Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-21, 16:12
Medlem
Har lite problem med att få igång svt-play på min macbook pro.

Ljudet hörs men är ingen bild, testade youtube lite snabbt om det skulle vara flash som spökade men det fungerade galant.

Så...finns det någon lösning till detta?

Kör med med Lion och firefox.

//hmmz
Citera
2011-07-21, 16:14
Medlem
fixiefyllas avatar
högerklicka för flashinställningarna och prova slå av hårdvaruaccelerationen.. har spökat på svtplay förut iaf. speciellt när det varit livesändningar
Citera
2011-07-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
högerklicka för flashinställningarna och prova slå av hårdvaruaccelerationen.. har spökat på svtplay förut iaf. speciellt när det varit livesändningar

Jag får fram rutan med inställningarn, men väl där så kan jag inte trycka någonstans. Knapparna svarar inte när jag ska klicka på dom
Citera
2011-07-21, 17:53
Medlem
fixiefyllas avatar
skumt, skulle dock inte förvåna mig om flash är boven (brukar vara det... ).. har du senaste versionen installerad? firefox uppdaterar väl inte flashpluginet själv som typ chrome gör?
Citera
2011-07-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
skumt, skulle dock inte förvåna mig om flash är boven (brukar vara det... ).. har du senaste versionen installerad? firefox uppdaterar väl inte flashpluginet själv som typ chrome gör?

Jag gissar på att det var livesändningen som var problemet.
Hade nämligen tänkt att kolla på golfen idag.

Testar jag att köra ett inspelat program så fungerar det galant.

Får hoppas att det fungerar bättre imorgon.
Citera
2011-07-21, 21:20
Medlem
fixiefyllas avatar
tänkte mer på att du inte kunde trycka på knappar i inställningarna.. det måste ju vara flash borde ju finnas en config-fil någonstans? och de inställningarna är väl globala? tror jag iaf..

precis det problem du beskriver hade jag i vintras, då hjälpte det att stänga av hårdvaruaccelerationen. jobbigt att det inte verkar gå att göra för dig :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in