Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-11-13, 22:09
Medlem
bilkös avatar
Jag undrar om det är ok att, i lämpligt forum, posta en länk och förfrågan om att besvara en webbenkät? Jag och en kollega håller på med exjobbet nu.

Det är ju inte reklam så det kanske är överdrivet försiktigt att fråga först men för att inte reta upp någon så...
Citera
2004-11-13, 22:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Varför inte?

Så länge du inte tjänar något, poäng eller pengar - så är länkar tillåtna.

Se bara till att lägg den i rätt forum, eller i länktips alt övrigt om du är osäker.
Citera
2004-11-14, 04:03
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Varför inte?

Så länge du inte tjänar något, poäng eller pengar - så är länkar tillåtna.

Se bara till att lägg den i rätt forum, eller i länktips alt övrigt om du är osäker.

Jag känner mig inte lika säker. Även om du inte direkt tjänar pengar. Låter det nog som lite spam om syftet är att få hjälp med ditt exjobb.
Citera
2004-11-14, 11:46
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag känner mig inte lika säker. Även om du inte direkt tjänar pengar. Låter det nog som lite spam om syftet är att få hjälp med ditt exjobb.
Håller nog med. Flashback är en kunskapsbank som man kommer till och hämtar kunskap, vi outsourcar inte....

Som sagt, spontant säger jag nej iaf. Det är inte det som Flashback är till för.
Citera
2004-11-14, 13:49
Medlem
*Hoppar in i debatten*
1. Om det inte är tillåtet borde det väl skrivas in i FB:s regler.
2. En variant är väl att lägga länken i signaturen och därefter göra den himla massa kloka kunskapsinlägg.
Citera
2004-11-14, 19:24
Medlem
bilkös avatar
Om det är väldigt många som inte tycker att det hör hemma här så lägger jag givetvis inte ut någon länk. Men jag tycker inte att det är störande eftersom det dels går att ange vad det handlar om i rubriken (de som inte är intresserade behöver inte läsa meddelandet) och dels kan det förtydligas i meddelandet (och då har man ju valet att klicka eller inte klicka). Dessutom så blir det förhoppningsvis en debatt i anslutning till de frågor som finns i enkäten.

Om någon annan än vi som har gjort enkäten skulle posta länken i stil med: "Hej, har ni sett det här? De ställer konstiga frågor om bilköer.", då kan jag inte tolka det som annat än att det vore helt ok. Visserligen finns det en betydelseskillnad där men enkäten i sig är ju ingen reklam.
Citera
2004-11-14, 19:37
Medlem
Nu vet ju inte jag vad din länk och enkät handlar om...

Men bilköer... hör väl hemma här:
Bilar & fordon

Ett tips kan väl vara att skicka ett pm till forumets moderatorer innan du postar din länk???
Rubberman eller Jena
Citera
2004-11-14, 19:40
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu är det ganska sällan (läs aldrig) som någon är så artig att de frågar först innan de postar en länk, så därav förvirringen.

Vi har en sorts diskussion på gång mellan modsen - men LA har rätt - det är i första hand Rubberman och Jena som kommer att bedöma detta - om det är i bilforumet du postar din länk.

Kan ju säga så här - om du formulerar ditt inlägg så att det finns möjlighet till diskussion här i forumet så ökar chanserna att ingen kommer att protestera avsevärt.
Citera
2004-11-15, 03:54
Medlem
Vintersömns avatar
Arbetsliv & Studier => "Webenkät för ex-jobb" kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in