2011-08-02, 00:24
Medlem
philipabcqs avatar
Kommer du massimportera muslimer? Jag har hört att det ska vara bra med mångkultur för landet. Moskéer är ju så vackert.
Citera
2011-08-02, 00:40
Medlem
OKPOSOs avatar
Skulle man få ihop ett antal hundra personer som tror på idén starkt så tror jag mycket väl att det skulle kunna funka.

Med den slapphet och icke-existerande stolthet över det egna som staten Sverige uppvisar, och uppvisat de senaste 10-20åren så skulle det absolut inte förvåna mig.
Citera
2011-08-02, 00:41
Medlem
Bättre att köpa en bondgård i norrland för en billig penning, jag menar vad ska ni göra när ni inte får bygglov på er lilla Ö?
Citera
2011-08-02, 01:47
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huyhona
Hejsan flashback.

Jag postar denna tråden här för det är en alternativ teori vet inte var jag ska posta den annars flytta annars om den är felplacerad

Vill ni skapa ett land med mig?

Jag har tänkt mig ett land där alla behandlar varandra med kärlek och respekt, folk kommer få ha olika åsikter men de ska respekteras.

jag har tänkt mig mina vänner att vi går tillsammans i en grupp, befäster oss på en ö mellan ölands bron eller var som helst.

I landet finns det inga pengar och inga lagar. det ända som gäller är fri vilja. vi arbetar tillsammans för att bygga bostäder köper in alla material för att skapa detta, vi jobbar alla för varandra och samarbetar. Vi odlar våra egna grönsaker och potatisar och blir självförsörjande, alla delar lika.

Tänk vad vi kan skapa tillsammans. även om staten (äger) marken så går vi ihop tillsammans som grupp. Jorden är våran den kan de inte ta ifrån oss. Detta jag pratar om är fullt möjligt det är bara en fråga om vilja.

Så nu mina vänner kom med tankar och förslag, är ni med på tåget?

Inget är ömöjligt
Det du beskriver finns redan,fast inte i Sverige,och kommer aldrig finnas heller. Dröm vidare..
Men här är landet du snackar om:
http://www.kopenhamnportalen.se/artiklar/besok-christiania-i-kopenhamn
Citera
2011-08-02, 03:08
Medlem
fuck-its avatar
Förbjud religion och blanda inte folk från olika kulturer, då kanske det finns en chans att landet överlever..
Citera
2011-08-02, 03:35
Medlem
Encias avatar
Den viktigaste frågan för mig är om ni tillåter halalslakt.
Citera
2011-08-02, 04:42
Medlem
Tänker på filmen The beach, skulle fan vara något..
Någon som inte har någon familj kan ju bara ta ett fet sms-lån och sen bara sticka utomlands så har ni råd med hammare spik och viktiga föremål.

Skärgården har många tomma öar, norrland har många stora skogar, fast fok skulle dö på vintern.
Citera
2011-08-02, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Det är 18årsgräns här, din idé skulle aldrig funka.

OnT: Inte alls med på tåget, en bättre idé hade varit att ta över en stad med "ett par goda vänner", bunkra in sig och leva rövare tills massa regeringar och skit bombar skiten.
klart när det finns sånna som dig ja som vill ha allt. akta så du inte bli rånad när du går ut nästa gång.
Citera
2011-08-02, 05:00
Medlem
0% skatt också allt är frivilligt sjukhusen också polisen med lär funka
Citera
2011-08-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yippee.ki-yay
klart när det finns sånna som dig ja som vill ha allt. akta så du inte bli rånad när du går ut nästa gång.

Haha, jag tror bara att det ger ett bättre resultat :P

Konflikter kommer att uppstå efter ett tag, och ni kommer inte kunna hålla i eran rosa fluffvärld förevigt!
Citera
2011-08-02, 07:14
Medlem
Germanofils avatar
Och vad händer om hälften av "landets" invånare visar sig vara lata jävlar som inte tillför ett skit till landet? Ska de fortfarande få äta av er mat och nyttja era bostäder?
Citera
2011-08-02, 08:52
Medlem
joees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huyhona
Hejsan flashback.

Jag postar denna tråden här för det är en alternativ teori vet inte var jag ska posta den annars flytta annars om den är felplacerad

Vill ni skapa ett land med mig?

Jag har tänkt mig ett land där alla behandlar varandra med kärlek och respekt, folk kommer få ha olika åsikter men de ska respekteras.

jag har tänkt mig mina vänner att vi går tillsammans i en grupp, befäster oss på en ö mellan ölands bron eller var som helst.

I landet finns det inga pengar och inga lagar. det ända som gäller är fri vilja. vi arbetar tillsammans för att bygga bostäder köper in alla material för att skapa detta, vi jobbar alla för varandra och samarbetar. Vi odlar våra egna grönsaker och potatisar och blir självförsörjande, alla delar lika.

Tänk vad vi kan skapa tillsammans. även om staten (äger) marken så går vi ihop tillsammans som grupp. Jorden är våran den kan de inte ta ifrån oss. Detta jag pratar om är fullt möjligt det är bara en fråga om vilja.

Så nu mina vänner kom med tankar och förslag, är ni med på tåget?

Inget är ömöjligt

Hur tänkte du där? Ska du betala i kottar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in