Citat:
Ursprungligen postat av minscha
Vad betyder nodda? Har tagit 800 mg och är nybörjare. Tänkte ta mer.
Är det farligt? Har mensvärk som inte försvinner. Det har gått snart tre timmar.
Hejsan hoppsan, du kanske borde läst på innan du tryckte i dig den mängden?
800mg är bra mycket för en nybörjare anser jag, 350 var den dos jag tog på min jungfruflygning
Så ja det är farligt, du kan ha otur och ryka på ett ep-krampanfall som KAN vara måttligt skadligt beroende på omständigheterna och det är definitivt INTE bra för din hjärna.
Men du kan ha ett säkert kort med här i spelet, dessa 800mg, snälla säg inte att det var vanliga 50mg kapslar utan tex. 100,150 eller 200mg depottabletter/SR-tabletter, då har du en ljusare utgång eftersom då släpper tabletterna inte ut 800mg på en gång utan detta skes efterhand under en period på några timmar = ett långt och segt och utdraget rus, men eftersom det är din första gång kan det vara schyst.
För mig tog det alltid 2-3 timmar efter intaget, dock hade jag ju då krossat mina traddar, för att jag skulle börja känna mig berusad, tyckte peaken på krossade tabletter eller 50mg kapslar inträdde efter typ 3 timmar och första gången jag tog de där 350mg (som var vanliga 50mg kapslar) så var jag i tralala-land i ett dygn
Men fortfarande blev jag orolig för liksom 800mg wtf... det är en jävla stor dos för en färsking.... och har du då krossat tabletterna skulle jag rekomendera dig att INTE vara ensam ikväll/inatt ifall det värsta skulle hända...
I framtiden, läs på innan, fråga gärna för många frågor innan du stoppar i dig saker så att sådanna här scenarion slipper hända.
Ta hela depott/SR 100/150/200mg tabletter = det verksammna ämnet släpps sakta ut i kroppen.
Krossa depott/SR 100/150/200mg tabletter = allt tas upp av kroppen på en gång
Å ne, jag är ingen moralkärring, tramadol är den bästa opi-drogen som finns (när den fungerar som den ska)