2012-12-02, 17:17
Medlem
Oxycontin är likgiltligt som heroin för en del har jag läst.. IV alltså.

Har även läst att 87% av Oxycontin blir s.k ''biotillgängligt'' av att ta det oralt. Alltså är ett oralt intag av oxycontin jämförbart med heroin IV?
Citera
2012-12-02, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokerthaiklubb

Har även läst att 87% av Oxycontin blir s.k ''biotillgängligt'' av att ta det oralt. Alltså är ett oralt intag av oxycontin jämförbart med heroin IV?
Ruset blir inte lika intensivt då oralt upptag inte går lika snabbt till den där blod-hjärn-barriären (har jag för mig det heter), intravenöst går den direkt dit och rushen blir starkare. Långtidseffekten borde kanske vara ganska likt

Men jag IVar inte så kan inte tala av egen erfarenhet.
Citera
2012-12-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokerthaiklubb

Bästa sättet att ta oxy om man inte vill ta iv är att tugga eller svälja tabletten helt enkelt för att det tas upp så bra i magen så det är onödigt att krångla med annat. Sen tycker jag utan tvekan att oxy är den opiat med bäst påslag "kick" men har aldrig testat att injicera.
Citera
2012-12-03, 16:06
Medlem
Räcker det med att man biter sönder oxycontin tabletten i två delar för att depot effekten ska försvinna eller måste den krossas helt?
Citera
2012-12-04, 04:58
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
om man har oxy i tablett 40mg kan jag dela denna i 3 delar?
personen i fråga hade aldrig tagit opiater och han undrade eftersom han skulle köpa dessa.
Citera
2012-12-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
personen i fråga hade aldrig tagit opiater och han undrade eftersom han skulle köpa dessa.

Klart du kan dela den i 3 delar men det är lite onödigt med en 40mg, bättre att ta den som den är eller tugga den.
Citera
2012-12-05, 15:04
Bannlyst
Citat:

Krossa den gör 2 högar. Sniffa en hög och du får ett fint och tryggt första rus för en rookie. 40 är för mycket. Bättra att sniffa i början oxå. Går snabbare in i systemet och du får "kick" på sitt vis. 20mg krossat alltså nasalt. Händer för lite efter en timme, ja, sniffa den andra oxå då då.

Bra att ha antihistaminer om det skulle börja klia. Vissa får klåda ibland, och då sabbar det allt.
Citera
2012-12-05, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raideq
jag kände dock inte av 40mg första gången i mitt liv jag tog oxy, utan någon som helst tolerans, behöver minst 80mg. kan ju inte va mysigt öht med 20mg o.o ändå så väger ja bara 70kilo

Det är så. Det är mycket som varierar. Beroende på vad man har ätit, sinnestillstånd, grupptryck, och sen biologi. Uppenbarligen är du en högtoleransare. Jag har stött på många såna. Jag har sett rookies skjuta först 40mg oxy, känner inget. Sen 40 till, och bara lite småskön. Sen mot min inrådan, skjuta 40 till ytterligare och först då ramlade han snett baklänges i soffan och fastnade med blicken. Men 120 mg IV för en rookie är döden normalt sett.... Max 40 IV.
Men rekommendationen från min sida, better safe than sorry, 20 mg krossat nasalt. Sen 20 till om det inte funkar. Sen krossa en 40'a då i munnen. Men stoppa vid 80, för det är där folk börjar dö.
Citera
2012-12-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Räcker det med att man biter sönder oxycontin tabletten i två delar för att depot effekten ska försvinna eller måste den krossas helt?

hehe
depåeffekten förstörs ju lite då tableten bryts ner fortare. Den först alltså partiellt. Du får lie snabbare påslag så klart. Och ännu snabbare i 4 bitar, eller 8 osv....

Tabletten är konstruerad för att inte göras sönder, görs den sönder så förändras utsöndringen av det aktiva ämnet normalt sett. (gäller inte metadon)
Citera
2012-12-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Krossa den gör 2 högar. Sniffa en hög och du får ett fint och tryggt första rus för en rookie. 40 är för mycket. Bättra att sniffa i början oxå. Går snabbare in i systemet och du får "kick" på sitt vis. 20mg krossat alltså nasalt. Händer för lite efter en timme, ja, sniffa den andra oxå då då.

Bra att ha antihistaminer om det skulle börja klia. Vissa får klåda ibland, och då sabbar det allt.

Men det tas ju inte upp bättre i näsan så är det inte bara onödigt att snorta om man kan få bättre effekt oralt?
Citera
2012-12-06, 02:14
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix

okej men om snubben inte har antihistaminer? kan man slänga i sig benso då elr är det farligt?

mvh
Citera
2012-12-06, 03:36
Bannlyst
Citat:
okej men om snubben inte har antihistaminer? kan man slänga i sig benso då elr är det farligt?

mvh

Ah, så viktigt är det inte. Oxy brukar inte klia som h och sub gör. Men det kan det.
Jag skulle köra på 20mg nasalt om jag e rookie.
Benso boostar ju, speciellt xanor. Det kan du göra men inte mer 1mg , för sen blir det farligt.
Benson hjälper ju inte mot klådan.

Börja med oxy bara nasalt 20mg + ev. 1mg xanor. Det ÄR säkert. Men jag vill inte rekommendera att gå över där FÖRSTA gången.
Fan, 5mg gör tjejer iaf speedade och rusiga på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in