Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Kan bara instämma. Inte ifråga om Bajentatuering men att man bör kunna uthärda det lilla obehaget att tatuera sig.

Men de flesta karlar är ju dåliga på att ta smärta... Det är allt tur att det är vi kvinnor som föder barnen, annars hade människosläktet varit utdött sedan länge...
Om jag får skryta lite så har jag 13 tatueringar på varierande ställen (om jag räknar med de som är övertatuerade, och nej, jag har varken tribaler eller nån tramp stamp, bara snygga tatueringar ) och jag har aldrig tagit smärtstillande - tycker nästan det är skönt med smärtan faktiskt. Har även piercat mig ett antal gånger utan problem (bortsett från när jag tog en i ögonbrynet och piercaren kom åt en nerv, jävlar vad ont det gjorde, var dessutom min första piercing så efter det har alla piercings varit en piece of cake ) Numera har jag dock plockat ut alla piercings utom i näsvingen och naveln. Börjar känna mig för gammal för att gå med skrot i halva ansiktet .

Men för övrigt så kan jag inte tänka mig att smärtstillande medicin hjälper särskilt bra mot tatueringssmärta (fast jag kan ju ha fel). Den smärtan är ju utvärtes medan smärtstillande mediciner i första hand ges mot invärtes smärta (mot utvärtes i extrema fall, som brännskador möjligen, men tvivlar som sagt på att det hjälper mot tatueringssmärtor).

Mvh
/marilyn

Mvh
/marilyn
Citera
2012-02-01, 01:00
Medlem
Igår käkade jag ca 500mg tradolan/tramadol (och gjort det 4 dagar innan dess i rad också). Är det lugnt om jag tar 2 zolpidem ikväll för att somna?

Ska även tilläggas att jag har lite feber och känner mig allmänt krasslig...
Senast redigerad av Denniito 2012-02-01 kl. 01:05.
Citera
2012-02-01, 01:33
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denniito
Igår käkade jag ca 500mg tradolan/tramadol (och gjort det 4 dagar innan dess i rad också). Är det lugnt om jag tar 2 zolpidem ikväll för att somna?

Ska även tilläggas att jag har lite feber och känner mig allmänt krasslig...

Menar du igår som den 31a eller 30de?
Var det den 30de så är det helt lugnt. Var det den 30de så måste jag fråga när på dygnet du tog det då det kan ha varit 2 timmar sedan.
Citera
2012-02-01, 01:35
Medlem
Haha, sant. Tog den senaste för ca 24 timmar sedan. Och min förkylning/influensa spelar ingen roll?
Citera
2012-02-01, 02:04
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Haha, sant. Tog den senaste för ca 24 timmar sedan. Och min förkylning/influensa spelar ingen roll?

Du kan ta zolpidem utan problem! Gällande förkylningen så påverkas den inte. Förutom att du antagligen blir symptomfri vid intag av tramadol, jag blir då det när jag tar opioider och är förkyld eller så.
Citera
2012-02-01, 02:16
Medlem
Okej, körde i mig 2 st zolpidem nyss iaf. Så får man hoppas på det bästa!
Citera
2012-02-01, 02:29
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:

Kommer nog allt bli bättre
Så vidare du inte har för hög tollerans men antar att du kan sköta dina egna doseringar.
Citera
2012-02-01, 02:36
Medlem
Haha grymt bra rus nu på stilnoct!
Citera
2012-02-01, 03:07
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Synd att inte min avatar är tydligare, där är min tatuering iallafall, den är så vacker!

Hahaha. Så kvinnor är generellt sätt bättre på att ta smärta?! Pffffffft!

Känner mig förövrigt jävligt lyckosam att födas till kille. Att trycka ut en bäbis lär ju inte vara skönt direkt.

Du får ursäkta, men att en Bajentatuering skulle vara vacker ställer jag mig högst tvivlande till... En Brynästatuering däremot skulle sitta fint!

Nej, jag tror faktiskt inte att kvinnor uthärdar smärta bättre. Jag ville bara retas lite med er pojkar! Det där är nog, som med det mesta, väldigt indivuellt.

Jag har ju två barn, men slapp trycka ut dem. De plockades ut snyggt och prydligt (och smärtfritt!) via snitt. Fast jag hade ont ganska länge efteråt i stället så det jämnade väl ut sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Okej då vet jag tack för infon,jag tycker tex att nobligan inte alls är lika bra som tradolan
/indo

Varsågod.

Det där är ju faktiskt jättevanligt, att man upplever skillnader på olika preparat trots att det ska vara "samma sak, bara annan tillverkare". Jag har ju mina teorier om det där, som jag diskuterat med både apotekspersonal och läkare, samt här på FB många gånger. Jag tror bindemedlen och tillsatsämnena kan påverka. Sist jag pratade med en på apoteket om detta sade han att tabletterna ju kan vara olika hårt pressade också, så att "tillslaget" kommer senare på vissa preparat och man därför upplever att något är bättre än ett annat, trots samma innehåll.. Det kanske bara är jag, men jag tycker det låter ganska rimligt?

@marilyn: Oj, tretton? Själv har jag bara två... En på skuldran och en runt ena handleden. Vill "tatuera över" den på skuldran eftersom den ser ganska anskrämlig ut (hemmagjord) men det lär dröja innan det blir av. Men då blir det kanske en Brynästiger! Fick ett ryck och piercade näsan för några år sedan men när jag fyllde 40 tog jag ur piercingen så nu har väl hålet växt igen (Jag vet nog vad ni tänker ni, era snuskhumrar. Jag menar givetvis hålet efter piercingen!). Kände också att jag kanske börjar bli lite för gammal för sådant...

Om tram hjälper mot tatueringssmärta vet jag inte, har som sagt inte behövt något smärtstillande för att tatuera mig. Men det kanske ger en "placeboeffekt" så vi ska väl kanske låta pojkarna tro att det hjälper. De små liven...
Citera
2012-02-01, 04:23
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
[...]

Ja, Brynäs lirar utmärkt hockey just nu, bara att gratulera till serieledning! Sympatiserar faktiskt lite extra med Brynäs då jag har varit bosatt i Gävle.

Det du skrev om olika märken; det jag kan bidra med är att jag upplever mycket bättre rus på Hexal än Actavis. Ingen aning om varför, kan ju bara ha varit tillfälligheter som bidragit, men det du skriver låter logiskt!
Citera
2012-02-01, 05:10
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:

Hehe jo opiader och benzo är en riktigt god blandning
Är man van så är ju någon öl inte helt fel till heller boostar på fint. Men det är inte något som jag skulle rekommendera dig nu.
Citera
2012-02-01, 08:01
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Ja, Brynäs lirar utmärkt hockey just nu, bara att gratulera till serieledning! Sympatiserar faktiskt lite extra med Brynäs då jag har varit bosatt i Gävle.

Jo, just nu är det roligt att vara Brynäsfan. Det har ju inte varit det på ett ganska långt tag.

Citat:
Det du skrev om olika märken; det jag kan bidra med är att jag upplever mycket bättre rus på Hexal än Actavis. Ingen aning om varför, kan ju bara ha varit tillfälligheter som bidragit, men det du skriver låter logiskt!

Det är klart att det är logiskt, det är ju jag som säger det och jag har ju alltid rätt, remember? Nej men det kanske är placebo som en del påstår, men jag är säker på att olika bindemedel kan påverka både smärtlindring och ruseffekt. Dessutom har ju som sagt både apotekspersonal och mina senaste husläkare sagt det, så då tror jag på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in