2011-07-19, 00:06
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
men jag skrev ju, han får ju aldrig reda på sina premunationer, inte spec stor sak, men ändå ork.. det borde det ju gå att fixa,

Alltså, han behöver ju inte registrera sig med en "fakemail". Skapa ett nytt "riktigt" email konto istället så är prenumerationsgrejen inga problem...
Citera
2011-07-19, 00:09
Moderator
skunkensunes avatar
Om man har blivit bannlyst får man inte använda ett annat konto under tiden. Detta innebär bannlysning av samtliga aktiva konton man använder. Amnesti får ansökas när man har blivit 18 eller äldre om man nu har blivit avstängd för att ha varit minderårig. Amnestiansökan skickas till någon av admins med en utförlig förklaring varför man skall få kontot aktiverat igen.

Vilket konto är det rör sig om i detta fallet?
Citera
2011-07-19, 00:10
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Säker på att amnesti inte är ordet du letar efter?
hehe.. skyller på öl och Freud..
Citera
2011-07-19, 00:17
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om man har blivit bannlyst får man inte använda ett annat konto under tiden. Detta innebär bannlysning av samtliga aktiva konton man använder. Amnesti får ansökas när man har blivit 18 eller äldre om man nu har blivit avstängd för att ha varit minderårig. Amnestiansökan skickas till någon av admins med en utförlig förklaring varför man skall få kontot aktiverat igen.

Tack för svaret, dock fattar jag inte hur han skall kunna ansöka om det när han inte kan logga in på flashback?

Kontot är: flasshig

Kan även länka tråden han blev bannad i, rekommenderar att ni läser den, för iallafall jag tyckte det var jävligt underhållande, skrattade högt och länge dock var det kanske kul för att jag känner honom men ändå:

https://www.flashback.org/t765898

kan även meddela er om att han lyckades efter det,
Citera
2011-07-19, 00:27
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Är man avstängd får man skapa ett nytt konto men inte posta med det ute på forumet.
Utan du gör ett nytt konto och skickar din amnestiansökan,
Citat:
Q: Hur funkar det med amnestiansökan?
A: Ett halvår efter bannlysning kan man skicka in en ansökan via PM till Admin, Admin4 eller Admin5. Där ska en bra motivering lämnas till varför du kommer att sköta dig bättre den här gången. Ett grundkrav för att amnesti över huvud taget ska övervägas är att man hållt sig borta från forumet i minst ett halvår och inte återvänt under andra användarnamn.
Flashback Forum FAQ

Det enda stället som det är tillåtet att posta i är Feedback gällande varningar och bannlysningar
Citera
2011-07-19, 00:35
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Är man avstängd får man skapa ett nytt konto men inte posta med det ute på forumet.
Flashback Forum FAQ

Det enda stället som det är tillåtet att posta i är Feedback gällande varningar och bannlysningar

Där har vi lösningen, tackar och bockar
Citera
2011-07-19, 00:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Flashback Forum FAQ

Om man blivit avstängd för att man är under 18 ska man inte behöva ansöka om amnesti. Man ska nämligen inte bli avstängd längre än till 18-årsdagen. Hur har ni kunnat uppfatta regelverket på annat sätt?

Om man nu råkar blivit 18 år men fortfarande har ett avstängt konto har man enligt min mening rätt att starta ett nytt konto då man uppfyller kraven för att bli medlem samt som grunderna för den tidigare avstängningen upphört. Vill man ha sitt konto upplåst skickar man ett PM till Admin och förklarar att man blivit 18 år och baserat på hur inlägget som avstängningen grundas på beslutar Admin om avstängningen ska upphöra eller inte. Men någon regelrätt amnestiansökan är det inte fråga om.

Om ovanstående moderatorer fortfarande är av avvikande åsikt ser jag gärna att Admin svarar direkt här i tråden.
Citera
2011-07-19, 01:13
Medlem
flashgrenades avatar
edit-"Nu citerar jag dej, fast klickade fel"

Eftersom det står såhär när han loggar in:
"Du har blivit avstängd från forumet av följande anledning:
Minderårig - 18-årsgräns på forumet

Avstängningen upphör: Aldrig"
(han är 18)

jo kontot måste ju låsas upp eftersom han vill ha epost till sin mail på alla premunationer

Tack för att du engagerar dig i detta!
Citera
2011-07-19, 02:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om man blivit avstängd för att man är under 18 ska man inte behöva ansöka om amnesti. Man ska nämligen inte bli avstängd längre än till 18-årsdagen. Hur har ni kunnat uppfatta regelverket på annat sätt?

Om man nu råkar blivit 18 år men fortfarande har ett avstängt konto har man enligt min mening rätt att starta ett nytt konto då man uppfyller kraven för att bli medlem samt som grunderna för den tidigare avstängningen upphört. Vill man ha sitt konto upplåst skickar man ett PM till Admin och förklarar att man blivit 18 år och baserat på hur inlägget som avstängningen grundas på beslutar Admin om avstängningen ska upphöra eller inte. Men någon regelrätt amnestiansökan är det inte fråga om.

Om ovanstående moderatorer fortfarande är av avvikande åsikt ser jag gärna att Admin svarar direkt här i tråden.
Att en avstängning som borde vara tidsbestämd blir permanent kan exempelvis bero på att forummjukvaran inte tillåter hur många alternativ som helst vid avstängning och jag skulle gissa på att så är fallet här.

Att man inte behöver söka amnesti efter man fyllt 18 är visserligen korrekt, men det är aldrig under några som helst omständigheter upp till den enskilde användaren att själv avgöra när en avstängning ska hävas och därmed inte vara något att bry sig om. Så länge kontot är avstängt ska man inte vara aktiv på forumet oavsett vad man har för skäl, och ignorerar man detta bryter man mot regel 1.07 vilket resulterar i att avstängningen förlängs med minst ett halvår. Det enda undantaget är som påpekats att posta i Feedback.

Det bästa och enklaste är att lägga fram sitt ärende i Feedback, alternativt kontakta admins, och jag har svårt att se att en rimlig begäran att få sitt konto aktiverat efter en underårighetsavstängning skulle avslås.

Jag vill dock upprepa och vara väldigt tydlig med att det inte bara är att registrera ett nytt konto och utgå ifrån att det bara är att köra på som om inget har hänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in