Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-19, 01:44
Medlem
TheBBA: Som sagt pizzan har betydelse, fasta ett tag innan tram intaget så blir de bättre, och ett tips om det är depot, krossa till fint pulver och blanda me juice å drick, för mig blir de bättre än att bomba/tomkapslar iaf. För tramadol actavis är rätt bra grejer, har samma, borde inte va nå fel på de.
Citera
2010-09-19, 08:58
Medlem
Canarizs avatar
Det ÄR DÅLIGA BATCHAR I OMLOPP

JAG har provat shaz-steroids pharma Chemie ifrån IRan
JAg har provat noname ifrån Net-pharma och fearpharm..

Ingen ger någon som helsts påslag, kanske efter 20 krossade tabbar känner man något. Annars inget.

Pengar i sjön alla gånger min vänner.

Leta efter ett nytt ställe att beställa på..
Citera
2010-09-19, 16:27
Medlem
Är det vanligt att man känner sig deprimerad och nere efter man slutat äta tramadol? Har ätit en del under ca 2 månader, men nu är dom slut, så nu slutar jag. Men har känt mig jävligt nere i ett par dagar nu.
Citera
2010-09-19, 16:40
Medlem
Tack svaren jag gick, tack så väldans mycket. verkligen.. ni har rätt, det var pizzan och all mat som fuckade upp det. måste helt enkelt vara det för 700mg är så mycket för mig att jag börjar skela och knappt kan hålla ögonen öppna men igår så var det typ dom dexofen!

Ialf, som sagt tack för alla svar det hjälpte ju mig iochmed att jag vet bättre nu Det kom förövrigt en kompis ett tag efter jag skrev som bjöd på 1-1.5mg sub och då blev det bättre än någonsin! har inte blandat tram med sub och xanor innan men det var en riktig höjdare! kvällen slutade lyckligt och jag mår fortfarande bra, var och röstade nyss så stod och skela/nodda i båset
Citera
2010-09-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Får du finnar av andra opioder också? kodein?
Jag har en jävla massa finnar just nu efter typ en 2-3 dagar medicinskt kodeinbruk som hade sina roliga starkare stunder
Det verkar vara så för mig, men kan ju bara vara slumpen. Fler får gärna dela med sig av erfarenheter
Citera
2010-09-19, 16:57
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
Är det vanligt att man känner sig deprimerad och nere efter man slutat äta tramadol? Har ätit en del under ca 2 månader, men nu är dom slut, så nu slutar jag. Men har känt mig jävligt nere i ett par dagar nu.

Ja, eftersom Tramadol (på många) även har en "akut antidepressiv" effekt, så kommer man obönhörligt vid ett snabbt utsättande att känna sig hängig, orkeslös, omotiverad och kanske lite extra deprimerad under några dagar, eller upp till flera veckor beroende på vilken dos man legat på och hur länge man använt Tramadol. Symptomen kan sträcka sig mellan knappt märkbara symptom och ett rent helvete

Detta kan till stor del (men inte helt) undvikas genom ett klokt nedtrappningschema...

Har du ätit terapeutiska doser i bara två månader, och slutar "cold turkey", kommer nog de värsta utsättningssymptomen att vara borta på under en vecka, lite beroende på din dagsdos.

Lycka till!
Citera
2010-09-19, 17:55
Bannlyst
Jag har fått tag på några kartor Tramadol Adolan SR Tramadol HCL 100mg. Jag har ingen tidigare erfarenhet med tramadol. Vad kan jag förvänta mig av dessa, är det depot?

edit: Tydligen är de depot. Vad är då bästa sättet att inta dom för snabbast effekt?
Senast redigerad av Chomsky 2010-09-19 kl. 18:17.
Citera
2010-09-19, 19:01
Medlem
Soulsamples avatar
Snabba frågor:

*Hur länge tar det för depot innan effekten kommer och hur länge sitter den i?

*Hur länge tar det för kapslar att få effekt och hur länge sitter den i?
Citera
2010-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Ja, eftersom Tramadol (på många) även har en "akut antidepressiv" effekt, så kommer man obönhörligt vid ett snabbt utsättande att känna sig hängig, orkeslös, omotiverad och kanske lite extra deprimerad under några dagar, eller upp till flera veckor beroende på vilken dos man legat på och hur länge man använt Tramadol. Symptomen kan sträcka sig mellan knappt märkbara symptom och ett rent helvete

Detta kan till stor del (men inte helt) undvikas genom ett klokt nedtrappningschema...

Har du ätit terapeutiska doser i bara två månader, och slutar "cold turkey", kommer nog de värsta utsättningssymptomen att vara borta på under en vecka, lite beroende på din dagsdos.

Lycka till!

Tack för svaret. Jag har ätit ca 200mg/dag kanske, dock inte alla dagar, vissa dagar har jag inte ätit nåt.
Känns väl inte som ett rent helvete, utan mer som en svag depression ungefär som jag haft tidigare utan att det hade nåt med tramadol att göra.
Citera
2010-09-19, 19:52
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsample
Snabba frågor:

*Hur länge tar det för depot innan effekten kommer och hur länge sitter den i?

*Hur länge tar det för kapslar att få effekt och hur länge sitter den i?

Undrar lite samma sak, dock tror jag det kan vara olika från tablett till tablett beroende på märke. Har försökt räkna matte på hur många man skulle behöva slänga i sig för att få ett lika starkt rus som att krossa, men fler tabletter blir det såklart, så man slipper fylla på. Dock är inte matte min starka sida.

Edit: Vet dock att det står att vanliga kapslar bör man ta max 3-4 gånger dagligen, och depottabletter max 2 gånger dagligen. Så då lär det bara vara att dubbla dosen helt enkelt, eller har jag räknat fel på det också?
Citera
2010-09-19, 20:54
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Funkar det att shotta tram? Alltså jag smular ned ett gäng och lägger i ett glas och sveper. Borde funka va? Eller finns det andra sätt att inta det än att bomba/tugga? Inget IV eller annat äckligt

Funkar kanon. När jag har haft kapslar har jag tagit isär dom och rört ut pulvret i vatten, och svept. Tabletter tuggar jag, det tar för lång tid att vänta IMHO, men har du inte bråttom kan du ju röra om tills dom löst sig, jag orkar bara inte, eftersom jag tar dom mot smärta.
Citera
2010-09-19, 22:12
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chomsky
Jag har fått tag på några kartor Tramadol Adolan SR Tramadol HCL 100mg. Jag har ingen tidigare erfarenhet med tramadol. Vad kan jag förvänta mig av dessa, är det depot?

edit: Tydligen är de depot. Vad är då bästa sättet att inta dom för snabbast effekt?

Ja det är depot (SlowRelease).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in