Citat:
Ursprungligen postat av Bankai-baby
jAG fick en gång för många jävla år sen.. någon slags kramp på morfin som jag "lånat" av en dåvarande ovetande kompis föredetta *host* iALLFALL
jag kom hem till gbg.... allt var lungt men på kvällen kändes det som nått i/under mellangärdet skulle gå sönder.. krampa föda barn (jag är av kvinnligt kön) till den grad att jag skrek och päronen körde mig till akuten.. kräktes aldrig var inte ens illamående... dock gick det över efter timmar av väntan på akuten.... sen mådde jag undebart och nästa nsuttade på vägen ut..
var det ett typiskt tramm/morfin kramp?

Morfin är inget som brukar ge krampanfall liknande de som tram kan ge, däremot kan man få extremt ont i magen av morfinpreparat. Sitter det strax under revbenen kan det vara gallvägskramper, något som är vanligt när man tagit morfin.
Just det där att först ha så ont att man skriker och sedan nästan "skuttar" när det går över är något jag känner igen från de glada dagar då jag hade gallsten. Fy fasen så ont jag hade, jag låg bara och vred mig och ville nästan dö, så ont hade jag... Men när det "släppte" var jag hur lycklig som helst, Gud så skönt det kändes! Jag var sällan illamående, kräktes kanske någon gång men det var inte ofta.
Om jag får komma med en kvalificerad gissning var det något sådant du fick. Som sagt, epilepsiliknande anfall är en "trambiverkning" och inte så mycket en "morfinbiverkning". Morfin påverkar inte kramptröskelm.på samma sätt som tram.
Annars är "magvärk" som inte behöver bero på gallbesvär också en vanlig biverkning på morfin och morfinliknande preparat.
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Jag var jävligt trött i skolan idag, fick kämpa för att hålla mig vaken fram till kl 12 på eftermidag men hur vet jag om jag hade krampat då?
Efter ett krampanfall har man väldigt ont i hela kroppen, ungefär som träningsvärk deluxe eftersom i princip varenda muskel spänner sig. Man kan bita sig i kinderna eller tungan och en del kissar eller bajsar på sig också. Trött och desorienterad blir man ofta, men det brukar vara precis efter att anfallet gått över. Jag vet inte om den känslan sitter kvar en dag efteråt.
Det finns egentligen inget helt säkert sätt att säga om du krampat om du var ensam, men om du "bara" är väldigt trött tror jag inte att du haft ett "äkta" krampanfall.