2006-08-04, 23:21
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Ursäkta om detta tagits upp innan men jag har absolut ingen lust att gå igenom över hundra sidor med inlägg.

Funderar på införskaffa mig flytande Tramadol av märket Adolanta och jag har ingen aning om hur jag skall dosera detta. Tar Tramadol max 2 gånger i veckan och behöver ca 300 mg för att få önskvärd effekt med vanliga kapslar.

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Det är ju 100mg per ml, dvs 100x30ml = totalt 3000mg eller 3g (1 milliliter = 1 cm3 = 1/1000-dels liter). Således ska du ta 3ml för att uppnå samma dos som 300mg i kapselform, en matsked är enligt svenska standardmåttet 5ml, rekomenderar ett mått som går att få gratis på apoteket, typ en sån där sked för oralt bruk vilka har 1(2)-10ml:s märkning.

Må väl
GaiN
Citera
2006-08-04, 23:24
Medlem
Kowalskis avatar
Om det är samma flytande som jag stött på så kommer den i en flaska med pump-dispenser. Ett tryck på den är 12.5mg tex.
Citera
2006-08-04, 23:31
Medlem
Mr. Flynns avatar
Jag bockar och tackar för hjälpen, ni är enna riktiga hyvens män.
Citera
2006-08-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kowalski
Nope aldirg rökt jonk
brukar du käka tramadol?

You may call me stupid, Men: Varken jag eller min polare som dagligen käkar tram, han åt som mest 2.5gram/dag. Jag låg som bäst uppe i dryga grammet, sett över längre tid. Anyway: vi har aldrig ätit anti-kramp till detta men ändå aldrig drabbats av krampanfall. Vi snackar över 1000 skruvade dagar totalt!
Dumt?- ja!
Tur? - ja inte fan vet jag, hur vanligt är det med kramp egentligen?

Jag vet inte hur vanligt det är med kramp men alla tycks drabbas förr eller senare. Jag drabbades efter ca två och ett halvt års missbruk. Så det finns inga garantier, men det vet du ju redan. Kanske kan vara idé att börja ta nåt kramplösande om du tänker fortsätta med tramadol i framtiden?
Citera
2006-08-05, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Jag vet inte hur vanligt det är med kramp men alla tycks drabbas förr eller senare. Jag drabbades efter ca två och ett halvt års missbruk. Så det finns inga garantier, men det vet du ju redan. Kanske kan vara idé att börja ta nåt kramplösande om du tänker fortsätta med tramadol i framtiden?
Jag tog iktorivil 2mg men det går bra ned stesolid
Citera
2006-08-06, 02:00
Medlem
Californias avatar
Alkohol

Orkar inte kolla igenom hela tråden är det farligt att ta 50mg tradd om man har druckit 2 liter vin?
Citera
2006-08-06, 02:05
Medlem
Ninjaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av California
Orkar inte kolla igenom hela tråden är det farligt att ta 50mg tradd om man har druckit 2 liter vin?

Det kan bero på. Är du riktigt full så skulle jag inte rekommendera det!
Av egna erfarenheter och många andras så är det ingen fara, 50mg är väldigt lite oxå så du borde nog inte känna så stor skillnad.
Citera
2006-08-06, 02:20
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjaaa
Det kan bero på. Är du riktigt full så skulle jag inte rekommendera det!
Av egna erfarenheter och många andras så är det ingen fara, 50mg är väldigt lite oxå så du borde nog inte känna så stor skillnad.
Näfan... ja e typ resistent mot alkohol... Ok... har dock dragit i mig 200mg tidigare på dagen... kl 14:00 senast... men det ska väl vara lugnt? Ojdå.. knepigt att skriva! Hehe... hoppas på en "speed" effekt av det nämligen"! Kanske borde ta mer? Har ju lite smärta....
Citera
2006-08-06, 02:33
Medlem
Ninjaaas avatar
Citat:
Näfan... ja e typ resistent mot alkohol... Ok... har dock dragit i mig 200mg tidigare på dagen... kl 14:00 senast... men det ska väl vara lugnt? Ojdå.. knepigt att skriva! Hehe... hoppas på en "speed" effekt av det nämligen"! Kanske borde ta mer? Har ju lite smärta....

Om du tagit 200mg kl 2 idag så är det helt lugnt. Jag skulle nog rekommendera att ta hälften av vad du brukar ta lr om du har riktigt ont så ta lika mycket som du brukar, i stort sett det som brukar hända e att effekten av alkoholen blir mycket starkare, dvs att om du druckit 1 öl blir det ca 3 st beroende på hur många tradolan du tar. Så länge du inte forts dricka någonting efter du tagit det så är det ännu lugnare.
Själv tar jag ofta tradolan med alkohol, gäller bara o ta det lite lugnt med drickat, men sålänge du inte trycker i dig en överdos så ska d va lugnt =) bara att du kan bli jävligt full!
Citera
2006-08-06, 02:42
Medlem
Californias avatar
Citat:
Om du tagit 200mg kl 2 idag så är det helt lugnt. Jag skulle nog rekommendera att ta hälften av vad du brukar ta lr om du har riktigt ont så ta lika mycket som du brukar, i stort sett det som brukar hända e att effekten av alkoholen blir mycket starkare, dvs att om du druckit 1 öl blir det ca 3 st beroende på hur många tradolan du tar. Så länge du inte forts dricka någonting efter du tagit det så är det ännu lugnare.
Själv tar jag ofta tradolan med alkohol, gäller bara o ta det lite lugnt med drickat, men sålänge du inte trycker i dig en överdos så ska d va lugnt =) bara att du kan bli jävligt full!
Låter bra! Har lite ont i revbenet nu... klämmer nog lite till då! Tar lite mat med för säkerhets skull! De jävliga är ju att man inte får någon aptit direkt när man äter tramadol...
Citera
2006-08-06, 02:48
Medlem
Ninjaaas avatar
Citat:
Låter bra! Har lite ont i revbenet nu... klämmer nog lite till då! Tar lite mat med för säkerhets skull! De jävliga är ju att man inte får någon aptit direkt när man äter tramadol...

Sant, d e drygt när man har smärta o inte kan äta pga det o sen tar man smärtstillande för att bli av med värken så kan man fortf inte äta
Du kan alltid ta tramadol direkt efter du ätit, då tas det upp samtidigt med maten så du slipper bli för full/hög.
Citera
2006-08-06, 03:09
Medlem
Californias avatar
Citat:
Sant, d e drygt när man har smärta o inte kan äta pga det o sen tar man smärtstillande för att bli av med värken så kan man fortf inte äta
Du kan alltid ta tramadol direkt efter du ätit, då tas det upp samtidigt med maten så du slipper bli för full/hög.
Ja... nu har ja tagit ca 150 plus vinet innan... det e ju inte stadigt kan jag lova men smärtan är ju borta... de e ju viktigast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in