Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-16, 02:27
Medlem
Titt som tätt så kraschar IE och Chrome (främst Chrome), på grund av flash player.
Har provat att installera om Flash utan resultat.

Vilken webbläsare brukar komma bäst överens med Flash?
Citera
2011-07-16, 02:32
Medlem
Lullebulle1s avatar
IE, Chrome, Firefox.
Det är mer troligt att det är fel på din flashinstallation än webbläsarna.
Citera
2011-07-16, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
IE, Chrome, Firefox.
Det är mer troligt att det är fel på din flashinstallation än webbläsarna.

Naturligtvis är det det. Men eftersom reinstallation inte hjälper måste jag ju dras med det, och välja den webbläsare som hanterar ett ickefungerande flash minst dåligt...
Citera
2011-07-16, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timilim
Naturligtvis är det det. Men eftersom reinstallation inte hjälper måste jag ju dras med det, och välja den webbläsare som hanterar ett ickefungerande flash minst dåligt...

Brukar inte flash bugga satan om man har problem med GPUn ?
Citera
2011-07-16, 03:33
Medlem
Kanske är du som besöker skumma sidor som har "konstig" flash-programmering?

Opera kör jag själv med, kraschar i princip aldrig och är snabbare och mer funktionsrikt än Chrome som alla älskar helt utan anledning.
Citera
2011-07-16, 03:38
Medlem
Cracys avatar
Därför jag har Safari, Chrome, FF, IE och Opera installerat på datorn
Citera
2011-07-16, 03:47
Medlem
Citat:
Titt som tätt så kraschar IE och Chrome (främst Chrome), på grund av flash player.
Har provat att installera om Flash utan resultat.

Vilken webbläsare brukar komma bäst överens med Flash?

Aurora finns , funkar utmärkt http://techcrunch.com/2011/04/13/mozilla-aurora/
Citera
2011-07-16, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis

Opera kör jag själv med, kraschar i princip aldrig och är snabbare och mer funktionsrikt än Chrome som alla älskar helt utan anledning.

Lite OT men jag måste svara.

Jag har använt IE nästan jämt, det vart en hype över Firefox som jag testade, men jag upplevde den som resursäter precis som IE plus att jag inte riktigt gillade gränssnittet.

Nu dock kör jag Chrome och det går fort som satan, jag har inga problem alls och den läser in alla sidor hur bra som helst. Dom enda problem jag har haft är kompatiblitet med vissa program, som tex Swedbank och tilläggsprogrammet för att logga in på tex försäkringskassan, så därför har jag behövt använda IE.

Men det behövs inte längre och jag förstår hypen över Chrome, den är lätt, resurssnål inte massa onödiga funktioner och väldigt snabb.
Citera
2011-07-16, 09:14
Medlem
GC har Flash-stöd och automatiskt uppdatering av Flash inbyggt, avinstallera Flash istället.
Citera
2011-07-16, 10:54
Medlem
Att uppdatera eller installera om räcker inte alltid. I många fall måste man först avinstallera eller ta bort för annars blir felet kvar.
Citera
2011-07-19, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Brukar inte flash bugga satan om man har problem med GPUn ?

Ibland så är det en massa blå prickar i vissa filmer. Stänger man filmen och öppnar den igen kan prickarna vara borta...
Kan även bli blåa "linjer" bredvid varandra på skärmen, dock inte speciellt ofta...
Kan detta han något samband?

Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis

Youtube :P

Har även märkt att andra "insticksprogram" får IE att stänga sidan, så inte enbart Flash...
Citera
2011-07-19, 12:04
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ibland så är det en massa blå prickar i vissa filmer. Stänger man filmen och öppnar den igen kan prickarna vara borta...
Kan även bli blåa "linjer" bredvid varandra på skärmen, dock inte speciellt ofta...
Kan detta han något samband?

Youtube :P

Har även märkt att andra "insticksprogram" får IE att stänga sidan, så inte enbart Flash...
Prova avaktivera hårdvaruaccelerering i Flash och/eller uppdatera dina grafikkort drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in