Resultat:
0%
röster
2023-10-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så klockan skall inte följa solen? Varför inte ställa dygnet efter ljuset?

Kvällarna är alldeles för ljusa på sommaren tycker jag. Men det är väl en smaksak.
Citera
2023-10-29, 15:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Kvällarna är alldeles för ljusa på sommaren tycker jag. Men det är väl en smaksak.
Då finns det något som kallas rullgardin.
Citera
2023-10-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Då finns det något som kallas rullgardin.

Tycker det är mysigare utomhus när det är både ljummet och mörkt. Ljumna, mörka augustikvällar är ju underbara.
Citera
2023-10-29, 15:33
Medlem
Citat:
Jag tycker att sommartid året runt hade varit bäst. Om vi hade struntat i att ställa om klockorna i natt så skulle ljuset dröjt sig kvar längre in på eftermiddagarna. Under sommarhalvåret finns det ju snarare ett överflöd av ljus och ljumna sommarkvällar är bara mysigare om de är mörka.
Nu tänkte du lite fel, hade vi inte ställt tillbaka till normaltid inatt så hade det blivit mörkt tidigare...
Citera
2023-10-29, 16:17
Medlem
Citat:
Jag fattar inte?
Citera
2023-10-29, 16:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nu tänkte du lite fel, hade vi inte ställt tillbaka till normaltid inatt så hade det blivit mörkt tidigare...
Nej hade vi behållt sommartiden så hade det blivit mörkt senare på eftermiddagarna. Däremot hade det blivit mörkt längre på förmiddagarna.
Citera
2023-10-29, 16:57
Medlem
Citat:
Jag fattar inte?

Jag tycker det är mysigare om det lite mörkare på sommarkvällarna helt enkelt. Sommartid året runt skulle ju göra att det mörknade en timme tidigare under sommarhalvåret.
Citera
2023-10-29, 17:19
Medlem
Låt det vara sista gången vi ställer om klockan nu i natt. Vi ska ha normaltid hädanefter.
Citera
2023-10-29, 18:01
Medlem
Citat:
Jag tycker det är mysigare om det lite mörkare på sommarkvällarna helt enkelt. Sommartid året runt skulle ju göra att det mörknade en timme tidigare under sommarhalvåret.
Så du menar att klockan styr ljuset?
Citera
2023-10-29, 18:22
Medlem
Citat:
Så du menar att klockan styr ljuset?

Förstår din poäng men jag gillar när det är lite mörkare på sommarkvällarna helt enkelt så för min del vore det trevligt med ständig sommartid även om den inte är naturlig, så att säga.
Citera
2023-10-29, 18:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Låt det vara sista gången vi ställer om klockan nu i natt. Vi ska ha normaltid hädanefter.
Nog noll chans att EU hinner fatta beslutet före sista helgen i mars då det blir sommartid igen.
Citera
2023-10-30, 17:23
Avslutad
Min bil som är tillverkad i Japan har denna bug:

TPMS tire pressure monitoring system som är lag på att alla bilar ska ha i EU men som man inte behöver ha i Sverige slår på varningslampan när klockan går fel.

Den ställde inte om sig efter GPS automagiskt utan jag var tvungen att gå in och ställa om klockan i morse till vintertid manuellt, då slocknade också varningslampan.

Japan har inte sommar/vintertid eftersom det är integritetskränkande för arbetarna, men så är det iaf. Jag har funnit någon form av helt onödig grej pga den här förbannade våldtäkten på vår naturliga rytm som jag kan reta mig på till i vår då det är dags igen att bli på dåligt humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in