2011-09-14, 03:47
Medlem
klos_s avatar
400mg Tramadol - Ingen effekt!?

Hallå!

Idag skulle jag ta min första opiresa så att säga, fixade lite tram ifrån svensk apotek Retard Tramadol 100mg. Krossade fyra stycken och tog och gjorde 1*200mg bomb och 2*100mg, tog 200mg vid 00.10 och de andra två 02.10 och 03.10. Har inte fått någon effekt alls, inte minsta lilla klining eller noddning, inget! Jag har inte tagit någon centralstimulant på över en vecka och då var det 4-MEC. Vafan är detta? Är det vanligt att inte få effekt?

/Mvh
Citera
2011-09-14, 04:19
Medlem
Nerotics avatar
För mig är det likadant när det kommer till just tramadol, andra opiater ger önskad effekt (t.ex subutex) medan jag kan trycka i mig dryga gubben av tramadol utan att få någon som helst märkvärd effekt.
Vad har du för vanor gällande opiater sedan innan? Själv vet jag att jag alltid får ta mycket mer än mina kompisar då min tolerans är betydligt mycket högre.
Citera
2011-09-14, 04:26
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerotic
För mig är det likadant när det kommer till just tramadol, andra opiater ger önskad effekt (t.ex subutex) medan jag kan trycka i mig dryga gubben av tramadol utan att få någon som helst märkvärd effekt.
Vad har du för vanor gällande opiater sedan innan? Själv vet jag att jag alltid får ta mycket mer än mina kompisar då min tolerans är betydligt mycket högre.

Har aldrig tagit någon opi innan, detta skulle vara min jungfrufärd sas.
Citera
2011-09-14, 05:00
Medlem
Nerotics avatar
Vad jag har förstått (enbart från egna erfarenheter av kompisar och hur de har reagerat på opiater) är det extremt individuellt hur mycket man behöver för att få en önskad effekt.

T.ex:
Jag och några polare satt och tog det lugnt en kväll och bestämde oss för att inta lite subutex var, bara för att få den softa känslan i kroppen. I och med att ingen av dem hade testat opiater förut mätte jag upp lika stor dos till vardera person (ca 1-1,5mg). Några av dom började kräkas, vilket är fullt normalt om man tar lite för mycket, medan andra mådde hur bra som helst och var jättenöjde. Detta från att alla hade fått relativt samma storlek på sina doser.

Så, mitt svar till dig är väll att du får gradvis öka doserna för att märka var din tolerans ligger någonstans.
För mig personligen så behöver jag nästan upp åt 2 gram med tramadol (enbart tramadol som jag behöver mycket större doser av, av någon anledning) för att få den effekt jag söker.

Men ta det lugnt, och blanda inte med alkohol i början :>!
Citera
2011-09-14, 07:04
Medlem
dyings avatar
Första gången jag tog tram så var 200mg underbart. Nu känner jag dock att toleransen höjts märktbart. Ganska snabbt också.

Men du får nog prova dig fram som sagt, prova dubbla dosen. Kanske blir svårare sen också eftersom kroppen redan fått smaka på Tram
Citera
2011-09-14, 07:11
Medlem
CristDaFists avatar
Klos, tog du trammen på tom mage eller hade du ätit något under dagen? Sånt påverkad mycket. Och sen kan trammen ha varit kassa, vet folk som klagat på sina tram när dom beställt över internet.
Citera
2011-09-14, 07:15
Medlem
Jadu, shit happens Du kanske tillhör de få utvalda som inte får någon effekt av tradd
Citera
2011-09-14, 09:42
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Hallå!

Idag skulle jag ta min första opiresa så att säga, fixade lite tram ifrån svensk apotek Retard Tramadol 100mg. Krossade fyra stycken och tog och gjorde 1*200mg bomb och 2*100mg, tog 200mg vid 00.10 och de andra två 02.10 och 03.10. Har inte fått någon effekt alls, inte minsta lilla klining eller noddning, inget! Jag har inte tagit någon centralstimulant på över en vecka och då var det 4-MEC. Vafan är detta? Är det vanligt att inte få effekt?

/Mvh

är det på så vis att du inte får effekt första gången med sådan dosering så är det likväl att låta bli helt och hållet, doseringsökande lär vara pretty much futile, onödigt att dra på dig krampanfall och annat bullcrap börja bruka någonting du anser fungera ist
Citera
2011-09-14, 10:03
Medlem
Slingshots avatar
Tramadol fungerar inte alls för min del heller, så du är inte ensam. Däremot fungerar O-Desmethyltramadol super av någon anledning.
Citera
2011-09-14, 10:25
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Tramadol fungerar inte alls för min del heller, så du är inte ensam. Däremot fungerar O-Desmethyltramadol super av någon anledning.

Precis samma för mig. ODT är en av mina favorit droger, medans tram inte ger någon effekt trots att jag tar mer än ett gram.

Jag har en liten teori om att min kropp inte bryter ner det rätt i och med att tram sitter i över två veckor i pisset.
Citera
2011-09-14, 11:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Precis samma för mig. ODT är en av mina favorit droger, medans tram inte ger någon effekt trots att jag tar mer än ett gram.

Jag har en liten teori om att min kropp inte bryter ner det rätt i och med att tram sitter i över två veckor i pisset.

Mjo tror också att kroppen inte bryter ner det som det ska, O-Desmethyltramadol är ju en aktiv metabolit av tramadol som bildas när man intar tramadol, så därav utebliven effekt om inte kroppen bryter ner det riktigt antagligen.
Citera
2011-09-14, 13:25
Medlem
klos_s avatar
Okay, fan va tråkigt. Får helt enkelt se till att köpa ODT då istället, om det nu är lika enkelt att få tag i får vi väl se, men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in