Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-03, 12:01
Medlem
Hej alla! Ngn som vet vilket format det är bäst att formatera en extern hårddisk till för att kunna köra den via ett mediacenter/spelare?
Mediacentret hittar den externa hårdisken när den är formaterad som en fat32.. Men då är problemet att jag inte kan lägga över filer till den externa från datorn som är över 4gb?

Andra alternativ är ju mac os extended osv..

Är långt ifrån ett dotorproffs och om jag härjar i fel tråd med min fråga, tilrättavisa mig gärna.

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-03, 12:05
Bannlyst
exFAT bör funka. Jag vet att nya Macbooks kan formatera dem. Dess limitation är mycket stöärre är FAT 32.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fat64
Senast redigerad av Etaro 2011-08-03 kl. 12:08.
Citera
2011-08-03, 12:06
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkharbour
Hej alla! Ngn som vet vilket format det är bäst att formatera en extern hårddisk till för att kunna köra den via ett mediacenter/spelare?
Mediacentret hittar den externa hårdisken när den är formaterad som en fat32.. Men då är problemet att jag inte kan lägga över filer till den externa från datorn som är över 4gb?

Andra alternativ är ju mac os extended osv..

Är långt ifrån ett dotorproffs och om jag härjar i fel tråd med min fråga, tilrättavisa mig gärna.

Tacksam för svar!

Det beror på vad din mediaspelare har stöd för. Jag skulle tippa att det är störst sannolikhet att den har stöd för NTFS men inte HFS+, så det skulle jag försöka använda om jag var du.

Då måste du dock installera en NTFS-drivrutin på din mac för att kunna skriva filer till den. Jag skulle föreslå NTFS-3G, som är gratis.
Citera
2011-08-03, 17:52
Medlem
kaffekannas avatar
Testa exFAT om det fungerar. Rekommenderar inte att använda något program som gör så att du kan skriva till NTFS på en Mac, går så otroligt långsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in