2011-07-24, 13:37
Medlem
Pyzkos avatar
Jag vill mest har dom för dom betyder mycket för mig.
Både pappa farbror o farfar har haft såna så det är en liten släkttatuerering

Tack Kiif för svaret om att det inte är viktigt att dom sitter på precis rätt ställe då jag hade fattat de som om det var viktigt att dom satt på rätt ställe mellan tummen och pekfingret.
Citera
2011-07-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Jag vill mest har dom för dom betyder mycket för mig.
Både pappa farbror o farfar har haft såna så det är en liten släkttatuerering

Tack Kiif för svaret om att det inte är viktigt att dom sitter på precis rätt ställe då jag hade fattat de som om det var viktigt att dom satt på rätt ställe mellan tummen och pekfingret.

De var så lite så. På den tiden då luffare och annat löst folk började tatuera in dessa prickar, var inte tatuering alls accepterat bland befolkningen som inte själva var luffare, pirater eller tjyvar. Därför tatuerade de prickarna på ett sätt så att de lätt kunde dölja dem, när de hamnade i sällskap med finare folk, som ansåg dem vara sämre människor pg a sin tatuering. Idag är det lite annorlunda, även om det fortfarande finns folk som anser att en människa med en tatuering på handen är en dålig människa, vilket troligen är ett faktafel . Jag tycker du ska tatuera prickarna mellan tummen och pekfingret, men någon cm längre upp, mot ovansidan av handen så att den inte kan gömmas. Tatueringar ska synas...
Citera
2011-07-24, 22:38
Medlem
Pyzkos avatar
Tack nu ska man sätta sig med nål o bläckpenna så fort man vaknar till liv imorgon efter världen bakfylla
Citera
2011-08-04, 02:31
Medlem
Citat:
Tack nu ska man sätta sig med nål o bläckpenna så fort man vaknar till liv imorgon efter världen bakfylla

Jag är lite sugen på att få veta om du gjorde det eller inte?
Citera
2011-08-15, 13:07
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Nå? Blev det av?
Citera
2011-08-15, 20:10
Medlem
Pyzkos avatar
Tyvärr har de inte blivit av ännu pga att jag är vänsterhänt och ska ha de på vänster. De skulle funka utmärkt att göra de om jag var högerhänt Men kan inte göra något alls med högerhanden nästan speciellt inte sticka mig i vänsterhanden Men ska gå till en studio och göra de så man inte blir sjuk av bläcket
Citera
2011-08-17, 19:22
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag blev skitbesviken på mitt ex när han tog bort sina luffarprickar En dag var de plötsligt borta, ett fult litet snitt syntes istället. En läkarkompis till honom hade skurit bort dem.

Han hade haft prickarna sen han var typ 17 år eller nåt, och han tog bort dem när han var... 36 tror jag. Jag hade vant mig vid dem under de 12 år som vi hade känt varandra.

Tycker det är "fint" med luffarprickar, om de är gjorda av "rätt" anledning. De får inte vara snyggt gjorda av nåt proffs utan de ska vara lite "skabbiga".
Citera
2012-02-17, 18:10
Medlem
höruduru, luffarprickar får man bara ha när man har vandrat till fots genom Sverige och sökt jobb i de tre största städerna, man får heller inte göra det hos en tatuerare man ska låta en vän göra den elelr göra den själv. min farfarsfar gjorde denna vandring och tatuerade in de tre prickarna, sen när min farfar gick till sjös tatuerade han in sina egna prickar på sin hand. sen när han kom hem så fick han en utskällning om att han inte förtjänade prickarna.
Citera
2012-02-18, 17:44
Medlem
TotenEngels avatar
Luffarprickar är ett klassiskt gammalt motiv som sagt. Cornelis Vreeswijk hade det gaddat på vänsterhanden faktiskt.
Citera
2017-06-03, 20:58
Medlem
Citat:
Hej funderar på om jag ska skaffa luffarprickar på handen.
Är de någon som vet vad de kan kosta?
Tacksam för svar.
.
I bibeln står det om att vi alla till slut ska bära djävulens tecken på handen. Jag tänkte då att dessa tre prickar symboliserar djävulens odjurets tal 666. Det kommer lite för nära ganska mycket för nära bibeltexten för att inte vara det jag påstår
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in