2004-12-10, 17:06
Medlem
Sujoks avatar
Va fan. Har precis skjutit ner de flygplanet med den laser styrda roboten. Nu kommer jag inte vidare när jag går till grinden säger de att jag ska ha en bil. Den bilen jag hade innan försvan bara efter jag gick in i ett hus lite tidigare. Ska man ta en ny bil eller har det buggat sig ordentligt?
Citera
2004-12-10, 17:20
Medlem
P.Gs avatar
Mitt omdöme om Half-Life 2:
Spelkänsla: bra
Grafik: utmärkt
Längd: alldeles lagom.
Story: bra
Storyberättande. Dåligt. Det finns som sagt en bra story bakom men mycket får man ta reda på via internet, tyvärr.

Overall: ett mycket bra lir.
Citera
2004-12-19, 21:05
Medlem
MikeHammers avatar
Deathmatch.....Vart kan man ladda ner det?Och hur funkar det??

Tack på förhud!!!
Citera
2004-12-20, 08:01
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Någon som vill sammanfatta handlingen i spelet för mig?
Citera
2004-12-24, 10:04
Medlem
NERDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Jag ska precis få vapnet på båten av någon alien med ett öga enligt en kompis. Problemet är att inget händer. Jag har åkt in genom "porten" som kärringen till vänster så snällt hissat upp åt mig. Sedan skulle tydligen den färgade mannen visa mig kartan, men det gör han inte. Han bara står och stirrar på mig, likaså de andra. Det går inte att skjuta på dem heller. ai_disable 0 är redan gjort. Vad kan jag göra tror ni? Har jag gjort något fel? Något att tänka på?

Citat:
Ursprungligen postat av sujok
Va fan. Har precis skjutit ner de flygplanet med den laser styrda roboten. Nu kommer jag inte vidare när jag går till grinden säger de att jag ska ha en bil. Den bilen jag hade innan försvan bara efter jag gick in i ett hus lite tidigare. Ska man ta en ny bil eller har det buggat sig ordentligt?

Samma fel för mig men på ett annat ställe. Kärringen på Black Mesa vägrar gå in i hissen efter jag blivit scannad. Hon hämtar upp hissen och slutar sedan prata mitt i en mening och blir helt autistisk. Det samma hände i början av spelet där den svarta bruden hämtar hissen åt en. Men när jag spelade om sekvensen så gick hon in. Tyvärr blir det inte så nu. Va är det för fel och hur löser man det? Det verkar ju vara fler än jag som upplever att karaktärer man möter helt plötsligt lägger av och man blir ståendes utan att kunna komma vidare.
Citera
2004-12-25, 11:29
Medlem
The_arnes avatar
Väldigt bra spel. Åker vattenskoter för fullt.

Edit: När vi endå håller på..ska verkligen golvet se ut såhär

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/konstigtgolvenligtmighl2.JPG
Citera
2004-12-29, 16:29
Medlem
Gaaah!

Jag har precis införskaffat mig HL2 och vill börja köra igång och spela. Men problemet är att spelet av någon idiotisk anledning, måste installeras på Disk C. Och min C-partition är alldeles för fylld för att spelet ska få plats tillsammans med CS:Source och allt annat gött. Går det att installera spelet på någon annan partition eller måste jag dra mig i håret och über-rensa C-delen ännu mer?
--------------------------------------
Edit: Jag ska installera om Steam nu, och då går det säkert att lägga allt på D-delen. Men nu har jag stött på ett jävligt störande moment: Installationen hänger sig i slutet när "Personal Folder" ska läggas in.
Citera
2004-12-29, 17:28
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thodah
Jag har precis införskaffat mig HL2 och vill börja köra igång och spela. Men problemet är att spelet av någon idiotisk anledning, måste installeras på Disk C. Och min C-partition är alldeles för fylld för att spelet ska få plats tillsammans med CS:Source och allt annat gött. Går det att installera spelet på någon annan partition eller måste jag dra mig i håret och über-rensa C-delen ännu mer?
--------------------------------------
Edit: Jag ska installera om Steam nu, och då går det säkert att lägga allt på D-delen. Men nu har jag stött på ett jävligt störande moment: Installationen hänger sig i slutet när "Personal Folder" ska läggas in.

Men det måste väl för fan gå att bara ändra var fan liret ska hamna? Det MÅSTE väl inte in på C? Jag har mitt installerat på min E partition, det vara bara att ändra när man installerade. Till din Edit: Steam är ett jävla jehu... Alltid problem med det...
Citera
2004-12-30, 00:30
Medlem
Allt är fixat nu, och jag har klarat ut ca 1/3 av det helt underbara spelet.
Sen har jag fixat igång CS:Source också.
Citera
2004-12-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Storyberättande. Dåligt. Det finns som sagt en bra story bakom men mycket får man ta reda på via internet, tyvärr.
Länk?
Citera
2005-09-09, 17:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Hallå,

Jag bumpar den här tråden för att ställa en (kanske fånig) fråga:
jag tankade ned en HL2-version från nätet för ett tag sedan men körde tämligen omgående fast när jag kommer ut på gården i "a red letter day". Jag kunde inte ta mig ut genom hålet i stängslet som är förspikat med några bräder och provade alla möjliga j-a sätt att stapla lådor för att komma över.

Jag gav upp, men provade igår att titta i denna tråden och på en "walkthrough" på en spelsida. På den senare står det at Barney skall komma ut och kasta ned en kofot, men det hände fan inte mig?!

Tacksam om någon har ett tips (i sista hand får jag väl köra någon cheat-kod eller liknande och skjuta mig ut...).
Citera
2005-09-09, 17:38
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hallå,

Jag bumpar den här tråden för att ställa en (kanske fånig) fråga:
jag tankade ned en HL2-version från nätet för ett tag sedan men körde tämligen omgående fast när jag kommer ut på gården i "a red letter day". Jag kunde inte ta mig ut genom hålet i stängslet som är förspikat med några bräder och provade alla möjliga j-a sätt att stapla lådor för att komma över.

Jag gav upp, men provade igår att titta i denna tråden och på en "walkthrough" på en spelsida. På den senare står det at Barney skall komma ut och kasta ned en kofot, men det hände fan inte mig?!

Tacksam om någon har ett tips (i sista hand får jag väl köra någon cheat-kod eller liknande och skjuta mig ut...).

Om Barney inte har kastat ner kofoten så får du ladda en save från innan han gör det. Det eller fuska.
Hur du fuskar till dig kofoten vet jag inte på rak arm, men det står nog på www.gamefaqs.com

Aktiva console och skriv in fusket så du får kofoten och kör sen vidare bara.

/Spader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in