2011-07-18, 04:15
Medlem
2012, för då går världen under?

Nej men, tror inte flashback kommer gå under. Jag tror också att flashback växer. Även om antalet medlemmar sjunker kommer det ta lååång tid innan flashback ligger kvar. Kommer ju alltid vara veteran medlemmar kvar.
Citera
2011-07-18, 04:56
Medlem
Att flashback som forum ska gå under under överskådlig framtid tror jag inte. Tvärtom tror tror jag det kommer växa.
Citera
2011-07-18, 09:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legendery
Jag skulle gärna villja höra era åsikter om när och om flashback kommer gå under och varför det händer, jag skulle också vilja ha bra argument för att Flashback överlever.

Varför ens spekulera? Det här låter som när den främlingsfientliga intelligentian sitter och resonerar i invandringsforumet när muslimer ska vara i majoritet och ta över Sverige, om det sker redan till år 2020 eller om det möjligen dröjer till 2050.
Citera
2011-07-18, 12:06
Medlem
Nepposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det här inlägget är som användare och inte som mod:

Jag tror inte FB går under, däremot så är det viktigt att veta vad man har för syfte med forumet. FB ska stå för yttrandefrihet som är en av våra mest värdefulla rättigheter i samhället. Vanlig media begränsar yttrandefriheten och FB blir då en unik scen att få sprida sina åsikter utan censur.

Problemet är att denna yttrandefrihet missbrukas av tramsare som inte egentligen vill diskutera, utan just tramsa och därmed förstöra den diskussion som är så viktig. Moderatorernas uppgift är att försöka minska tramset och släppa fram den seriösa debatten.

Sommarlov och andra skollov är tider då tramset ökar, jag ska inte dra någon slutsats av det men det är inte desto mindre ett faktum

Visst kommer FB inte gå under om folk fortsätter skriva. FB begränsar utryckandefriheten genom att om man skriver något så kommer det alltid folk som ska hoppa på en, sen blir man dumförklarad för resten av tiden man är här (jag har själv inte blivit påhoppad, men jag har sett andra användare som blivit det) och då kvittar det om man är anonym, för på ett sätt är man samma person på forumet, men med annat namn.

Med såna här trådar är det inte konstigt att folk tröttnar på att vara här, när man börjar diskutera FBs nedgång.

Sen har jag en fråga till dig som moderator. Om ni ser en tråd som uppenbarligen är en troll tråd, får ni då ta bort tråden även om den har ett diskussionsunderlag eller måste ni ha något bevis på att det inte är en trolltråd?
Citera
2011-07-18, 19:58
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Sen har jag en fråga till dig som moderator. Om ni ser en tråd som uppenbarligen är en troll tråd, får ni då ta bort tråden även om den har ett diskussionsunderlag eller måste ni ha något bevis på att det inte är en trolltråd?

En tråd får endast kastas om den bryter mot någon regel, en trolltråd faller ofta men inte alltid på 0.02. Eller för trams enligt regel 0.03. Men det finns gott om trolltrådar i t.ex I&I som är alive and kicking.

Det finns inget specifikt förbud mot trolltrådar.
Citera
2011-07-18, 22:28
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
En tråd får endast kastas om den bryter mot någon regel, en trolltråd faller ofta men inte alltid på 0.02. Eller för trams enligt regel 0.03. Men det finns gott om trolltrådar i t.ex I&I som är alive and kicking.

Det finns inget specifikt förbud mot trolltrådar.

Eftersom det inte är förbjudet att ljuga så länge det inte är om en person!
Citera
2011-07-18, 22:35
Medlem
Hajvans avatar
Kan bli likt Lunarstorm att folk helt enkelt tappar intresse och så dyker det upp en annan flashback liknande site.
Citera
2011-07-18, 22:35
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Kan bli likt Lunarstorm att folk helt enkelt tappar intresse och så dyker det upp en annan flashback liknande site.

Tror jag inte.
Citera
2011-07-18, 23:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Tror jag inte.

Tror inte jag heller. Misstaget många gör är att tro att det bara är att starta ett forum och där tillåta ALLT och på det viset slå ut Flashback.
Vilket funkar i början när ingen bryr sig men så fort det börjar bli stort så kommer samtidigt uppmärksamhet av kanske oönskat slag och plötsligt är forumet nedstängt pga HMF eller piratkortsdiskussioner.
Flashback är unikt på det viset att den som har yttersta ansvaret kämpar med näbbar och klor för att ni ska kunna få okväda varandra, allt i yttrandefrihetens namn, och i längden är det helt enkelt inte så många som orkar med det när det finns krafter som gladeligen skulle sälja sin själ för att se vårt lilla forum nedstängt.

Jag har stora förhoppningar för forumet i framtiden och tror att det kommer gå från klarhet till klarhet, men det är jag.
Jag hade ju knappast lagt ner tiden på att modda här om jag trodde det var dödsdömt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in