2011-08-04, 20:43
Medlem
twoeggss avatar
Hej! jag ska köpa min första bil. Är mellan och har letat efter en liten och rolig bil. Fastnade lite för golf vr6 syncro med 2.9l motor.
Vad finns det att säga om denna bil? Fördelar, nackdelar, kända problem m.m?

Kommer eventuellt åka och kika på en som inte verkar gått allt för långt. Dock har den tydligen något problem med drivkransen som gör att ABS-lampan lyser ibland detta problem verkar även hänga ihop med att farthållaren är ur funktion. I övrigt var mycket bytt som kamkedja/spännare, koppling m.m. Det jag är fundersam kring är ifall det går att fixa det där problemet med kransen själv eller om jag bör lämna in den på verkstad?
Citera
2011-08-06, 21:34
Medlem
klotgrills avatar
Det enda negativa jag kan säga om vr6'orna är att dom är väldigt törstiga.

Annars är det en rolig bil, inte minst på vintern med fyrhjulsdriften
Citera
2011-08-15, 13:12
Medlem
Mulkiss avatar
Det mesta går att fixa själv. Vet du inte hur du ska göra så kan du fråga folket på VR6.nu, mycket hjälpsamma människor där.
Där kan du också fråga vad du ska hålla utkik efter, vad du ska fråga innan du handlar mm.
Kan inte så mycket om just Syncro då jag har en vanlig VR6 FWD, men kan säga dig att det är en fantastiskt rolig bil att köra!
Citera
2011-08-15, 16:37
Medlem
blowns avatar
Kan nog vara en ganska rolig bil. Min bror hade en i början av sitt bilintresse och klagade på att de var svåra att få fart på, dock. Svårtrimmat med andra ord! Sen tyckte han den var väl tung med. Men tyska bilar har en tendens av att vara välbyggda på det sättet!

Är det bara rätt pris, och den inte är helt slutkörd, så slå till! Säkert en kanonkul bil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in