Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-02, 23:49
Medlem
Innan jag formaterade min dator hade jag något som gjorde att varje gång en pop up ruta kom flyttades musen till ja svaret. Något som vet vad detta var? är säker på att det var något inbyggt i Windows 7 men kan inte hitta det igen :/

Mvh Xanny.
Citera
2011-08-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanny
Innan jag formaterade min dator hade jag något som gjorde att varje gång en pop up ruta kom flyttades musen till ja svaret. Något som vet vad detta var? är säker på att det var något inbyggt i Windows 7 men kan inte hitta det igen :/

Mvh Xanny.

Tvivlar på det är inbyggt i Win 7.

Vad ska du med det föresten? Sällan bra att svara "ja" på allt.

Om du menar att pekaren bara flyttas dit och inte klickar så är det mjukvaran till din mus. Installera det så hamnar pekaren över "den troligaste" knappen.
Citera
2011-08-03, 00:05
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:

Mvh Xanny.

Vet vad du menar... har liknande funktion i xp då den flyttar pilen till rekomenderat svar. Finns i hjälpmedel. Men om du inte vill att pop-up fönster skall blockeras så kan du ändra det i webbläsaren. I internet explorer går du till 'Internetalternativ' på menyn 'Verktyg'. Klicka på fliken 'Sekretess' och bocka av 'Aktivera blockering av pop-up fönster'.
Citera
2011-08-03, 00:31
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Innan jag formaterade min dator hade jag något som gjorde att varje gång en pop up ruta kom flyttades musen till ja svaret. Något som vet vad detta var?
Kontrollpanelen -> Mus -> Pekaralternativ -> Bocka i "Flytta musknappen till standardknappen i dialogrutorna".
Citera
2011-08-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Kontrollpanelen -> Mus -> Pekaralternativ -> Bocka i "Flytta musknappen till standardknappen i dialogrutorna".

4Precis vad jag ville ha tackar
Citera
2011-08-03, 00:42
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Precis vad jag ville ha
Perfa! Allmänt tips till andra som letar inställningar:

Det är ibland lite struligt att i Kontrollpanelen hitta det man är ute efter att ändra, eftersom standardinställningen är "Visa efter kategori".

Det blir mycket mer allmänöverskådligt om man ändrar till "Visa små ikoner".

Sedan finns det "God Mode" också, men det är överkurs. Intresserade kan googla på detta begrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in