Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-01, 10:28
  #13
Avstängd
clappens avatar
Kommunism aka. lika för alla fungerar inte, för vi är människor och kommer alltid vara egoister. Låter bra i teorin men fungerar inte i praktiken...
Citera
2011-08-01, 10:35
  #14
Medlem
Grievers avatar
Ett land där man behandlar varann med kärlek och respekt, baserat på FLASHBACKANVÄNDARE? Det är som att starta ett hockeylag med neurosedynskadade.
Citera
2011-08-01, 10:36
  #15
Medlem
1Ls avatar
"I landet finns det inga pengar och inga lagar. det ända som gäller är fri vilja. vi arbetar tillsammans för att bygga bostäder köper in alla material för att skapa detta..."

Du säger att det inte finns pengar i landet, hur hade du då tänkt att vi skulle bygga bostäder genom att KÖPA material...?
Citera
2011-08-01, 10:44
  #16
Medlem
pozies avatar
och hur ska du ha råd med att köpa in material om det inte existerar pengar?
Citera
2011-08-01, 11:03
  #17
Medlem
Tallfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domaren8484
Låter skitbra. Grejen är den att när kapitalisterna märker att det funkar och går bra för landet så invaderar dom och avrättar oss. Världen funkar så. För att klara oss måste vi ha stöd från typ Kuba, Kina eller Nordkorea.

Jaa för Kina är ju inte alls kapitalistiska....

Ont:¨
Jag har tänkt i liknande banor fast lite åt andra hållet. En diktatur med mig som en stark ledare där bara de mest välutbildade får bosätta sig. Tillsammans skapar vi ett högteknologiskt samhälle där vår utveckling inte hindras av äckliga skribenter för skvallertidningar som ska övertyga oss om vad som är rätt eller fel. Det viktigaste är dock nolltoleransen av kriminalitet, alla har en chans men om man begår ett till brott efter det så är det utvisning eller avrättning som gäller.
Citera
2011-08-01, 11:38
  #18
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscar9
jag är på.

Citat:
Ursprungligen postat av mmkellsan
Jag skulle gärna vilja hänga på


Count me in ...nu är vi fyra stycken!

Jag är bra på att snickra och bygga. Kan även en hel del om jordbruk och agrikultur i allmänhet.
Om någon hittar ett tänkbart ställe så kör vi.

EDIT: Detta ödehus skulle man kunna rusta upp och ha som samlingspunkt till att börja med:
http://www.myra.nu/SmyraBL-912.html


__________________
Senast redigerad av northix 2011-08-01 kl. 11:41.
Citera
2011-08-01, 11:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1L
"I landet finns det inga pengar och inga lagar. det ända som gäller är fri vilja. vi arbetar tillsammans för att bygga bostäder köper in alla material för att skapa detta..."

Du säger att det inte finns pengar i landet, hur hade du då tänkt att vi skulle bygga bostäder genom att KÖPA material...?

Byteshandel, de ska byta potatisar och morötter mot byggnadsmaterial.
Citera
2011-08-01, 11:56
  #20
Medlem
Uroys avatar
Innan man vill signa sig på intresselistan så skulle jag vilja veta hur grundlagen kommer att se ut, vad som gäller för vadslagning, sodomi, tv avgiften, skattesats om man tjänar mer än tre potatisar om dagen.
Citera
2011-08-01, 12:12
  #21
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uroy
Innan man vill signa sig på intresselistan så skulle jag vilja veta hur grundlagen kommer att se ut, vad som gäller för vadslagning, sodomi, tv avgiften, skattesats om man tjänar mer än tre potatisar om dagen.

Citat:
I landet finns det inga pengar och inga lagar. det ända som gäller är fri vilja.

Inga lagar så du kan sodomera på. Alla gör som man vill


Citera
2011-08-01, 12:28
  #22
Medlem
Cul.De.Sacs avatar
Vad gör ni när den rättmätige ägaren till ön (det finns ALLTID en rättmätig ägare) kommer och ber er dra åt helvete annars blandar han in ordningsmakten? Stressodlar fram en massa rotsaker så ni kan köpa vapen av en skamklippt Serb och försvara ert nybyggda Utopia med våld mot de satanshorder som inte förstår er allomfattande kärleksvision? Kanske ett litet Waco II?

Det låter bra det här! Jag lovar att komma och hälsa på så fort ni vunnit ert befrielsekrig.
Citera
2011-08-01, 12:32
  #23
Medlem
Kolla in Danny Wallace how to start your own country först så kanske du får lite fler idéer
Citera
2011-08-01, 12:55
  #24
Medlem
Superduperfisks avatar
Sign me up!
Men jag vill se en mer detaljerad utöfningsplan. Tror inte vi kan odla all mat själva. Ström och internet bör finnas, ivarjefall ström. Sen borde vi göra någonting så vi kan få pengar för att köpa saker vi inte kan göra själva, kanske odla och sälja jordgubbar eller något liknande.
Sen bör något slags demokratisystem finnas vid eventuella tvister?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback