2011-07-30, 14:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
jag räknade lite och fick det till 102, men jag vet inte exakt hur betalningskyddet fungerar samt om det är avi/ kort avgifter etc som tillkommer så jag skulle gissa att det kan vara upp mot 120 månader vilket brukar vara maxgränsen för denna typ av lån.

Det bästa han kan göra är att lägga om lånet om möjligt samt att göra extraamorteringar när han har råd , är alltid tillåtet på denna typ av lån .

Just ja, betalningsskyddet/førsäkringen skall ju räknas i från, det är ju en del av totalkostnaden men inte i räntan (det är ju førsäkringen man tjänar de grova pengarna på). Det låter som en tioåring...

Edit: får det till 117,5 mnd när førsäkringen räknas bort. Fantastiskt egentligen, forsäkringen i sig motsvarar alltså två års nedbetalning på lånet. Sucker?
Senast redigerad av Gromgutten 2011-07-30 kl. 14:55.
Citera
2011-07-30, 14:37
Medlem
Sådan jävla waste att låna med så dyra villkor. Helt galet. Fullständigt galet. Ska vara en jävla bra deal man ska använda pengarna till isåfall.
Citera
2011-07-31, 21:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Sådan jävla waste att låna med så dyra villkor. Helt galet. Fullständigt galet. Ska vara en jävla bra deal man ska använda pengarna till isåfall.

Kan ju varit något som førväntas øka i värde med mer än 13.75%/år i tio år. Eller något som normalt sett kostar 350.000 som verkligen behøvdes, då motsvarar ju detta mindre än nollränta.
Citera
2011-08-11, 01:47
Medlem
Sista_Bossens avatar
Tack för svaren, ska prova.
Har tyvärr inte köpt något av värde för pengarna.
De gick till en misslyckad affärsidé.
Jag borde kunna ta ett lån på någon större bank med mindre ränta då jag tjänar bra, men jag har så sjukt många kreditupplysningar i bagaget så jag tror jag går bet även där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in