2011-09-16, 06:08
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imkindofabigdeal
Jag tar ju Tramadolen enbart för smärtlindring, då borde väl 100mg i kombination med vanliga smärtstillande räcka?

De jag känner som fått tramadol i smärtlindring har 100mg varit för lite, det är när du kommer upp i ~200mg det börjar hända saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Undrin
Kan man klara av skol föreläsningar på detta? Eller åker all info in och ut sedan?

Ja, om du inte tar för mycket för då lär du inte kunna hålla dig vaken Om du inte tagit det innan skulle jag rekomendera 100-200mg beroende på vikt/längd. Dosen anpassade jag för att bli lite mer glad och alert på föreläsningen. En bra förstados om man bara vill punda och må bra är 200-300mg
Är det tabletter på 100mg och högre ska du krossa dom och bomba dom tex. (linda in pulvret i toapapper och svälja) eller blanda pulvret i dricka = smakar skit...

Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
Hur farlig är Tramadol? Har aldrig rört det, kan man dö om man stoppar i sig en karta på en kväll?

hur mycket ska jag ta om jag ska prova första gången?

En bra förstados om man bara vill punda och må bra är 200-300mg sen kan du jobba dig uppåt om du inte tycker det räcker, tex 100mg intervaller med 1-2 timmar emellan. Tänk på att det tar någon timme innan tramadolen slår helt.
Är det tabletter på 100mg och högre ska du krossa dom och bomba dom tex. (linda in pulvret i toapapper och svälja) eller blanda pulvret i dricka = smakar skit...

Citat:
Ursprungligen postat av musz
Hur mycket kan man ta för 100st nobligan retard 100mg depottabletter?

1000-2000kr beroende på vart i landet du befinner dig, troligast lägst i Skåne, dyrast i norr.
Citera
2011-09-16, 09:04
Medlem
Hej!

Jag har fått Tramadol Retard Hexal 100mg depotabletter utskrivet på recept och undrar hur pass väl dessa går ihop med Sertralin 50mg som jag käkar en gång per dag. Nu är det i första hand vanligt bruk av Tramadol för den smärtstillande effekten som jag är ute efter, dvs 1-2 tabletter per dag, men hur mycket vågar man ta?

Hur farlig är denna kombination tillsammans med alkohol?

Tacksam för svar!
Citera
2011-09-16, 13:15
Medlem
sitter här me några 200mg.
hur intar jag detta för bästa effekt,
krossa,lägga under tungan?
Citera
2011-09-16, 13:51
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efffan

Ofyfan lägga under tungan ska du inte!! de smakar skit krossa dem är de depo?
Citera
2011-09-16, 14:04
Medlem
B4IDies avatar
Citat:

Om det inte är depottabletter så är det bara att svälja. Krossar man är smaken värre än rutten mask. Å andra sidan är rutten mask gott om man blir härligt hög strax efteråt.
Citera
2011-09-16, 14:18
Medlem
HerrSilvers avatar
Citat:

200mg tabletter är depotabletter, alltså ska du krossa dom och sedan svälja på valfritt sätt, göra en boll av toapapper eller blanda ner i lite juice i ett shotglas och svepa.

Det smakar dock skit, så jag rekommenderar att du kör med toapappersmetoden.

Själv föredrar jag 50mg tabletter, då man slipper krossa, och tycker effekten är bättre.
Får hem ett 100pack på måndag, då ska det mysas
Citera
2011-09-16, 14:26
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlet
Hej!

Jag har fått Tramadol Retard Hexal 100mg depotabletter utskrivet på recept och undrar hur pass väl dessa går ihop med Sertralin 50mg som jag käkar en gång per dag. Nu är det i första hand vanligt bruk av Tramadol för den smärtstillande effekten som jag är ute efter, dvs 1-2 tabletter per dag, men hur mycket vågar man ta?

Hur farlig är denna kombination tillsammans med alkohol?

Tacksam för svar!
Tramadol Retard o SERTRALIN kan ej rek av läkare. Dock är detta indviduellt.
Själv har tagit bådadelar under längre tider.
Alkohol avråder jag ifrån. Höj då dosen med Tramadol Retard i stället.
Max 400 mg per dygn enl läkare. Levern klarar upp till 600 mg per dygn kortare perioder.
Senast redigerad av DrLECTER 2011-09-16 kl. 14:29.
Citera
2011-09-16, 14:38
Medlem
abccbas avatar
Citat:

Bomb i toapapper eller rizzla är det enda som gäller. Tramadol har en sån extremt vidrig smak att det inte är en möjlighet att blanda ut i vätska och dricka eller lägga på tungan och skölja ner. (Om man inte är badass förstås.)
Citera
2011-09-16, 14:51
Medlem
bröt isär en och la under tungan.(smakade inte gott kan jag säga)
kickar fint nu
nu ska jag ta en riktig långpromenad i skogen och plocka svamp.
ha det gött alla
Citera
2011-09-16, 14:55
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Bomb i toapapper eller rizzla är det enda som gäller. Tramadol har en sån extremt vidrig smak att det inte är en möjlighet att blanda ut i vätska och dricka eller lägga på tungan och skölja ner. (Om man inte är badass förstås.)

Äh, jag tuggade mina, i ett förtvivlat försök att få bättre smärtlindring (hjälpte inte). Lite jobbigt när de fastnade i alla tänder, annars var det inte så farligt. Vilka sillmjölkar ni är...
Citera
2011-09-16, 15:48
Medlem
B4IDies avatar
Ang. att blanda med alkohol. Ibland har jag druckit några glas vin när jag har tagit ca 400 Tramadol och det har fungerat bra. Kanske att alkoholen har förstört ruset lite men jag har inte känt några andra biverkningar. Dock är det nog väldigt olika för alla och från gång till gång. Enligt mig, inte värt.

Fråga, är det värt att köra både Tram och Cocillana?
Citera
2011-09-16, 16:41
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4IDie
Ang. att blanda med alkohol. Ibland har jag druckit några glas vin när jag har tagit ca 400 Tramadol och det har fungerat bra. Kanske att alkoholen har förstört ruset lite men jag har inte känt några andra biverkningar. Dock är det nog väldigt olika för alla och från gång till gång. Enligt mig, inte värt.

Fråga, är det värt att köra både Tram och Cocillana?

Det är en fin blandning - kör på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in