2011-07-21, 12:17
Medlem
Mangograperapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blimey

Jasså, men att hata SD går bra..... Stolpskott alltså, SD är ju de enda som vill ha hårdare straff och som tar upp problemen.

Synd att man har dem som enda alternativ då de har såpass viktiga perspektiv på flertalet frågor.

Ligger dock mycket i detta. Rösta gör man för samhället och detta är en högst samhällspolitisk fråga!
Senast redigerad av Mangograperape 2011-07-21 kl. 12:22.
Citera
2011-07-21, 12:20
Medlem
husseinbolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Läser du ordentligt så sa chefen att de redan visste vem det var.

nej det gör dom inte
Citera
2011-07-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eva Blomdahl verkar inte heller ha alla hästar hemma när hon kallar ett våldtäktsförsök för "evenemang". Undrar om hon skulle tycka att det var ett evenemang om det var hon själv som hade varit utsatt.

Nej, hon kallar inte ett våldtäktsförsök för "evenemang". Hon kallar evenemanget på Facebook för evenemang, vilket det också heter.

http://www.facebook.com/event.php?eid=219661348060641

Inte bara har du ordet "event" i länken, utan det står även "offentligt evenemang" högst upp på sidan. Var har du dina egna hästar?

Jag tycker att det är något som inte stämmer med den här historien.... Hur kan en utländsk taxichaufför - den lägst stående typen av individ i ett samhälle, näst efter lokalvårdare - frias utan rättegång, trots offrets vittnesmål, två utomstående vittnen samt en övervakningsfilm? Det är ju fullständigt obegripligt.

Men vad som är ännu mer obegripligt är varför Virge Tikas inte lämnas polisens rapport till chefen för Taxi Göteborg, trots upprepade uppmaningar. Hur förklarar hon detta egentligen? Seriöst, vad väntar människan på?

Jag tror inte att Virge Tikas är helt ärlig med sin berättelse. Det är helt enkelt något som inte stämmer riktigt här.
Citera
2011-07-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Nej, hon kallar inte ett våldtäktsförsök för "evenemang". Hon kallar evenemanget på Facebook för evenemang, vilket det också heter.

Inte bara har du ordet "event" i länken, utan det står även "offentligt evenemang" högst upp på sidan. Var har du dina egna hästar?

Jag tycker att det är något som inte stämmer med den här historien.... Hur kan en utländsk taxichaufför - den lägst stående typen av individ i ett samhälle, näst efter lokalvårdare - frias utan rättegång, trots offrets vittnesmål, två utomstående vittnen samt en övervakningsfilm? Det är ju fullständigt obegripligt.

Men vad som är ännu mer obegripligt är varför Virge Tikas inte lämnas polisens rapport till chefen för Taxi Göteborg, trots upprepade uppmaningar. Hur förklarar hon detta egentligen? Seriöst, vad väntar människan på?

Jag tror inte att Virge Tikas är helt ärlig med sin berättelse. Det är helt enkelt något som inte stämmer riktigt här.
Det är något skumt med de där 2 vittnena - - Jag skulle vilja läsa FUP. Journalisterna, Taxi Göteborg eller Virje (BO)Tik far med osanning.
Citera
2011-07-21, 12:48
Medlem
MikeLitoriss avatar
Undrar vad hon skall ta som nästa projekt, när detta lugnar ner sig?
Hon är i media nu och rikskänd dessutom, räcker det?

Snart kommer det in en anmälan nere i Kroatien om en nattportier, som tryckte in henne i hissen.

Vi har ju bara läst om slutet i historian, hur chaffisen tryckte in hennes ansikte i sin bak.
Intressant hade varit om vad som får en man att göra detta på en resenär, kanske förlora firmabilen, anseende och allt pga en 27-årig finska.

Kanske har han en anställd för sin firmataxibil, som kör om nätterna

Undrar vad hon eggade han med?

