Finns inget sans och vett i KGB-påståendet. Vitryssland har inget att tjäna på att sponsra något sådant. Antagligen bara västerländska intressen som försöker smeta påstådda terrorist-associationer på sina fiender.
Förklaringen till att man kastar bajs på vityssland lär bland annat vara:
Citat:
U.S. Special Envoy Hannah Rosenthal reports, "President Lukashenka and other Belarusian government officials are known for making anti-Semitic statements."
och
Citat:
"According to Rosenthal, "The [Belarus] government does not provide tolerance education and acts of vandalism go unpunished, while the state press and other government agencies continue to publish anti-Semitic literature."