Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om man blivit avstängd för att man är under 18 ska man inte behöva ansöka om amnesti. Man ska nämligen inte bli avstängd längre än till 18-årsdagen. Hur har ni kunnat uppfatta regelverket på annat sätt?
Om man nu råkar blivit 18 år men fortfarande har ett avstängt konto har man enligt min mening rätt att starta ett nytt konto då man uppfyller kraven för att bli medlem samt som grunderna för den tidigare avstängningen upphört. Vill man ha sitt konto upplåst skickar man ett PM till Admin och förklarar att man blivit 18 år och baserat på hur inlägget som avstängningen grundas på beslutar Admin om avstängningen ska upphöra eller inte. Men någon regelrätt amnestiansökan är det inte fråga om.
Om ovanstående moderatorer fortfarande är av avvikande åsikt ser jag gärna att Admin svarar direkt här i tråden.
Att en avstängning som borde vara tidsbestämd blir permanent kan exempelvis bero på att forummjukvaran inte tillåter hur många alternativ som helst vid avstängning och jag skulle gissa på att så är fallet här.
Att man inte behöver söka amnesti efter man fyllt 18 är visserligen korrekt, men det är aldrig under några som helst omständigheter upp till den enskilde användaren att själv avgöra när en avstängning ska hävas och därmed inte vara något att bry sig om. Så länge kontot är avstängt ska man inte vara aktiv på forumet oavsett vad man har för skäl, och ignorerar man detta bryter man mot regel 1.07 vilket resulterar i att avstängningen förlängs med minst ett halvår. Det enda undantaget är som påpekats att posta i Feedback.
Det bästa och enklaste är att lägga fram sitt ärende i Feedback, alternativt kontakta admins, och jag har svårt att se att en rimlig begäran att få sitt konto aktiverat efter en underårighetsavstängning skulle avslås.
Jag vill dock upprepa och vara väldigt tydlig med att det inte bara är att registrera ett nytt konto och utgå ifrån att det bara är att köra på som om inget har hänt.