg dagen efter knappt så jag kan hålla ögonen öppna
Citera
2012-02-24, 21:10
Medlem
fick tag på tradolan via en polare för några veckorsedan, har aldrig mått så bra i hela mitt liv, ångesten och all nedtyngdhet försvann, gud så skönt ! måste bara dela detta. Nu till frågan, hur i helvete får man tag i det, alla hemsidor jag varit inne på säger ju att man måste ha recept och shit, hur får jag tag i det enkelt snabbt och smidigt, pengar spelar ingen roll, pma mej om någon har info hare bra alla ni inne i dimman
Citera
2012-02-24, 23:09
Medlem
trambombs avatar
Krossade 2st Tramadol Retard, la dem i en bit toapapper, sen bombade jag dem.
Detta var nu nästan exakt en timme sen, när skulle ni tro att det peakar?
Citera
2012-02-25, 00:41
Medlem
xtremewalkers avatar
har haft en chill dag rökt 6 joints och 4 tabletter
Citera
2012-02-25, 01:01
Medlem
trambombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtremewalker
har haft en chill dag rökt 6 joints och 4 tabletter

Säger oss inte allt för mkt, om du skriver doserna blir det lättare!
Citera
2012-02-25, 01:40
Medlem
xtremewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trambomb
Säger oss inte allt för mkt, om du skriver doserna blir det lättare!

4 st 50mg tabletter blir 200mg räcker för mig har låg tolerans tar oftast samma mängd och så hjälper rökat också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in