Resultat:
0%
röster
2026-03-31, 18:28
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Klockan 22 sover störst del av folket. Dom som inte sover vid denna tid struntar i om det är ljust eller inte.

Jag var inte född när man införde sommartid men förstår inte grejen. Ta tillbaka normaltiden (vintertid) och låt oss läsa riktiga nyheter än allt tjat om att ställa fram eller tillbaka klockan, vem som är för och vem som är emot.
Det handlar inte bara om ljuset utan även om värmen under kvällen, något vi verkligen inte är bortskämda med i Sverige. Det skulle bli ett par grader kallare en timme tidigare på kvällen och ett par grader varmare på förmiddagen istället. Vare sig det är 19.00 eller 20.00 på kvällen så hade vår och sommarkvällarna blivit ännu kallare än vad de är idag.
Citera
2026-03-31, 18:32
Medlem
hippilis avatar
Det var väl 1980 dom kom på det påhittet med flytta klockan och för min del kan det avskaffas och låta vinterns kvällar bli en timme längre istället
Citera
2026-03-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det var väl 1980 dom kom på det påhittet med flytta klockan och för min del kan det avskaffas och låta vinterns kvällar bli en timme längre istället
"Sommartid" året runt alltså, jag håller med. Kanske till och med ytterligare en timme, alltså UTC+3 året runt.
Citera
2026-03-31, 18:53
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
"Sommartid" året runt alltså, jag håller med. Kanske till och med ytterligare en timme, alltså UTC+3 året runt.
Sverige hade tjänat på sommartid året runt och sen en extra sommartidstimme .Det finns ingen anledning att solen ska gå upp tre, fyra eller ens fem på natten.

2+ timmar sommartid hade dock inte varit optimalt under vintern.
Senast redigerad av Pedri 2026-03-31 kl. 19:03.
Citera
2026-04-02, 17:30
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Det handlar inte bara om ljuset utan även om värmen under kvällen, något vi verkligen inte är bortskämda med i Sverige. Det skulle bli ett par grader kallare en timme tidigare på kvällen och ett par grader varmare på förmiddagen istället. Vare sig det är 19.00 eller 20.00 på kvällen så hade vår och sommarkvällarna blivit ännu kallare än vad de är idag.

Vilket problem. Klarade vi av det innan sommartid infördes så kan vi klara av det idag med. Eller har vi verkligen gått och blivit sånna fjollor att vi inte ens tål lite kyla mer?
Citera
2026-04-04, 00:54
Medlem
Jag hatar sommartid.
Jag lider av sömnångest och är jättenoga med mina sovtider (jag har svårt att sova).
Jag brukar lägga mig halv två (och tar en insomningstablett) men nu ska det vara halv tre.
Försent.
Brukar ha väckning halv nio (om jag inte vaknar tidigare).
7 timmars sömn.
Nä nu ska jag kliva upp halv tio..
Jag har saker att göra före tolv.
Jag vet inte när jag ska lägga mig.
Inte när jag ska vakna.
Inte när jag ska börja öla.
Måste börja dricka en timme senare om det ska funka.
Bolaget stänger kl 17 orginaltid.
Allt är bara kaos.
Senast redigerad av Flashmaxad 2026-04-04 kl. 01:28.
Citera
2026-04-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Sverige hade tjänat på sommartid året runt och sen en extra sommartidstimme .Det finns ingen anledning att solen ska gå upp tre, fyra eller ens fem på natten.

2+ timmar sommartid hade dock inte varit optimalt under vintern.
Kollade Stockholm. Den 21:e december skulle solen gå upp 10:43 istället för 8:43, och ner 16:48 istället för 14:48.

Helt okej för min del.
Citera
2026-04-20, 23:48
Avslutad
Har man husdjur så spelar det noll roll eftersom djur struntar i de här dumheterna.

De är helt naturliga i sin dygnsrytm och det är alltså inte dem man ska bli irriterad på när staten försöker manipulera vår relation med naturen.

Det är djupt onaturligt och ett tyranniskt försök att tvinga människor att låta klockan överordnas biologin.

Allt har enbart blivit sämre i människors tillit till varandra sedan 1980 då spektaklet infördes.

Att bryta ner själva tidsuppfattningen är en ökänd teknik då man hjärntvättar människor.

Att det har många negativa hälsoeffekter och stör sömncykeln är ytterligare ett övergrepp av en stat som adopterar koreaner som blir galna och ger hormoner till småbarn.

Förstår man inte gudslösheten och det gränslösa föraktet inför människans värdighet som biologisk varelse, Ja då håller man givetvis på med den här typen av förringelser.
Citera
2026-04-25, 13:55
Avstängd
Förhoppningsvis är våren 2027 sista gången vi ställer fram klockan!
EU är otroligt sega.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in