Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-18, 00:04
Medlem
Tjo.

Jag skulle installera xp på en gammal dator som hade vista. Det gick bra ända tills jag skulle installera drivrutinen för grafikkortet. Efter att den laddat 100% för att förbereda installation kommer följande meddelande upp : "Det går inte att hitta den angivna proceduren?".

Vad fan menas med det? Jag har fixat många datorer men har aldrig stött på detta problem

W7 går heller inte att installera. först lyckades jag installera det och skulle installera drivisar för grafikkortet, det failade sen kunde jag inte ens starta windows.

Geforce 8600gt är grafikkortet. Tacksam för hjälp....
Citera
2011-07-18, 06:01
Medlem
Ingen som har varit med om detta förut och löst problemet??
Citera
2011-07-18, 20:48
Medlem
Kom igen flashback. inte kan ni väl misslyckas med att lösa detta problem??
Citera
2011-07-19, 10:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har dock aldrig råkat ut för detta. Men min första tanke var ägnat åt grafikkortet. Kan det har uppstått en skada på kortet? Har du möjligheter att provar med ett annat grafikkort?
Citera
2011-07-19, 12:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Det låter som ett hårdvarufel.
Citera
2011-07-19, 16:34
Medlem
Är det vanligt att det bara vill lägga sig ner och dö?? För det funkade ju innan jag skulle installera om, även efter första ominstallationen, sen tvärdog det.

Kan man öppna chassit och på något sätt se om det är dött?
Citera
2011-07-19, 16:36
Medlem
Nej jag har tyvärr ingen möjlighet att testa ett annat grafikkort.
Senast redigerad av pajdi 2011-07-19 kl. 16:38.
Citera
2011-07-19, 21:51
Medlem
Nu kan jag inte göra någonting med datorn. Den fastnar vid startskärmen som man har när man startar datorn. Trycker man "delete" som man skall göra med denna dator för att välja om man skall starta med skiva eller hårddisk så kommer man inte dit längre. Kan det fortfarande vara ett hårdvarufel eller eller är det något annat?

Det är en stationär dator så om ni har något förslag angående hårdvaran så är det välkommet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in