2011-10-08, 18:53
Medlem
B4IDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Men det verkar längre. Så okrossad depot skulle ju jag inte ta.

Du tog alltså 200 mg kl 12, och 200 mg kl 15? Och ätit bra osv? Då tror jag nog du kan ta 200 mg till. Men skäll inte på mig om det går snett, är som sagt inte läkare!

Måste också fråga vad din sexuella läggning har med saken att göra?

Eller menade du hög? Ja, jag är väldigt trög ikväll...

Nu tog jag 200. Fan om jag krampar första gången jag överstiger 400. Kära Gud, om jag klarar mig fint ikväll lovar jag att inte ta Tram i en hel vecka. Promise!

Skämtade, är tjej och därmed inte bög men jag menade att jag var så fjollig att jag nojjade mig.
Citera
2011-10-08, 19:45
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4IDie
Nu tog jag 200. Fan om jag krampar första gången jag överstiger 400. Kära Gud, om jag klarar mig fint ikväll lovar jag att inte ta Tram i en hel vecka. Promise!

Skämtade, är tjej och därmed inte bög men jag menade att jag var så fjollig att jag nojjade mig.

Haha, löften till Gud. Var har man hört det förr? Alltså, jag tror inte det är någon fara, men jag kommer aldrig någonsin lova något (min vanliga lilla disclaimer) eftersom tram är så pass lurigt.

OK, du menade så. Jag är som sagt lite trög ikväll (som vanligt).
Citera
2011-10-08, 19:53
Medlem
Plocks avatar
Men för guds skull knapra inte Tram om du går MAO-hämmare. SSRI/SNRI innebär också stora risker.
Citera
2011-10-08, 21:19
Medlem
B4IDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Haha, löften till Gud. Var har man hört det förr? Alltså, jag tror inte det är någon fara, men jag kommer aldrig någonsin lova något (min vanliga lilla disclaimer) eftersom tram är så pass lurigt.

OK, du menade så. Jag är som sagt lite trög ikväll (som vanligt).

Än så länge mår jag bra, inte speciellt hög dock. Shit vilken tolerans jag har byggt upp. Blir nästan rädd.

Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Men för guds skull knapra inte Tram om du går MAO-hämmare. SSRI/SNRI innebär också stora risker.

Vem pratar du med?
Citera
2011-10-08, 21:22
Medlem
Och fear fortsätter ta in dom där skittrammen. Tur man hittat capslar på annat håll.
Fears 100mg depå är ett skämt, helt världelös plus att det är depå som gör det mer världelöst. Sen är dom dyra också
Citera
2011-10-08, 21:42
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4IDie
Än så länge mår jag bra, inte speciellt hög dock. Shit vilken tolerans jag har byggt upp. Blir nästan rädd.

Vem pratar du med?

Alla som knaprar Tram?
Citera
2011-10-08, 23:55
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftare
Och fear fortsätter ta in dom där skittrammen. Tur man hittat capslar på annat håll.
Fears 100mg depå är ett skämt, helt världelös plus att det är depå som gör det mer världelöst. Sen är dom dyra också

Visst är de dyra, men de fungerar och med tanke på att FP är den enda shoppen inrikes som tillhandahåller tram så får de duga.

Dessutom - att det är depå har ingen som helst betydelse. Vem som helst med något mellan öronen inser att det bara är att krossa tabletterna för att få snabbare effekt. Tydligen inte du dock.
Citera
2011-10-09, 11:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Alla som knaprar Tram?

Det var ett bra påpekande, det såg dock ut som att du pratade med någon speciell. Men tipset är bra, man ska inte blanda dessa preparat.
Citera
2011-10-09, 15:48
Medlem
speccaans avatar
snodde en karta tradolan 50mg ur mormors medicinskåp, slängde i mig 4st till en början? bra start? har väl knaprat tram osv ett 10tal gånger tidigare, men då fått hjälp av kompisar med dosering osv. Hur börjar fylla på för att hålla igång ? och hur hög dos kan jag komma upp i utan o riskera för mycket?
Citera
2011-10-09, 16:15
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speccaan
snodde en karta tradolan 50mg ur mormors medicinskåp, slängde i mig 4st till en början? bra start? har väl knaprat tram osv ett 10tal gånger tidigare, men då fått hjälp av kompisar med dosering osv. Hur börjar fylla på för att hålla igång ? och hur hög dos kan jag komma upp i utan o riskera för mycket?

Jag vill börja med att säga att det är riktigt j*vla lågt att sno andras mediciner, särskilt mor- och farföräldrars.* Blev du uppfostrad av en vargflock? Usling!

Har du tagit 200 mg så vänta ett tag, det kan ta några timmar innan det "kickar in". Händer inget inom några timmar kan du fylla på med 100 mg till.

Din usling.

*Jag vet, jag vet. Nu kommer ursäkterna. "Hon behöver dem inte", "Hon vet inte ens att de ligger där". Jag är inte intresserad av efterkonstruktioner. Usling.
Citera
2011-10-09, 18:08
Medlem
Tjenixen, den 25:e oktober ska jag operera mig. Det är knas med min höft/ljumske. Det har bildats bråsk runt menisken så dom ska in och skrapa bort det? Kommer jag ha såpass ont efteråt så jag behöver smärtstillande? Om jag vill ha tramadol och inte får det från början, vad ska jag säga då?

MVH
Citera
2011-10-09, 18:41
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klmx
Tjenixen, den 25:e oktober ska jag operera mig. Det är knas med min höft/ljumske. Det har bildats bråsk runt menisken så dom ska in och skrapa bort det? Kommer jag ha såpass ont efteråt så jag behöver smärtstillande? Om jag vill ha tramadol och inte får det från början, vad ska jag säga då?

MVH

Det är ju omöjligt att svara på hur ont du kommer få, och vilken slags smärtstillande du kommer få. Men har du jätteont så får du ju berätta det, och hoppas att läkaren ger dig annat än Voltaren.

Vill du just ha tram får du ju ha en bra förklaring till varför exempelvis Citodon inte passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in