Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-24, 19:53
Medlem
Tja, har en MBA och har med mig den överallt!

Min fråga till er är om det finns några sköna appar/program som gör den säkrare, allt från att säkra lösenord till att inte göra det åtkomlig för andra personer!

Har inte lösen ord på den pga att jag inte orkar skriva i det varje gång jag drar upp locket som jag gör säkert 10-20 gånger per dag, skulle va schysst om man slapp det om man var på loggad på sitt wifi nätverk och sen när man var ute så är man tvungen att skriva in lösen - finns det någon som app?
Citera
2011-07-24, 20:00
Medlem
qrizzes avatar
Tråd -> Programvara - Mac OS

//mod
Citera
2011-07-24, 20:02
Medlem
qrizzes avatar
Låter väldigt osäkert att enbart ha lösenord på div. program då du är inloggad som adminstratör på datorn.

Bättre är att ha ett lösenord för inloggning och även när skärmsläckaren går igång.
Du kan kryptera disken med FileVault.
Citera
2011-07-24, 20:06
Medlem
tzjs avatar
Kan tipsa om programmet iAlertU.

Ett program som larmar om någon rör datorn när den är låst, tar en bild med webcamen och skickar till din mail. Den visar också i vilket område datorn befann sig i när larmet gick.

Mycket bra.

http://www.macupdate.com/app/mac/21282/ialertu

Jag använder det själv när jag är på resande fot.

Edit: Ingen kommer in i datorn när det är aktiverat, så glöm för fasen inte lösenordet till programmet. Då är du rökt.
Citera
2011-07-24, 20:10
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwall

Har inte lösen ord på den pga att jag inte orkar skriva i det varje gång jag drar upp locket …
Redan här kan man fråga sig om du verkligen är intresserad av att göra datorn säker. Du har ju liksom missat det mest grundläggande.

I övrigt, precis som tzj skriver, är iAlertU ett alternativ om datorn kommer på vift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in