2011-07-30, 19:40
Medlem
hannes156s avatar
Hej!

Så här är det. Du är Sveriges enda ledare och kan bestämma vad du vill utan att några frågor.
Ditt mål är att ge Sverige så stor världsmakt som möjligt med 5 val och inget mer.

Ditt ledarskap startar 01/01-1900 och du både lever och regerar fram tills idag.

Var kreativa och låt fantasin flöda
Citera
2011-07-30, 19:48
Medlem
1. Hårdare krav på invandring.
Dvs: Lära sig språket, skaffa jobb, egen bostad osv.

2. Sätta ett högre pris på en värdefull exportvara, t.ex järnmalm. Se till att inkomsterna är större än utgifterna.

3. Hårdare fängelsestraff, så vi får ner brottsligheten och därmed kan locka hit fler invånare. (så länge dom följer nr 1)

4. Marknadsföra Sverige som ett naturskönt land med många möjligheter. ta titelt "Möjligheternas land" från USA till Sverige.

5. Visa framfötterna i internationella tävlingar såsom OS, VM och EM. Därmed kan vi visa att vi är ett begåvat folk.

Så TROR jag att jag skulle vilja göra =)
Citera
2011-07-30, 20:09
Medlem
supraas avatar
1 jag skulle göra är att se till att fler invandrare kom från vita länder så man fick upp Sveriges befolkning. (genom och ge bort en bit mark)
2 Se till att Norge inte blev självständigt.
3 Bygga upp militären och ta tbx Finland
4 Satsa på infrastrukturen
5 Befolkningen skulle vara friare, men skatt på en medelhög nivå för och klara välfärden.
(Med välfärd menar jag inte att man skulle kunna leva på bidrag någon längre tid)
Citera
2011-07-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes156
Hej!

Så här är det. Du är Sveriges enda ledare och kan bestämma vad du vill utan att några frågor.
Ditt mål är att ge Sverige så stor världsmakt som möjligt med 5 val och inget mer.

Ditt ledarskap startar 01/01-1900 och du både lever och regerar fram tills idag.

Var kreativa och låt fantasin flöda

Intressant tråd och diskussion

1 Se till att Sverige företagsamhet ökade och att företag etablerade sig i små städer också samt turismen

2 Se till att man har koll på invandringen och inte ta in fler än man klarar av

3 avskaffa religionen gör inget skit nytta ändå

4 Hårdare straff system

5 Se till att man satsar på naturkraft och miljövänligt i hem och bruk.
Citera
2011-07-30, 21:16
Medlem
Nikromas avatar
1. Kräva mer utav de som invandrar. Språkkunnighet och inte utföra några brott. Om dessa krav inte uppfylls så är det tillbaka till hemlandet. Dessutom undvika att skapa utanförskapsområden

2. Sätta ribban högre för vad för fall DO ska ta upp. Företag, föreningar och vanliga människor ska få kunna uttrycka sig på ett normalt sätt utan att känna sig rädda för att bli anmälda.

3. Låta Norge bli självstyrande, dock under svenska kungen/regeringen

4. Hjälpt Norge, Finland under andra världskriget.

5. Se till så att skatterna ligger på samma nivå för de flesta invånare. Dock en viss lägstsumma så att de som inte tjänar mycket kan få mer i plånboken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in