Tycker man skall vara kritisk, när vissa historier är för bra för att vara sanna.
Tror hotet inte kan ha kommit från chaffisen, då har han verkligen grävt ner sig, mer troligt av en facebookläsare av hennes sida, någon som vill se och höra vilken effekt det ger på henne.

Ur hennes blogg: -"Det är helt enkelt mitt kall att hjälpa alla dem stackars vilsna tonåringar som desperat skriker efter min vägledning"

Hjälpa tonåringarna att inte bli antastade i taxibilar, hjälpa tonåringar att inte klä sig som trash. Låter som hon mer drog igånge taxihändelsen för att visa något.
Citera
2011-07-21, 13:09
Medlem
RosettaStoneds avatar
Citat:
Tilläggas bör även att hon är med i ett gäng anti-SD grupper på facebook.

Var så när på att gå med i hennes lilla grupp tills att jag såg det.
Hon är f.ö bi och med i Fi grupp.

Asså dessa dårar fattar inte ens vad som är fel med mångkulturen när den bokstavligt talat slår dem.

"Virge Tikas
Nu är det dags att komma en jävligt bra plan som går ut på att utrota alla dessa jävlar som misshandlar, våldtar, hotar och förtrycker oss en gång för alla!!!!"

Jasså, men att hata SD går bra..... Stolpskott alltså, SD är ju de enda som vill ha hårdare straff och som tar upp problemen.

Dock så ligger skillnaden i att hon vill utrota samtliga som begår dessa brott. Hon skriver inte att det endast är invandrare som beter sig som svin.
Citera
2011-07-21, 13:14
Medlem
Estresss avatar
Om det som Eva Blomdahl säger på facebook stämmer, att Virge inte velat dela med sig av infon, kanske hon har blivit hotad av taxichauffören, eller, jag vet inte, allt blir så jävla lustigt när facebook blandas in.
Citera
2011-07-21, 13:15
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada

Är på din sida här jag med.

Klart det är något hon undanhåller från media och facebook, annars skulle det vara ett solklart fall detta.

Jag lutar åt att hon är en feminist av högre rang och är förbannad på någon, möjligtvis taxichaffisar i alla dess form, och vill få ett stopp på "övergreppen" hon hör om dagligen av sina feministvänner.
Citera
2011-07-21, 13:40
Medlem
RosettaStoneds avatar
Citat:
"SD är ju de enda som vill ha hårdare straff och som tar upp problemen."
Vilken del av hårdare straff är det du inte förstår?

Jag förstår vad som menas med hårdare straff, men tack ändå. Det jag reagerade på var att du kopplade hennes anti-SD åsikter till vad hon utsattes för.

"Tilläggas bör även att hon är med i ett gäng anti-SD grupper på facebook."
Relevant?

Hursomhelst, nog om detta från mitt håll.

OnT: Tycker att det är konstigt att Virge ska behöva skicka rapporten till Taxi Göteborg. Visst, hade jag varit Virge hade jag skickat den ögonaböj, men nog måste företaget veta vem som var anklagad?
Citera
2011-07-21, 13:49
Medlem
Som sagt visste cheferna redan vem den anställde var, så varför de vill ha rapporten för att få veta detta får någon av högre rang svara på.
Citera
2011-07-21, 13:55
Medlem
Fyfan va vidrigt även om det förmodligen blir allt vanliga, han var säkert svensk
Citera
2011-07-21, 14:14
Medlem
hashs avatar
Taxi i Göteborg har spårat ur fullständigt, alla frifräsare lurar kunder hela dagarna och det tycks numera finnas mängder av kriminella chaufförer. Även de stora bolagen tycks få ta en del av våra nysvenskars kreativitet i arbetet

Alltid när jag tar taxi hem från krogen, så får jag guida chauffören numera, så vart det inte på 90-talet.
Många har t o m GPS i bilarna, men nu har de ett annat problem, dom kan ju förfan inte stava till gatunamnen.

Hur som helst så kommer detta trappas upp, detta är inte första gången någon tjej blir antastad eller utsatt för ett våldtäktsförsök av taxichaufförer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in